Nexstim - Aivostimulaatiolla maailmanvalloitukseen

Oli Nexstimillä ne muutosneuvottelut ja irtisanomisilta vältyttiin. Olisiko pienen pieni positiivinen signaali, että nyt tuoreen twiitin mukaan nyt haetaan kahta kokopäiväistä työntekijää ja muutamaan harjoittelijaa?
Nexstim - Töihin Nexstimille

10 tykkäystä

Onko teistä outoa kaupankäyntiä? Koko ajan tuikitaan ostolaitaan muutaman kymmenen eriä ja saadaan kunnon laskuun osaketta. Itse myyn kyllä isompia eriä ja ostan.

2 tykkäystä

Nyt ihan hys hys, koska mulla on ostot kesken. Mutta aika erikoista että osake laskee reilusti sen jälkeen, kun Inderes nostaa suositusta. Yleensä käy päinvastoin.

4 tykkäystä

Samaa mieltä. Vielä pieni vaihtoinen ja efekti toiseen suuntaan.

1 tykkäys

Uudet ja vanhat saavat nyt lappuja hyvällä turva marginaalilla. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että tälläisiin tilanteisiin pitäisi räätälöidä omienosakkeiden osto-ohjelma. Nexstimin lappuja on niin vähän loppujenlopuksi, että 10te-100te ostotoilla sillointällöin markkinan heilahdellessa saataisiin pitkässä juoksussa kasvatettua tasaisesti omistaja-arvoa.

6 tykkäystä

Epälikvidi, yleisesti huonot vibat pörssissä ja vielä Ruotsin listauksen lopettaminen tuo jonkin verran tavaraa myyntilaidalle.

Tuo kai riittää.

4 tykkäystä

Erittäin yllättävää Inderesin suosituksen nostosta alas jo puoli euroa.
Market cap 23miljoonaa.

2 tykkäystä

Tässä foorumillekin linkki Nexstimin ja listattujen kilpailijoiden kasvuun ja liikevoittoon 2019-2022

13 tykkäystä

Kaupankäynti loppunut kokonaan, eikä oikein laitojakaan. Onkohan sen ruotsin listauksen lopettamisen pieni myyntipaine päättynyt ja nyt ihmetellään :slight_smile: ??

2 tykkäystä

Kai laskussa jo raja tulee vastaan kun market cap 23 milliä? 17milliä jo lisenssisopimus jos kaikki tulee plus käteiskassa niin market cap täynnä. Liiketoiminta arvostetaan silloin arvottomaksi.:thinking:

2vuoden pohjiin tänään. Ei firma kyllä tätä ole toiminnallaan ansainnut.

7 tykkäystä

Epälikvidien kurssikäyttäytyminen on muutamien ihmisten päätösten varassa, firman todellinen arvo on aika toissijaista lyhyellä tähtäimellä.

1 tykkäys

Jotenkin kummalliselta tuntuu, että firma porskuttaa eteenpäin hyvällä tahdilla ja kurssi ei lähde millään nousuun vaan valuu pikkuhiljaa alaspäin. Senttiosakkeena Magnus Medicalin diili olisi vähintään tuplannut kurssin. Aiemmin yhden koneen myynti-ilmoituskin sai reaktioita aikaan.

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin rahoitustarvetta ei ole näköpiirissä, odotellaan Magnus Medicalin lisenssituottoja, yhteistyöklinikkatoiminta aluillaan, laitteita on myyty ihan ok alkuvuonna ja uusi tuote odottelee hyväksyntää. Silti kurssi könyää pohjamudissa(on toki ollut alempanakin, mutta firma oli täysin eri tilanteessa tuolloin). Lisäksi todellista vaihtoa ei osakkeissa ole. Itse ihmettelen, että miksi joku firma ei osta tätä pois näillä spekseillä, ihan jo sillä perusteella, että saisi kilpailijan pois.

Onko masennuksenhoito vielä niin alkutekijöissä, että se ei todellisuudessa nosta arvoa? Vai ollaanko me vaan täällä niin periferiassa, että kukaan ei edes seuraa tämän kokoisia yhtiöitä ja siksi markkina-arvo valuu pienellä vaihdolla masentaviin lukuihin?

Itse olen ainakin joutunut pikkuhiljaa lisäilemään tätä viime viikkoina. Ihan jo sillä perusteella, että ostin tätä jo silloin, kun tulevaisuusnäkymät olivat huomattavasti epäselvemmät.

Jos huomioidaan vielä viime vuosien maailman tilanne (korona yms.), jotka ovat väkisinkin häirinneet kasvua ja kaupantekoa ja silti on käännetty firma voitolliseksi. Eikä pelkästään lisensoinnin ansiosta, vaan muu liiketoimintakin on parantunut tasaisesti. Kyllä firma on siis varsin hyvää työtä tehnyt vaikeissa olosuhteissa. Kiitokset siitä👍

12 tykkäystä

Samoja ajatuksia. Olen myös imuroinut näitä viime viikkojen aikana lisää. Suunta on oikea, tuotteet hyviä ja näkymät positiiviset minun mielestäni

5 tykkäystä

Samoin rohkeasti ja luottavaisesti lisäilty alle 3,5e, kun kerran tämmöinen tilaisuus tuli vastaan. Näin matalallla ei käytykkään edes kesällä. Nämä viimevuosien tulosjulkaisuiden ajoitukset on ollut nexstille vähän huonoja, kun samaan aikaan on käynnistynyt koronaa, sotaa ja nyt pankkikriisi pamahti sopivasti samaan aikaan tulille. Markkinaarvolta varmaan vain bbs on nexstiä halvempi first north lääkeyhtiöistä ja heillä ei ole edes myyntilupaa eurooppaan. Jotkut taas ovat kymmenkertaisia, vaikka eivät tuota edes liikevaihtoa.

7 tykkäystä

Ehkä tässä painaa vuosien kannattamattomuus taustalla. Toisaalta jopa Korona -aikaan Nexstim piti yllättävän hyvin arvonsa, siksi onkin kummallista, että firmalla menee paremmin kuin koskaan, mutta markkina-arvo laskee tasaisesti. Itse pidän vuosien kannattamattomuuden kääntämistä positiiviseksi todella hyvänä signaalina. Minusta se kertoo siitä, että yritys alkaa toimimaan, niinkuin sen kuuluu toimia.

Tätähän ei voi startup-yritykseksi kutsua, mutta jossain määrin koko masennuksenhoitobisnes on startup ja siinä nexstim on kilpailussa mielestäni erittäin hyvissä lähtökuopissa. Raportoidut tulokset on hyviä.

Tästä masennuksenhoidosta herättäisin kysymyksen, että markkinoidaanko hoitomuotoa riittävästi? Löytävätkö asiakkaat hoitomuodon, eli osaavatko he edes kysyä tätä mahdollisuutta lääkäreiltä? Olisiko syytä pyrkiä löytämään kanavia, millä asiakaskunta tulisi tietoiseksi ja saisi hoitos? Onko tämä sitten Nexstimin tehtävä, no periaatteessa ehkä ei, koska Nexstim ei suoraan hoida asiakkaita, mutta toki tunnettavuus tukisi yrityksen toimintaa, niin siinä mielessä kyllä.

Mikä sitten olisi oikea kanava? Somen kautta tätä pitäisi viedä eteenpäin, koska kyseessä on maailmanlaajuinen tuote. Mielestäni pitäisi saada onnistuneita käyttäjäkokemuksia julkisuuteen ja tähän yhteyteen tiedot mistä Nexstimin hoitoa saa. Nyt hoitopisteitä on ilmeisen vähän, ajateltuna koko markkina-aluetta. Tunnettavuus lisäisi asiakkaiden mahdollisuutta pyytää ko. Hoitoa ja sitä kautta laitteiden kysyntää, eli kaikki voittaisivat.

5 tykkäystä

Tutkin hieman tuota suurimmat omistajan listauksen kehitystä. Tein seuraavat huomioit:

    1. suurin omistaja Joensuun Kauppa Ja Kone Oy on lähes tulkoon tuplannut omistusosuutensa 31.1.2022 jälkeen ( 230 241kpl, 3,44%). 28.2.2023 omistuksessa lähes joka kuukausi tapahtuneiden netto-ostojen johdosta jo 425 786 eli 6,34%. Eli kun iso omistaja tankkaa pitkään ja säännöllisesti samaan aikaan kun liiketoiminta tekee käännöstä parempaan, niin en olisi kurssikehityksestä kovinkaan huolissani. Itse näen tämän pidemmän aikavälin lappuna ja olen ollut hyvinkin tyytyväinen, että on voinut itsekin tankata tätä edullisilla hinnoilla, vaikka välillä ei ole saanut haluamiaan eriä pörssistä haluamaan hintaan.
  1. Päinvastaisena nostona 2. Suurin omistaja Haapaniemi Ossi on aktivoitunut pidemmän jakson jälkeen ja 28.2.2023 listauksen mukaan hän on tehnyt reippaan kevennyksen omistukseensa (helmikuun nettomuutos: -91 225 osaketta, joka vastaa -15,48%:n kevennystä). Hän ei ole tulkintani mukaan ainakaan vuoteen käynyt kuukausitasolla juuri kauppaa, että omistusosuus olisi kasvanut tai laskenut. Sinällään nettomuutos on kohtalaisen kokoinen joku signaaliprosessointiin tälläkin varmasti on. Jokainen päätelmät itse. Mutta itse ajattelen ja seuraan mielenkiinnolla, että jos myynnit on jatkunut maaliskuussa, niin lienee ymmärrettävää, että kurssi on voinut ison omistajan reippaasta myyntipaineestakin painua jonkin verran. Ja ehkä painua myös lisää jos ison omistajan myyntipaine jatkuu…

Jokainen tehköön omat johtopäätökset. Kirjoitin vain havaintojani ja pohtimiani asioita tänne auki.

4 tykkäystä

Haapaniemi lisäsi osuuttaan vastaavasti omistamissaan yrityksessä (Kalksten), joten nou hätä.

6 tykkäystä

Taitaa tulla noi myytävät osakkeet hallintarekisterissä? Euroclear bank?

2 tykkäystä

Itsellä ollut muutama toimeksianto sisällä pörssissä taulussa olevalla hinnalla, mutta sitten se heti pompsahtaa 10c tms. ylös, eikä kauppoja synny. No muutamat satsit on tässä lisäilty, mut jotenkin tuntuu, että todella pienellä vaihdolla valuu. Muutamia osakkeita myydään alennuksella, toisaalta eipä niitä ostajiakaan niin hirveästi tunnu olevan.

1 tykkäys

Tämä lappu on aina elänyt uutisista, nyt kun niitä ei ole kuulunut, vaihto hiipuu. Kun ei ole merkittäviä ostoja liikkeellä, aina on niitä jotka syystä tai toisesta haluavat myydä osakkeitaan yleisemminkin ja hinta laskee. Oliko se huhtikuun puoliväli kun listaus Ruotsissa päättyy. Sen jälkeen varmaan nähdään mikä sen vaikutus oli nykyiseen myyntipaineeseen. Niitä laitemyyntejä tässä varmaan moni toivoo ja odottelee. Eiköhön sieltä jossain välissä tule myös jonkinlainen liiketoimintakatsaus, vaikka virallinen tieto tuleekin vasta H1 jälkeen. Myös lisenssitulojen ajoituksesta ja yleensä onistumisesta moni toivoo lisävaloa.