Kahteen eri otteeseen ollut minuutin pari harmaana. Nyt taas oli aktiivisena, mutta ei näy ollenkaan ostoja tms. tälle päivälle.
Nordeassa napit harmaana ja ostopilkki hävinnyt, jonka piti olla perjantaihin asti voimassa.
Edit: tällainen löytyi XFRA CAPITAL ADJUSTMENT INFORMATION - 23.02.2021
Eli ISIN-koodi mikä ikinä onkaan vaihtuu.
Einstellung Aufnahme
ISIN Name Einstellung mit Ablauf: ISIN Name Ab dem: Anmerkungen
CH0132594711 LION E-Mobility AG 23.02.2021 CH0560888270 LION E-Mobility AG 24.02.2021 Tausch 1:1
LMI - > LMIA ilmeisesti uusi tikkeri.
Näkyy harmaana myös Nordnetissä
Tietenkään tosta ei voi mennä kuluja, kun kauppja ei oo tehty. Kyllähän ne reklamaatiolla viimestään noi korjaa.
Saas nähdä miten Nordnet hoitaa tuon uuden tikkerin ostohinnan kohdalleen. Kannattaa varmistaa myös muualla, että ostohinta LMIA:lla ei oo 0e
EDIT: Kohtuutonta kuitenkin on, että tässä on nyt mennyt näinkin kauan, ettei ole voinut halutessaan myydä osakkeita.
Nordealla löytyy jo uudella tiksulla, mutta kaupankäyntiä ei avattu. Omistuksessa olevat laput edelleen harmaana, eli ei konvertoitu.
Jos jollakin kiire - kannattaa soittaa. Tuntuu olevan ainoa tapa jotta heillä asiat tapahtuu nopeasti.
Siis mulle ilmesty joku ihme määrä näitä muistelin et olisin myynyt näistä osan aiemmin ja ajattelin et myyntitoimari ei oo menny läpi, oho, mulla olikin näitä näin paljon. Sit myin ne ja yhtäkkiä koko Nordnetin saldo näytti useita useita tuhansia euroja plussaa, olivat ilmestyneet tyhjästä.
Mitähän ihmettä?
edit. ja nyt hävis ne ylimääräiset rahat ja ilmesty lionia miinusmerkkinen saldo harmaana
edit. nyt se miinusmerkkinen saldo ei enää harmaana. eli mulla on miinusmerkkinen määrä näitä lioneja salkussa jotka voin myydä? vähän on nordnetillä ilmeisesti manuaalista työtä että saa nää kohdilleen.
Mulla kyllä näkyy nyt Nordnetissä oikea määräkin omistuksissa. Ainoa mikä puuttuu on keskikurssi.
Onko muuten kenelläkään tietoa Lionin q4 osarista millon on vai onko julkaistu jo?
Lion E-Mobilityn tärkeimmälle asiakkaalle lisää tilauksia sähköisistä koulubusseista. Oletettavasti tämä asiakkaan menestys sataa myös Sveitsin Leijonan laariin lisätilauksien muodossa.
Tämä tärkein asiakas Lion Electric tunnetaan tickerillä $NGA ja on juuri listautumassa pörssiin spacin kautta, saattaa olla että on jo mainittu aiemmin threadissa.
Tutkin tuota Lion Electricin keissiä tuon SPACin sijoittajadeckin kautta https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1815495/000121390020039789/ea130701ex99-3_northerngen.htm
Käytän tickereitä jotta voimme erottaa firmat Lion Electric (NGA) ja Lion E-Mobility (LMIA).
NGA investoi SPACin rahoituksen tuotantolaitokseen Jenkeissä sisältäen akkukehityslaitoksen.
Tämä näyttää aika pahalta akkutoimittajan (LMIA) näkökulmasta. Varsinkin kun deckissä mainitaan “Vertical Integration” ja “Eliminating Supplier Dependency”.
Jos tämä pitää paikkansa, niin LMIAn tilaukset NGAlta saattavat tyrehtyä 2022 lopussa. Siihen on vielä aikaa ja näen lyhyellä tähtäimellä vielä paljon upsidea tälle lapulle. Itse suunnittelen pysyväni ainakin vuoden verran Leijonan kyydissä seuraten tarkkaan näkymiä ja markkinatilannetta. Tällainen microcap akkuvalmistaja kun veti jo vuoden alussa kanin hatusta liikevaihdon tuplaavan posarin muodossa.
Tuo on täysin totta, että jos he laittavat tuommoiset 210 M$ kiinni omaan akkutuotantoon vuoteen 2024 mennessä, niin eipä siinä enää välttämättä toimittajia tarvita Siitä voi sitten olla montaa mieltä että onnistuuko oman akkutuotteen kehitys ja tuotantolinjan rakentaminen noin nopealla aikataululla.
Joka tapauksessa on selvää että Lion E-Mobilityn pitää pystyä löytämään reilusti uusia asiakkaita seuraavan kahden vuoden aikana ja mieluiten saamaan oman akkutuotteensa johonkin henkilöautoon käyttöön. Akkujen kysyntä on toki hirmuisen kovaa ja autosektori sähköistyy vauhdilla, mutta ei tällä alalla paikalleen voi jäädä polkemaan.
Tsekkasin vielä toisen suuren asiakkaan Grande Westin tilanteen. Viimeisimmässä deckissä mainostetaan jopa Lion Smart brändillä, mutta BMW brändi on jopa enemmän näkyvillä. Kyllähän se sopii, että Lionin akkuja markkinoidaan BMWn brändillä. On se sentään himpun verran vahvempi.
Tuo Grande Westin Vicinity Lightning sähköbussilippulaiva ilmestyy myyntiin Q3 2021. Ei oo vielä hyvää näkyvyyttä tilauksiin, mutta hyviä uutisia näyttää ripottelevan kuten aikaisemmassa viestissä mainittiin.
Huomioikaa, että Grande West muuttaa nimen Vicinity Motor Corpiksi ja pitää sähköbusseja tärkeimpänä strategisena keihäänkärkenä.
Concurrent with the share consolidation, the Company will change its name to Vicinity Motor Corp. to reflect the Company’s increasing focus on the commercialization of its next-generation electric buses.
Nyt pitää korjata omaa väärinkäsitystä. Sveitsin Leijona integroi BMWn akkuja muillle.
In principle, the company maintains close ties to BMW and realizes the integration of battery solutions for third parties based on batteries and modules of the BMW i3
BMWn i3 akut on nähtävästi Samsungin.
The first vehicles already on the road with Samsung SDI batteries are Fiat 500e (EV), BMW i3 (EV), BMW i8 (PHEV) and as well as many other electrified models of OEMs.
Eli BMWn omien sähköautojen myynti ei hyödytä Leijonaa. Rahaa tulee vaan kun saa myytyä bemarin akkua muille ja varsinkin Pohjois-Amerikan sähköbussimarkkinat ovat kasvamassa. Toisaalta, katteet eivät takuulla ole huimia kun toimii välikätenä. Toivotaan, että Leijonan oma LIGHT akku löytää pian käyttökohteita. Uskoisi katteiden olevan paremmat omalla tuotteella.
Leijonan finanssikalenteri vuodelle 2021. Tiistaina 2020 luvut!
Vaikka mehän jo tuon 2020 liikevaihdon suurusluokan tiedämmekin katsomalla 2021 liikevaihdon tavoitetta ja sen suhdetta vuoden 2020 liikevaihtoon.
Grande West (Vicinity), julkaisi tällä viikolla sivuillaan mielenkiintoisen sijoittajapresentaation, jonka perusteella ei pitäisi jäädä epäselväksi että kenen akkuja käytetään yhtiön uusissa busseissa, joiden toimitus alkaa loppuvuodesta!
Tästä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä että onko lisätilauksia tulossa tämän vuoden aikana vai ei
Presentaatio:
https://api.mziq.com/mzfilemanager/v2/d/9d3222a6-a644-49de-a03c-90f4810c745f/8b7951ba-e641-62d1-23b8-6fbe51b4875b?origin=1
LION Smart GmbH Preliminary Annual Figures 2020
Ei paljoa mitään uutta mullistavaa mutta:
" Outlook for the 2021 financial year
LION Smart GmbH has made a very good start to the current financial year. In January 2021, sales revenues of just 1.0 million were generated with a positive EBIT margin."
Raportin lopussa on koko vuoden ennuste ja siinä on otettu alalaita pois. Nyt ennakoidaan 30miljoonan (aiemmin 28-30) liikevaihtoa ja positiivista EBITDA sekä EBITiä. Lisäksi kommentoidaan, että positiiviset muutokset ylöspäin mahdollisia "Positive deviations in the expected business volume may arise due to promising discussions with customers but also upcoming new customer projects. Due to the very dynamic environment, possible adjustments to the forecast are conceivable. ".