Nel ASA - Vetyteknologiaa vuodesta 1927

Linkkaan tähän tässä ketjussa aikaisemmin julkaistun näkemyksen, joka on mielestäni hienosti muotoiltu. NEL:n markkina tulee lähivuosina lähtemään isoon kasvuun ja odotukset onkin ladattu tulevaisuuteen. Nyt on eri maiden ja EU:n vetystrategioita julkaistu, mikä tukee NEL:n kaltaisia yhtiöitä ja niiden tulevaisuutta. Siis pitkällä aikavälillä vedyn menestystarina on vasta alkutekijöissään. Mielenkiintoista katsoa kymmenen vuoden päästä, missä silloin mennään. :slightly_smiling_face:

7 tykkäystä

Ei kannata hötkyillä…nykyisin porukalta puuttuu maltti :smiley:

2 tykkäystä

Aloittelijan kysymys tähän antiin?

Nordnetistä minulla on 3500kpl nelliä ja saan siintä 18 merkintä oikeutta hintaan 18,45nok. Miksi näin vähän?

Ja mitkä ovat toisijaiset osakkeiden merkinnät?

https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-approval-and-publication-of-prospectus-3/

“Eligible Shareholders, being shareholders of the Company as of 15 June 2020 (and being registered as such in the Norwegian Central Securities Depository (“VPS”) on 17 June 2020, pursuant to the two days’ settlement procedure in the VPS (the “Record Date”))”

“The Eligible Shareholders will be granted 0.00832 Subscription Rights for each existing share registered as held by such Eligible Shareholders as of the Record Date, rounded down to the nearest whole Subscription Right.”

Löytyykö yllä olevasta vastaus?

3 tykkäystä

Ei näy vieläkään OP:ssa, joten pistin kyssäriä aspaan.

E:
Sanoivat, että tulee kirjeenä tai verkkopankkiin jokin lomake. Mutta vielä ei ole mahdollista osallistua siihen OP:n kautta, eivätkä tiedä aikataulua.

No nyt tuli vastaus Nordeasta koskien osake-antia:

” Hei

Kiitoksia viestistäsi. Merkintäoikeuksia ei pysty itse käyttämään, joten jos haluat merkitä uusia osakkeita saamillasi merkintäoikeuksilla, sinun täytyy täyttää osakeannista saatava lomake ja toimittaa se meille joko puhelimitse tai skannaamalla/ottamalla kuva ja lähettämällä se omapostitse.

Hinnat korjautuvat kun ks. yritys ilmoittaa ne kaupankäyntipalveluumme.”

Nyt on sitten kohtuu antiikkista menoa. Mistäköhän tuon lomakkeen edes saa? Varsin jännää tulee siinä kohtaa, kun toimitan sen heille puhelimitse😂

5 tykkäystä

Ainakin itse sain viimeksi lomakkeet postitse Nordealta.

Ei tainnut porukka innostua tuosta annista:

Mutta kun bisnes on edelleen entisensä, niin ehkä tässä olisi hyvä paikka lisätä dipistä.

1 tykkäys

Eiköhän tuo kyykky liity ennemmin Nikolan toimintaan. Anti pitäisi olla hyvin tiedossa, joka taisi aiheuttaa kyykyn heinäkuussa.

3 tykkäystä

Jep, dyykki alkoi kun Hindenburgin rappari julkistettiin. Ei liity antiin.

Itse katson Nikolan vastineen ennenkuin päätän osallistumiseta, toki jos painuu alle antihinnan niin sitten ei järkeä.

2 tykkäystä

Kyllä Nikolalla on mielestäni lyhyellä aikavälillä iso merkitys myös Nelliin. Ja vety skeneen ylipäätänsä, jos worst case Nikola paljastuisi huijaukseksi, niin voisin kuvitella isomman laskettelun koko vety puolella. Olisi se uskottavuudelle mielestäni massiivinen hitti, kun Nikola on eniten julkisuudessa viihtynyt. Vaikka pitkällä jänteellä saattaisi jäädä vain kirjoihin elämään :slight_smile:

4 tykkäystä

Samaa mieltä, Nellin kurssiin on jo pitkin vuotta leivottu iiisoja odotuksia Nikolalta saataviin tilauksiin, joista ensimmäiseen $30M soppariin on jo nimet paperissa. En ole huolissaan, etteikö Nel selviytyisi tästä kuin korkeintaan kolauksella, mutta jos Nikolalle käy hassusti, niin on tässä vielä laskuvaraa lyhyellä aikavälillä. Siitä ulottuisiko worst case skenaarion vaikutus koko vetyskeneen (raskasliikenteen ulkopuolella), en ole ihan vakuuttunut, mutta aika näyttää.

NEL:ltä tulee tälläinen #hydrogenfactswithnel viikko. Seurattavissa ainakin Twitterissä ja LI:ssä

14 tykkäystä

Kts. Tuon postauksen linkki ja @Seinakadun_Keisari lainaus.

Tähän liittyen aika kova arvio Twitterin puolelta.

https://twitter.com/HydrogenNhf/status/1305924750410231810?s=19

Hmm. Eipä tuo nyt niin hirveän kovalta kuulosta. Oon käyttänyt 1 mw asema =1 milj arviota (ei riitä 1mw busseille?) niin paljonkohan asemia mahtaa diili sisältää :thinking:

Äh. Muisti tökkii. Tähän sillä tietenkin viitattiin

10 tykkäystä

Nel asa löytyy myös Ruotsin pörssin puolelta, onko kyseessä eri firma , kaupankäyntikulut minimoituisivat jos sitä kautta. Minulla Op pankkina.

Löytyy useammaktakin pörssistä NEL:

kuva

4 tykkäystä

Itselläkin Nel Asaa Norjan pörssista ja viimeisimmät kaupat tehty pienemmän kaupankäyntikulun takia Ruotsin pörssistä. Voiko joku selventää vielä melko aloittelijalle tämän näiden eri maiden saman osakkeen eron?

Rinnakkaisosakkeethan ovat “samoja”, mutta juuri noiden kaupankäyntikulujen takia niitä voi olla useissa pörsseissä. Se taitaa maksaa firmalle jonkin verran ylimääräistä, jonka vuoksi ne on harvinaisempia? Esim. Nokia löytyy myös jenkkipörssistä ja on sama kuin Suomen pörssin Nokia.

OPssa ruotsinpuolelta löytyy Nelliä mutta jos sitä kautta ostat on toimeksiantokulut samat kuin norjan pörssissä vaikkei se missään selkeesti lue ja kuluissakin lukee tuo ruotsin kulut niin kulut menevät silti norjan hinnaston mukaan. On kokemusta. Jotenkin selittivät et norjasta tulee joka tapauksessa heiltä.
Ja tämä ei siis ongelma muuten kuin silloin kun olen palkasta laittanut 400 kuukausittain nelliin niin on pitänyt opn kautta maksaa 8euroa kauppa ja mandatumilla pääsee 3euroon niin vaihtanut sinne kuukausi ostot.

Vastaan tähän perään etten spämmää. Pitää varmaan sitten itse soitella oplle kun minulta ovat ottaneet sen 8 euroa jokaisesta kaupasta mitä ruotsinpuolelta olen nelliä ostanut.

Onkos missään ollut analyysiä kuinka “kiinni” Nikolassa Nel on? Eli jos Nikola menisi konkurssiin, niin vieläkö Nel jatkaisi nousua muissa yhteyksissä? Eli ajatuksella, että vetyautot jäisivät markkinoilla taka-alalle ja BEV ottaisi markkinat haltuun. Voisiko Nel siiinä tapauksessa jäädä jurnuttamaan 9 vuoden ajan (edellinen 20 NOK arvotaso oli 2011)?

2 tykkäystä