Listaamattomat yritykset

Miten tuleva sähköavusteinen sairaalasänky eroaa normaalista sähköavusteisesta sairaalasängystä?

Tässä kaappaus heidän esitteestä:

Eli sähköavusteisuus tarkoittaa tässä sitä, että sähkömoottori auttaa sängyn siirtämisessä.
Maslog ei valmista sänkyä itse, vaan lisensoi tekniikan suurelle suomalaiselle sairaalasänkyvalmistajalle jolla on oikeat myyntikanavat.

1 tykkäys

Vähän samaa mietin lavansiirtokärryn osalta; mitä konkreettista eroa (ja hyötyä) sähköavusteisuudesta vs. sähköllä toimivat, joita on jo kaikissa isommissa laitoksissa.

1 tykkäys

Tässä toinen kaappaus:

“Pinkkarit” eli pinoamisvaunut ovat paljon raskaampia, isompia ja suurella todennäköisyydellä kalliimpia kuin Maslog:in tuote. Normaalin pumppukärryyn verrattuna tämä sähköavusteinen on vain 17kg painavempi, eikä vaadi muuten käyttäjältä trukkikorttia!

2 tykkäystä

Sähköavusteisen ja sähkökäyttöisen isoin ero on se, että kun akku menee tyhjäksi niin avusteista pystyy siirtää, mutta käyttöistä ei enään liikuteta vaan menee veto hommiksi.
Avuateisessa myös sellainen etu että veto pyörän pidon kanssa ei niin suurta ongelmaa.
Sähkökäyttöinen kuten mielestäni sopii parhaiten isojen määrien liikutteluun. Avusteista ajattelen käytettäväksi kun liikutettavat määrät pieniä tai kohtalaisia.

1 tykkäys

Tässä muuten yritys itse avannut eroja:

2 tykkäystä

Ei virallista trukkikorttia ole olemassakaan. Jos työnantaja näkee “trukkikortin” tarpeelliseksi, siihen koulutetaan, oli kyseessä sitten vaikka tuo Maslogin ei perinteinen trukkituote.

1 tykkäys

Merkkasin kesän osakeannista, jolloin osakehinta oli 59€ (nyt 69€). Aiemman annin myynti jäi tavoitteesta 400k€:
Minimi 118 180.00€ / 2 000.00 kpl
Tavoite 974 985.00€ / 16 500.00 kpl
Tällä hetkellä sijoitettu 567 382.18€ / 9 602.00 kpl.

Mielestäni hyvä tuote (säästää työterveyskustannuksissa), markkinarako löytyy (haarukkavaunujen ja trukkien välistä) ja skaalautuvuus on parhaimmillaan massiivinen (huoltomyynti sekä patentin soveltaminen muihin tuoteperheisiin, esim. sairaalasängyt).

Ovat Wurthin kanssa aloitelleet yhteistyötä:

Lisäksi eilen tuli ilmoitus, että ovat laajentaneet myyntiä Norjaan.

Tulosennuste on varsin optimistinen, kuten aina. Uskon kuitenkin tuotteeseen ja jään luottavaisin mielin odottamaan tuloksia.

Kuten maestro sanoo: “No risk, no reward.”

2 tykkäystä

Injeqistä juttua n. 31min kohdalla @viljo @Pika-Sissi @Yukka62 @urpokala ja kukas muita vielä mahtoi olla mukana

E: @Hysky Itsellä näkyy Injeq, mutta ne on kyllä OP:ssa kuten muutama muukin listaamaton.

17 tykkäystä

En tiedä kuuluuko tähän ketjuun, mutta onko jollain muullakin vielä saapumatta osakkeet näkyviin Nordnetin tilille? Itse allekirjoitin siirtodokumentit ajallaan, mutta vieläkään ei ole tulleet näkyville salkkuun. Käsittääkseni muille niitä tuli näkyviin jo syyskuun alkupuolella? Kysyin asiasta puolitoista viikkoa sitten Injeqin HR:stä, mutta en ainakaan vielä ole saanut mitään vastausta…

Itselläni ja muutamalla muulla on näkynyt jo tovin. Eiköhän tuokin selviä kysymällä.

Helsingin Sanomissa oli tänään myös artikkeli Injeqistä.
Aikalailla samaa asiaa kuin MTV:n haastattelussa.
Voiko tässä jo alkaa spekuloimaan, että CE-merkintä melkein taskussa ja nyt haetaan julkisuutta seurvaavaa rahoituskierrosta tai IPOa varten.

7 tykkäystä

Mulla näkyy Injeq Nordetin salkussa harmaana, osakemäärää ei näy. Laitoin myös kyselyä pari päivää sitten sähköpostilla.

https://soulmate.fi/fi/osakeanti/

Tällaisen huomasin. En nyt tiedä onko oikea ketju mutta jos kiinnostaa suomalainen energiajuomayhtiö niin nyt pääsee sijoittamaan. Itse pidän heidän juomista ja siinä on ihan ‘järkevät’ nykytrendit mukana. Luonollisesti näitä on kuin sieniä sateella eli mahdollisuudet kasvaa isoksi on aika pienet.

4 tykkäystä

“Aivokuvantaminen osoittaa, että soulmate luo selkeän palkintoreaktion kuluttajien aivojen mielihyväkeskuksessa” ja makutestissä “ylittää kuluttajien korkeat odotukset”. Ja erittäin sanaa viljelty joka paikkaan.

Tällaiset kohdat saa itseni varpailleen. Miksi on pitänyt suorittaa aivokuvantamista? Uskoisin, että myös raikkaan veden juonti aiheuttaa palkintoreaktion.

Myös se, että erittäin sanaa viljellään läpi esitteen ja videon on itselle hieman huolestuttavaa. Imo näin voidaam vain perustella alhaisempia prosentreja saaduissa tuloksissa, koska hei siellähän oli se “erittäin korkeat odotukset”…

Numeroita kun katselee niin olisi mielenkiintoista tietää mistä nuo “other operating expenses” muodostuvat kun ovat olleet 2020 n. 460 k€ ja 2021 ovat vain n. 170 k€.

Mietin myös miksi tätä kautta haetaan pääomaa kasvuun? Monet omistajat toki luovat kulutusta yrityksen tuotteille :thinking:

Itse en ole maistanut juomia, joten pitää käydä kokeilemassa minkälaisen palkintoreaktion ne luovat, mutta näin äkkiseltään tuntuu vähän hälyttävältä, mutta samaan aikaan jollain kuumottavalla tavalla houkuttelevalta :smiley:

5 tykkäystä

Injeqin kuulumisia


6 tykkäystä

Slurpsilta tuli vastaan.

2 tykkäystä

Kappas. Tämän olin jotenkin ignoorannut. Hyvä kun postasit tänne!

Edit laitetaan tähän muutamia juttuja

1 tykkäys

Lukaisin taannoin esitteen mutta en vakuuttunut. Kovasti maalailtiin visioita, bisnesmallia, TAMmia ja arvonluontimekanismeja paahtimoille ja loppuasiakkaille, mutta tarinaa tukevat talousluvut jäivät tyystin puuttumaan. Vai enkö vain nähnyt niitä puusilmänä kaiken muun hehkutuksen keskellä?

Kun ylärivin ja alarivin suhde näyttää tältä, niin haluaisin jotain vihiä siitä, että tällä on potentiaalia skaalata itsensä kannattavaksi. Huom. Edes liikevaihdon kehitystä en esitteestä löytänyt vaan piti kaivaa finderistä.

6 tykkäystä

Pakko sanoa, että kyseiseen esitteeseen löydetty kaikki mahdolliset trendi- ja pöhinäsanat. Alustataloudesta ja kestävästä kehityksestä paljon puhutaan. Samoin jäi hyvin epäselväksi, mikä konkreettinen liiketalousmalli on, miten aikoo saavuttaa tulevan menestyksensä. Vahva epäilys on, ettei nykyisellä kuukausitoimituksella pakkaa räjäytetä. Mieluusti olen väärässä.

2 tykkäystä