Osakesijoittaminen

Merus Power - Sähkön laatua, varastointia ja muuta

Tuossa videolla tuli esille softapuoli. Olen itse saanut tietooni usealtakin alan toimijalta näitä softiin liittyviä haasteita. Taitaa olla tällä hetkellä yksi selkeistä alueista, joissa joudutaan tekemään paljon efforttia saadakseen projektit maaliin. Voiko tästä sitten muodostua pullonkulaa isomminkin ja kuinka paljon se toisaalta voisi tuoda lisäkustannuksia epäsuorastikin, kun käyttöönotot hidastuu, tai jos projekteja ei saada riittävällä mallilla ja nopeudella maaliin?

Ja siis itse softan kehitys ym. toki on talossa jatkuvaa (toivottavasti), mutta tässä alkuvaiheessa ja matkan varrella on aika paljon räätälöintiä ja jatkuvaa ohjelmointia asiakkaiden tarpeisiin. Kun kalliihkoja laitekokonaisuuksia tilataan tiettyihin tarpeisiin, niin asiakkailla on aika kova intressi saada ne toimimaan täydelliesti ilman ongelmia. Alussa nämä ongelmat korostuu ja jatkossa helpottunee, mutta ei ole ensimmäinen taho joka kompastuisi tähän tärkeään seikkaan ja kuten ääneen mainittu, niin tekijöistä on pulaa, vaikka erilaista koodaria löytyy, tarvittaisi silti jotenkin houkutella ne taloon ja juuri näihin hommiin.

2 tykkäystä

Mielenkiintoista nähdä ens kuun alussa, montako osaketta Harjavallalla on enää jäljellä, kun ovat sitoutuneet merkkaamasn EcoUpia isosti. Nytkin taitaa olla Harjavallan kasa 8,50e myynnissä. Moni piensijoittajakin kierrättää näemmä ostilla rahoja annista toiseen, mikä näkyy monen FN-tulokkaan myyntilaidalla näin antien alla.

4 tykkäystä