Nokia-ketju. Mitä ajatuksia teillä on Nokiasta? (Osa 1)

Vanha sanonta, ”markkina on aina oikeassa” saa tässä taas yhden rastin ”osui ja upposi” -ruudukkoon.
Ajattelin itse vuoden 2017 loppumetreillä, että nyt on käsillä sellainen case, joka menee maaliin kuin juna. Nokia näytti alelaarissa puoli-ilmaiselta.

Markkina oli oikeammassa.
Sokeutuminen sijoituscasen potentiaalisille sudenkuopille on vaarallista.

Nokia ei ole onnistunut tavoitteissaan, eikä näemmä tämän päiväisen ohjeistuksen laskun myötä onnistu niissä jatkossakaan.

Sijoittajan ei kuulu olla mukana yrityksessä, joka ei tee oikeita ja tarpeellisia toimia noustakseen sinne omiin tavoitteisiinsa - vaan laskee niitä tavoitteita!

Märkä rätti omistajan naamaan. Kaikki luotto yrityksen tekemiseen ja toimintaan meni minuutissa.

14 tykkäystä

Käy vähän niin kuin Nordeassa eli Masse ja seurakunta katselee sivusta klo 10.00 liukumäkeä :slight_smile: Jos liukuu todella lujaa, niin setä ei onneksi vanhana miehenä ehdi lunastaa 3.95 patenttia :slight_smile:

SEurakunta tuossa ehdottaa 1.95 eeron uutta patenttia. Hmm… :thinking:

Masse-setä, FA, ovela vanha kettu, perskules !

6 tykkäystä

Odotukset olivat kyllä toisenlaiset.

Mutta alkujärkytyksestä selvinneenä pitää todeta, että Q3 yksinään ei ole erityisen huono. Ihan ok, ei edes “heikohko”.

Mutta sitten nuo näkymät. Ne ovat kauttaaltaan kamalat. Omat laput ovat aika hyvässä jamassa, mutta valahtavat varmasti punaiselle tämän myötä. Seuraavan tunnin aikana teen päätöksen nielenkö tappion nyt vai jäänkö taas odottamaan. Suurin pelko on se, että Nokia on tipahtamassa kilpailijoiden vauhdista. Itse 5G-sykli tulee jo ensi vuonna olemaan vahva ja voittajiakin siitä löytyy.

9 tykkäystä

@Ben Sulle on pakko nyt minun ainakin nostaa hattua, ja myönnän oman arvonmääritykseni ja näkemykseni olleen lähtökohtaisesti pielessä ollessaan liian bullish Mikaelin analyysin ja monen muiden lisäksi. Myönnän henkisen tappion tässä vaiheessa, ja nostan hattua sinulle :tophat: (itsellä kävi oikeastaan tuuri, että exittasin Q2-jälkeen enkä lähtenyt uudestaan mukaan)

13 tykkäystä

Johanneksessa on todella ainesta kappalaisen virkaan. Nimitys jo tehty, kaapu vasta työn alla. Onnittelut! (sekä uudesta virasta että MT-analyysiin perustuvasta upeasta exit-toiminnosta Q2 jälkeen, toim.huom)

Masse-setä, FA, onneksi työn jatkajia on näköpiirissä :slight_smile:

1 tykkäys

Pitkään olen ollut Nokia-uskovainen ja onneksi aloitin matkani palavalta lautalta n. 2,6€ hintaan, jolloin tämänpäiväinen pettymys ei maistu aivan niin katkeralta. Mutta nyt on aika vaihtaa uskontokuntaa, eli jään seuraamaan sopivaa likvidointipaikkaa, uskon että tänään nähdään ylilyönti ja huomenna pieni rekyyli takaisinpäin.

Kyllä mä luulen, että pörssistä löytyy parempiakin vaihtoehtoja 2019-2020 kuin Nokia. Tämä ei ollut suositus…

Toivon, että joku voisi auttaa melko uutta sijoittajaa. Kysymykseni liittyy laajemmin sijoittamiseen, mutta on nyt ajankohtaista juuri Nokian kohdalla. Miten myyntihinta kannattaa asettaa ennen markkinan avautumista, jotta voi varmistua ensisijaisesti pääsevänsä kyseisen yhtiön lapuista eroon ja toissijaisesti saavansa niistä parhaan hinnan?

Ytimekäs ja onnistunut kuvaus tämän aamun epistolasta.
Napakymppi.

3 tykkäystä

Pitäneekö tämä edelleen paikkansa?

Laitoin kyllä yhden myyntitarjouksen omistani menemään jo, ja siirsin rahaa nordnetiin vivullista shorttia varten. Jälleen kylläkin vain pari hunttia, keväällä tuli rahat tällä tuplattua mutta en kehtaa uskoa yhtä hyvään tuuriin

1 tykkäys

Tuohon ei ole olemassa oikeaa vastausta.
Itse laitoin myyntitoimeksiannon niin alas kuin välittäjän palvelu sen vain suostui markkinalle välittämään.

2 tykkäystä

Hivuttaudun seurakunnan perimmäiseen riviin ja hymyillen katson ikkunasta kun muut valuu nelinkontin jäistä mäkeä. Sama juttu kun Nordeassa - ei ole salkussa, mutta Nokian otan 2 esan nurkilla harkintaan.


Marketscreener näyttää tällaista estimaattia tällä hetkellä tradegatesta.

1 tykkäys

Ei kannata iloita toisten epäonnistumisista…

21 tykkäystä

Kyllähän alkaa tuomiopäivän uhatessa tulla seurakunta-aiheista sanailua palstalle :slight_smile:

Masse-setä kiittää eikä jätä ketään pulaan! Pitää vain uskoa ja olla seurakunnalle nöyrä niin kaikki teille annetaan …

Masse-setä, FA, tuomiopäivä vuodessa pitää seurakuntalaiset kurissa ja masse-herran nuhteessa

1 tykkäys

Ei muiden epäonnistumisista tietenkään iloita, onhan niitä itsellänikin (Outokumpu 9€).
Muotoillaan näinpäin - Olen tyytyväinen siitä että olen pysynyt N&N erossa (lue: sisällä lämpimässä tsufea nauttien), toistaiseksi.

1 tykkäys

Näin on, mutta jos haluaa sijoittaa teknoihin, niin katseet kannattaa kääntää myös rapakon taakse Nasse-sedän kauppaan.

Ei ole tämäkään suositus, koska pitkällinen keuliminen on nostanut kauttaaltaan hintoja ja jonnet ei muista, mutta Nasse-setä vei monelta rahat 2000-luvun alussa…

1 tykkäys

Eihän tässä nyt kannata epätoivoon vaipua, kyllä se Nokiakin vielä markkinansa löytää.

Omalla kohdallani sijoitus meni suunnitelman mukaan, kun myin longit vuoden alussa ja sen jälkeen siirryin tarkkailuasemiin ja lyhyt kestoisiin treideihin. Chartti on kertonut aika pitkälle tilanteen (viikkotasolla ei päästy nousevaan trendiin) ja yleensä silloin, kun näkymät on epäselvät, ei kannata kiirehtiä.

Jokaisella pitäisi stopparit olla määriteltynä, niin tappioraja olisi ollut jo etukäteen määriteltynä. Tai sitten on valmistautunut ostamaan paljon lisää, kunhan pohjat taas löytyy.

Nythän Nokian osalta taas rupeaa löytymään ostopaikat. Eihän Nokian osaaminen pariin osavuosikatsaukseen kuitenkaan vielä kaadu. Toimarin palli on varmasti epämukava istuin tällä hetkellä, samoin hallituksen puheenjohtajan.

9 tykkäystä

jahas jahas… saappa nähdä, laitoin kanssa omat 4,4 ostetut ale myyntiin jo, mutta en alle 4 euron… Olin puolella positiolla liikkeellä ja oletin, että voidaan tulla alas, mutta olihan tämä heikohko nyt aika heikko kun ohjeistettiin tulevat vuodet alemmaksi… Mikael varmaan kertoo missä tavoite hinta tulee olla näillä uusilla estimaateilla (ja oletettavasti vhän varoja alas päin?)

Positiivista on, että Rvenio Grouppi pisti loistavan kvartaalin ja sitä on Nokialaisiin tupla määrä ja Siltronic näytti iahn siedettävälle, jotta eiköhän tässä positiivinen päivä tule hajautuksella.

Kuitenkin Nokialla kasvoi ne muut alueet ja miten tuo patentti homma, se oli minun tuki ja turva joskus kun mailaa alettiin graafiin asetella (silloin sisään 4,3-4,4), vanhimmat olis kyllä pajon alempaa…

Pahimmoilleen minulla on nykyisistä 3/4 osaa pantattuna vakuutena… En siis voi tehd mitään liian äkkinäistä!

Sijoitusmaailman TPS? Suri höpöttelee kivoja mutta ne tulokset puuttuvat vuosi toisensa jälkeen. Huom en siis omista osaketta.