Nikola Corporation

Kysyn koko ajan itseltäni, onko mahdollista että Bosch, NEL, GM, Iveco yms.ovat lähteneet mukaan tähän ilman kunnon due diligenceä?

Jos on mitään opittu Theranoksesta, niin vastaus on, että on mahdollista. Walgreens ei tehnyt oikeastaan mitään DD:tä Theranoksesta. Heillä oli sitä varten kyllä konsultti, mutta Theranos ei oikein pitänyt siitä että konsultti kyseli vaikeita niin hänet laitettiin sivuun Theranoksen pyynnöstä.

2 tykkäystä

Plugin ja Enphasen tapauksessa molemmissa taisi olla Citron Research taustalla. Hindenburgin track recordista on paha sanoa, mutta ilmeisesti ovat osuneet maaliinkin välillä: About us – Hindenburg Research

On vaikea kuvitella että Milton olisi riskeerannut ei pelkästään maineen ja rahansa mutta myös vapautensa kertomalla fuulaa SPAC-mergerin papereissa jotka on SECille lähetetty, Amerikoissa kun saattaa ihan oikeasti tulla kunnon linnatuomiot jos on johtanut harhaan.

1 tykkäys

Oma havaintoni on, että ihmiset keskimäärin luottavat usein ehkä vähän liikaakin asiantuntijoihin ja erilaisiin titteleihin. Usein esimerkiksi erilaisten selvitysten perinpohjaisuudesta ja toimijoiden huolellisuudesta on ulkopuolisella maallikolla turhan ruusuinen kuva. Asianajajat ja lakimiehet sössivät jatkuvasti siinä missä muutkin korkeasti koulutetut asiantuntijat. Esimerkiksi erilaisia huolimattomuudesta johtuvia potilasvahinkoja (vaikkapa leikkauksessa käytetyn instrumentin jääminen potilaan sisään) tapahtuu jatkuvasti, vaikka niiden syntymistä on nimenomaisesti pyritty estämään monin eri tavoin. Itse en ihan osaa nähdä, että lakimiehet olisivat keskittyneet tarkastelemaan seikkoja (erityisesti Trevorin some- tms. viestintää), joita nyt Hindenburgin kirjoituksessa on erityisesti nostettu esille.

1 tykkäys

Voisi kuvitella että joku noiden isojen firmojen dirikoista, konsulttipartnereista, lakitoimistoista, legal counseleista yms. olisi lukenut Bad Bloodin.

En ole itse vielä kerinnyt lukemaan mutta on kehuttu paljon.

1 tykkäys

Laskispa tuonne 25 dollarin hujakoille niin vois itekki harkita rekan kyytiin lähtöä!

1 tykkäys

En tiedä henkkoht muusta kuin uptick rule:sta shorttaukseen liittyen - en ole törmännyt, että edellisen päivän 10% lasku olisi mitenkään esteenä seuraavana päivänä. Toi Sx/uptick merkintä ilmestyy aina näiden enemmän laskeneiden tickereiden kohdalle IB:ssä

En ole itse vielä kerinnyt lukemaan mutta on kehuttu paljon.

Itse juuri lukenut ja voin kyllä suositella. 5/5. Sijoituskirjallisuus-ketjusta löytyy pidempi arvosteluni. Kirjasta ja yhtiön tarinasta oppii kyllä sen, että tällaisissa isosti hypetetyissä yhtiöissä ei voi aina vain luottaa, että joku muu on faktat tarkistanut, koska kaikki muut voi ajatella samalla tavalla.

2 tykkäystä
  • tuosta voisi päätellä, että myös Citron on myynyt shortiksi
2 tykkäystä

Pahoittelut if:n mainos :smile:
Jäi rajaaminen pois.

3 tykkäystä

Kohtuu varmoja ovat casesta, jos noin vain heittelevät moista (lupautuvat maksumieheksi) toisen lafkan aloittamasta operaatiosta. Ellei sitten ole alusta asti sovittu kahden kaupaksi…

Tuon “kympin lasku ja shorttaus kielletty” ajattelin faktaksi, kun @_ANDY eilen noin kommentoi, ja itse @DayTraderXL tykkäsi viestistä… Jäin siis taas housut kintuissa kiinni siitä, etten tiedä näistä shorttikuvioista juuri mitään :sunglasses:

2 tykkäystä

Niin minäkin luulin. Pahoittelut väärästä informaatiosta🤦‍♂️

2 tykkäystä

En valitettavasti ehdi kaikkea kommentoimaan, kun usein on treidit päällä tai niitä aktiivisesti haen. Ja siihen mukaan erilaisten tietolähteiden lukemiset.
Noin muuten olen aivan varma, että GM on tehnyt omat tutkimuksensa projektista. Mutta eihän ne noista historiaan liittyvistä asioista ole tietoisia ja minusta niillä ei pitäisikään olla merkitystä. Ainahan se on tietty uskottavuustekijä, jos jotain epäselvää historiasta löytyy tai sukulaisia otetaan remmiin ilman osaamista (en tiedä, onko tässä kyse siitä/veli). Tämä tarina perustuu vedyn edulliseen tuotantoon, sen jakeluun ja sen päälle rekkoihin. Kaikki muu on sivuseikkaa. Jos jokin tuossa kolmiossa on huonosti suunniteltu/laskettu, on selvää, että tämä lepää tyhjän päällä.

  • edit: jos itse olisin Trevorin housuissa, olisin tähän valmistautunut jo etukäteen. Niin selväähän se on, että kaikkiin näihin fomo-firmoihin kohdistuu näiden shorttien osalta isot toiveet. Kaikista löytyy jotain epäselvää, kyse on siitä, miten paljon ja mitä faktoja ne saa kasattua. Jos Trevorilla olisi ollut etukäteen laadittu plan ja lakimiehet valmiina, sieltä olisi tullut kunnollinen tiedote ulos ja sen jälkeen ilmoitus haasteesta oikeuteen. Nyt tämä vähän haisee sikäli, että tämä ei ole voinut tulla yllärinä.
5 tykkäystä

https://twitter.com/nikolatrevor/status/1304432858937741313
Pystyykö noista kuvista päättelemään, että kyse olisi vety- tai sähkörekoista?

6 tykkäystä

Pelkkä sähkö… ainakin vety säiliöt puuttuu noista kuvista… Toisaalta hytin pohjassa on lämpö eriste oudossa paikassa joka sopisi polttokennon paikaksi… mutta sitä ei voi varmistaa noista kuvista.

5 tykkäystä

Valtavat viisi akkupakkaa toisessa kuvassa. Kuvassa näkyy teksti HV Batterie 3/4. Tosin noita on viisi.

1 tykkäys

Uskaltaako kukaan napsia? Minulla on sormi napilla, jos tulisi uutta twiittiä Trevorilta.

Ulmista tulee aluksi vain battery Tre semejä, fuel cell versiot tulee myöhemmin.

5 tykkäystä

Ihan Boschin omilla sivuilla stooria auton viimeistelystä. Tuskinpa Bosch olisi tuolla ellei jotain oikeasti tehtäisi.

4 tykkäystä

Nikola ilmeisesti viemässä asian viranomaistutkintaan markkinoiden manipuloinnista.

1 tykkäys