Nikola Corporation

Nyt tuntuu taas helpottavalta kun laput lähti +27 kiertoon, uutta pilkkiä viritellään alta 18.

Jos jotain osaketta haluaa oikeasti pitää pitkässä salkussa niin kannattaisi avata salkku kerran vuodessa. Mitä tiiviimmin seuraa sen lyhytjänteisemmäksi oma ajattelu tuppaa muuttumaan

7 tykkäystä

Miksi niitä lähteä nyt myymään? Monta Fomoa mahtuu vielä matkalle ennen kuin ensimmäinen tuotantorekka lähtee asiakkaalle.
Omat noin ~17 ostettu ja ostan lisää jos niille paikkelle jälleen tulee. Muuten istutaan ja odotellaan ainakin vuosi.

6 tykkäystä

Kurssidatan ostamisen kunniaksi:

3 tykkäystä

Nyt jo helpottaa toissapäiväinen kolmasosan myynti.
Ei kannata säikkyä tätä ylösalas menoa liikaa, vaan käyttää hyväksi, ja koittaa täydentää dipeistä pottia.
Itse tuplaan kunhan vielä vähän laskee.
Saman olen kokenut jo yli vuoden NEL kanssa, monet kerrat hype ylös ja sitten paluu alas.
Joka kerta vaan pohjat ylempänä.
Puhumattakaan PCELL istä, ekan kerran ostin 48 sek…
Nämä vetylaput vaan on vielä etsimässä omaa oikeaa hintaa.
Tästä tulee kuitenkin ISO juttu, (tai sitten ei)

Edit: ps. NEL iä ostin ekan kerran 3.92 Nok.

3 tykkäystä

Missä tasolla on se “kultainen tasku”?

Tarkoittaa fib 0.65 ja fib 0.618 välistä aluetta 19.16 - 19.95 $

E: Aa, tossa kuvassa ei näykään tasot kunnolla. Tästä kuvasta näkyy paremmin:

3 tykkäystä

But unlike Tesla, Nikola is focusing on considerably more complex heavy duty fuel cell trucks so investors better prepare for the inevitable delays and cost overruns, particularly as Nikola has decided to develop its own fuel cell engine basically from scratch after failing to come to terms with stack supplier PowerCell (OTC:PCELF) last year.

Whoa, itsellä tämä mennyt täysin ohi, eikö tämä nyt kuitenkin päätynyt niin että Bosch toimittaa kennot? Eli siten kuitenkin tulee PCelliltä.

3 tykkäystä

Kenno toimittaja on auki vielä, itseasiassa nikola ilmoitti noin vuosi sitten ettei käytä powercellin kennoja tuotannossaan.
Bosh osti powercellin sen jälkeen, ja toimittaa ilmeisesti aika paljon muuta sälää nikolan rekkoihin.
Toki voi olla, että mieli muuttuu.
Ehkä nikola katsoo lähemmäksi ja ottaa plugpowerin kimppaan? Tai sitten ei.

Tuskin Bosch näin näkyvästi Nikolaa toisi esille ellei…Nikolahan ilmoitti, että Pcellin kennot joita käytettiin koesarjan laitteisiin, eivät tule olemaan Pcelliltä tuotantomalleissa. Samoihin aikoihin kuitenkin Bosch poimi Pcellin kainaloonsa ja… Aika näyttää, itse olen vahvasti Boschin kannalla kennotoimittajana Nikolalle

5 tykkäystä

Jep, olisin yllättynyt jos ei ole Bosch kennojen toimittaja. Tässä tulee sekin että Nikola haluaa supply chainin ja huoltologistiikan kuntoon → pitää olla iso toimittaja jolla toimintaa laajalti. Ei ole hirveästi vaihtoehtoja.

2 tykkäystä

Joo, Boshilla on iso siivu nikolasta, mutta ei se pois sulje PLUG:ia polttokennojen osalta.
Muistetaan että, Trevor tykkää isoista uutisista,
(Joita tulee mergerin jälkeen)
Onhan PLUG: illa ainakin kennoja, ja on jenkki yritys.

2 tykkäystä

PLUG yksinään on liian pieni imho eli joku veivaus tarvitaan.

Tosin olen spekuloinut PLUGin ja Nikolan yhteistyöstä aikaisemminkin mutta erityisesti tankkausasemien suhteen.

1 tykkäys

Noi tankkausasemathan toimittaa NEL.
(Heillä on sopimus 700 aseman toimituksesta)
Se tankkiasema joka on Nikolan päämajan pihalla, on NEL:in toimittama näytekappale.

2 tykkäystä

En tarkoittanut asemien toimittamisesta vaan niiden käytöstä eli vetyasemien verkosto on äärimmäisen kriittinen Nikolalle, PLUGilla löytyy jo pisteitä, joskin ne on usein varastojen sisällä/varastoalueella mutta silti jotain synergiaa voisi olla.

Ja sopisihan PLUG+Nikola hyvin yhteenkin.

3 tykkäystä

Yritin tsekkailla oisko Plugin sivuilla jotain vihjausta näistä autopuolen suunnitelmista. Tässä siitä nyt jotain mainitaan ja kyllä heidän muskelinsa pitäisi riittää Nikolan tarpeisiin. Sopisi mulle, Plug on salkussani suurimmalla painoarvolla.

Plug Power created the first commercially viable market for hydrogen fuel cell (HFC) technology. As a result, the company has deployed over 30,000 fuel cell systems for e-mobility, more than anyone else in the world, and has become the largest buyer of liquid hydrogen, having built and operated a hydrogen highway across North America. Plug Power delivers a significant value proposition to end-customers, including meaningful environmental benefits, efficiency gains, fast fueling, and lower operational costs.

Plug Power’s vertically-integrated GenKey solution ties together all critical elements to power, fuel, and provide service to customers such as Amazon, BMW, The Southern Company, Carrefour, and Walmart. The company is now leveraging its know-how, modular product architecture and foundational customers to rapidly expand into other key markets including zero-emission on-road vehicles, robotics, and data centers.

Edit: tässä visuaalisempaa infoa kotisivuilta, toisesta paikasta ja esitetty vähän toissijaisena kehityssuuntana.

3 tykkäystä

Näin olen hekumoinut itsekkin, (PLUG+Nikola)
Mutta kaikki käy, oon sekaantunut kaikkeen vetyyn liityvään. :grin:
Mutta Nellillä tulee (toivottavasti) olemaan iso siivu asemien suhteen.
Sittenhän on vielä Buffet, joka aikoo sijoittaa puhtaaseen energiaan…

4 tykkäystä

Onko mitään arviota millainen vaikutus Plugin kurssiin jos ja kun yhteistyö nikolan kanssa julkistetaan?

Jonkun pitäis raapia kasaan sellainen “NIKOLA TOTAL” salkku, jossa olis kaikkia projektiin, tosiasiallisesti tai vähintäänkin todennäköisesti, liittyviä osakkeita :smiley:

VTIQ
NEL
PCELL
PLUG
BOSCH

Puuttuuko jotain?

10 000 jaettuna noille osakkeille, ja sitten vuoden välein päivitetään mitä salkulle kuuluu :slight_smile:

6 tykkäystä

Mahdollisesti Hexagon composites

1 tykkäys