NoHo Partners sijoituskohteena

Maailmalla on tutkimuksia, joissa ravintoloissa käynti on suosituin asia mitä tehdä rajoituksien purun jälkeen. Kyllä tästä vielä tulee hyvä sijoitus!

4 tykkäystä

Ottamatta kantaa oletko oikeassa vai et, vaikka oletkin tai olisit, menneen keskustelun perusteella, rehellisesti ja neutraalisti ilmaistaen, keskustelu on kyllä niin epävarmaa täällä ja kaikki liittyy siihen mitä tukia NoHo saa tai ei saa ja siihen on käytetty oljenkortit ja vastausvaihtoehdot “ei paikalla” myöten.

Mahtavaa, että firma edelleen herättää keskustelua ja kiinnostusta. Jättäisin kuitenkin eriävän mielipiteen tukilaskuista ja vaikutuksista joista em. on yhtä montaa tulkintaa kuin kirjoittajaakin.

Mutta mielenkiintoista on, munkin mielestä. Lottoamiselta tämä enemmän vaikuttaa.
“Saattaa viihtyä tässä nykytasossa parikin vuotta kummemmin nousematta tai laskematta.”

Saattaa nousta, laskea tai pysyä paikallaan.

3 tykkäystä

En ole mitään hävinnyt ennen kuin myyn ne 10€ ostetut NoHot, konkurssia odotellessa :upside_down_face: :slightly_smiling_face:tenor

12 tykkäystä

Pointti olikin keskustelun suhteen se mitä odotetaan ja missä painopiste on ja mitä sekä miten firmaa arvotetaan, eikä maalailla konkurssia tms. :sweat_smile: Mutta hyvä kun nostit tuon itse esille; olisi virkistävää lukea nykyiselle kurssitasolle ja näille indeksitahdin ylittäville kirjoituksille arvostus-skenaarioita eri muodoissaan.

“Eezy nousee niin tämäkin pian”
“Kyllä tästä hyvä sijoitus vielä tulee”

Itse parikymppisenä nuorena mitä olen itse mieltä ja mitä olen usealta kaverilta kysellyt niin Korona ei tule vaikuttamaan millään lailla ravintola / yökerho käyttäytymiseen oikeastaan kenelläkään. Moni toitotellut vain, että kun avataan niin heti menevät. Moni nuori on läpeensä myöten täynnä näitä rajoituksia. Mahtaa olla 1.6 heti maanantaina melkoista jonoa, jos vaan yökerhot ovat auki.

8 tykkäystä

Itse taas 10 vuotta vanhempana olen kuullut päinvastaista. Kaikki kokevat ravintolassa tai baareissa käynnin olevan vastuutonta eivätkä mene vaikka avattaisiin. Ei nämä meidän anekdootit tuo mitään lisää tähän keskusteluun, kun ei ole dataa jonkun kyselytutkimuksen muodossa

2 tykkäystä

Varmasti totuus löytyy puolivälistä. Terassit lienee aika täynnä säävarauksella mutta yökerhot täyttyy hitaammin. NoHon luotan olevan aika hyvä arvioimaan kannattavia aukioloaikoja. Tuollaista seurantasovellusta ei Suomessa ole joten ei ole karanteeririski lähteä baariin.

2 tykkäystä

Samaa mun poika sanoi että kaikki lähtötelineissä. Vanhempi väki taas terasseille ja syömään menossa mitä haastatellut, no yökerhoissa en enää käykään oli Korona tai ei.

Olen vältellyt NoHoa niin sijoitus- kuin ravintolavierailukohteena. Syystä että Nohon ruokatuote ei ole kunnossa tai sitä pitäisi parantaa paljon. Lisäksi taantumassa ihmisten top3 säästökohteiden joukosta löytyy järjestäen ruokaravintolavierailut. Toki totta on vanha keittiömesujen sanonta; “makuasioista ei voi kuin kiistellä”.

NoHon ruokatuotteen myynnin suurin kilpailija lienee yksityiset asiakkaat, koska ihmiset osaavat ja pystyvät tekemään hyvää ruokaa kotonaan, sama tilanne lienee myös S-Ryhmällä ja muillakin ketjuilla.

Vapaalla kotona Suomessa ollessa mieluiten käyn yksityisten ravintoloissa ja työajalla sitten on tullut istuttua jos jonkinmoisissa pöydissä laidasta laitaan roadhouse ravintoloista fine dining paikkoihin, ja lattian tasokin on tuttu, lähinnä Etelä-Korean ja Japanin käynneillä.

1 tykkäys

Tässä on nyt näitä anekdootteja viljelty joka suuntaan, mutta tähän on pakko sanoa, että tämän hetken trendi on kiistatta ulkona syömisen suuntaan - ainakin suuremmissa kaupungeissa, joissa NoHonkin ravintolat enimmäkseen sijaitsevat. Trendi on ennemmin NoHon puolella kuin vastaan.

3 tykkäystä

Tästä kohti 1.6. ravintoloiden avajaisia.

8 tykkäystä

Kyllä joo ulkonasyöminen kasvaa yksityisillä, mutta NoHon ABC-tason ruokatuote ei toimi. Ja makuasioista ei voi kuin kiistellä.

Ketjuilla on ruokatuote tavallaan teollistettu keskuskeittiöstä, sieltä tulee samaa makupohjaa ja pahimillaan kun NoHo ostaa jonkun ikonisen ravintolan esim. Tampereella Salud, niin samalla tuhoutuu keittiö tuottama laatu ja maku.

No tietystikään Salud ei ollut mikään fine dining paikka, mutta oli aivan hyvä ravintola ennen Restamaxia, lähinnä vetää surulliseksi esim. Saludin kohtalo. Viimeisimmän tiedon mukaan Chaine des Rotisseurs järjestö on hakenut kilpensä pois NoHon pyörittämästä Ravintola Saludista. Ravintolalle myönnetty Rôtisseurs-kilpi on merkki ruoan, raaka-aineiden ja palvelun korkeasta tasosta.

Mutta onneksi on muitakin paikkoja jäljellä…

3 tykkäystä

Voi sun juttujas, ABC tasoinen ruokatuote:)

ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Yes Yes Yes, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi ja Cock’s & Cows

7 tykkäystä

Jätit kuitenkin ne mainitsematta mitkä ainakin itse yhdistin tarkoitetuiksi, tietämättä esimerkki ravintolaa tässä kohtaa, ei tarvitse tahallaan niin mustavalkoisesti asioita ymmärtää. Oliko kärjistetty esimerkki, oli, mutta ymmärsin itse ainakin. :blush::v: @Pyyleva

Jostain syistä itseltä ei löytynyt kiinnostusta tämä yrityksen palveluista, mutta
sijoituskohteena vähittäin mielenkiintoinen.

Mielenkiinto johtuu kasvutarinasta, joka on erittäin kunnioitettava.
Toivon kyllä että yritys selviä tästä ja kasvutarina jatkuu skandinaavian valloituksella.

Vaikka uskon että ihmiset alkaa taas käyttämään ravintolapalveluja, mutta itsellä on sellainen
negatiivinen tunne tästä yrityksestä.

Konkurssiriski on olemassa ja varsinainen vaikeudet alkaa mielestäni vasta loppuvuonna.

Toivotettavasti olen taas väärässä.

Ravintolakulttuuri ei pärjää, mutta jos skandinaavian ison ravintokakonserni löytyy niin on sekin jotain.

1 tykkäys

Tässä vähän sitä tutkimustietoa:)

2 tykkäystä

Tämäkin on loistava uutinen ravintoloille. Rajoitukset kohta ohi?:thinking:

3 tykkäystä

Noniin tuossa alustavia kesäkuun ehtoja. Terassit sais olla täysiä, sisätiloissa puolet ja viinanmyynti stop klo22.

Lisätään vielä kuulumisia maailmalta: https://edition.cnn.com/2020/05/17/business/restaurant-coronavirus-business-model/index.html

4 tykkäystä

Mielipiteensä kullakin mutta minun mielestä nämä rajoitukset ravintoloihin liittyen vaikuttaa kyllä vähän hassuilta. Jos koko kesä vedetään tämmöisillä ihme rajoituksilla niin eihän tuossa mikään baari ole kannattava, kyllä monet yökerhot jne tekee isot hillot yön pikkutunteina. Tuiks menee tätä menoa kyllä kaikki. Hyvä tietenkin että rajoituksia vähän jo höllätään mutta olis nyt saanut edes normisti olla ravintolat auki, jos ne kerta auki saa olla. No mutta, mikäs minä olen ketään neuvomaan.

Olis nyt vielä lyönyt jotain spesiaalia ”perunalastujen ja oluen samanaikaista nauttimista rajoitetaan”. ”Väkevien tarjoilu kielletään seitsemän uutisten aikana”. Tulee melkein mieleen jo se läppä Mitä jos Marinin hallitus olisi ohjastanut Titanicia. ”Pelastusliivit loppui, tilataan Kiinasta lisää…alkoholinmyynti suljetaan…tanssilattia suljetaan mutta taxfree avataan…” jne. Hallitus hyvin kyllä hommat hoitanut tähän asti mutta riittäisikö jo nämä rajoitukset joskus?

3 tykkäystä

Rajoitukset on ilman muuta paikallaan. Yön pikkutunnit ovat pahimpia missä virus voi levitä, kun ihmisillä ei ole enää kontrollia.

7 tykkäystä