Nokia-ketju. Mitä ajatuksia teillä on Nokiasta? (Osa 1)

Kurssi 3,42 € äsken.

2 tykkäystä

Monta korjausta jo miinusaloituksesta, mutta tässä vielä yksi. Plussalla on premarketissa.

image

1 tykkäys

Heh… ai että ralli ylöspäin… come on…
Nokian osakeen arvossa on jos sisässä paranevat näkymät.
Kurssinsa pitäisi olla 1,5-2€ jos markkina ei uskoisi parempaan.

Mietippäs mitenkä vaikka Nordeaa arvostetaan suhteessa tulokseensa tai omiin pääomiin. Jos Nokiaa arvostettaisiin samoin niin kurssi olisi todella matala. Miksi Nokialle sallitaan todella korkeita kertoimia vuodesta toiseen?
Nokian osien summalla on perusteltu kurssia, mutta jos laitetaan mobiiliverkkojen nolla osien summassa niin se on pettämistä.
Oikea luku olisi -5Mrd…

Nokialla on strategista arvoa jotta on yksi vaihtoehto lisää ja tämän on tietysti Nokian pilkkovat haistaneet…, odotellaan…

Alatko tosissaan vertailemaan pankin ja teknologiayhtiön arvostuksia keskenään?

10 tykkäystä

Ralli-sana oli heittomerkeissä… Varmasti huono sanavalinta, pahoittelut siitä.

En tosiaan odotakaan mitään 10% päivänousuja päivästä toiseen vaan hidasta elpymistä seuraavan 12kk:n aikana yli 5 euron ja seuraavan 24kk:n aikana yli 6 euron… Eli trendi tulee mielestäni olemaan positiivinen.

5 tykkäystä

Kyllä olen. Kerro miksi teknoille sallitaan törkeitä kertoimia ja paskoja tuottoja??

Itse kun mietin kumpaanko rahani laitan, niin pakko on miettiä mikä on paljon tai vähän…
Nordean liiketoiminta on ihan eritasoista kuin Nokian ja Nordeaa on pidetty ihan skeidana…, samassa suhteessa Nokia on katastrofi

Nokian kurssi Saksassa heiluu aloituksessa 3,17 € ja sittten nousu 3,44 € ja nyt äsken 3,37 €

1 tykkäys

Niin kutosen kurssi olisi tupla…ei kait nyt sentään…

Mietin juuri, kuka oli oikeassa eilisessä äänestyksessä. En oikein osannut päättää oliko tulos odotusten mukainen, ali vai yli. Kaikki ovat tavallaan oikeassa.

Taitaa Nokian suunta olla hakusessa tänään myös pörsseissä, vaikka tulos olikin mielestäni “rauhoittava”.

2 tykkäystä

Enhän minä tähän varmastikaan täysin oikeaa vastausta tiedä, mutta todetaan nyt erittäin lyhyesti kahdella sanalla: tulevaisuus, kysyntä.

Ja sitten voidaankin varmaan lopettaa

1 tykkäys

Kurssi huutokaupassa 3,33 € juuri nyt.

Itse aion ostaa vielä entuudestaan lisää jos nähdään laskua. Pieneen nousuun olisin kovin tyytyväinen.

Noin 3,30 €:n ylitys puolestaan maistuisi teknisestä näkökulmasta.

4 tykkäystä

Päätös osuvimmasta ennusteesta on tehty kurssireaktioiden pohjalta. Noin 2,5% nousu painoi vaa’an sen puolelle, että Nokian Q1/2020 tulos ylitti odotukset. :slight_smile:

243 osallistujan joukosta löytyi 30% eli 73 oikeaan ennustanutta. Onnittelut näkijöille !

image

Sovitaan, että tulos ei muutu, vaikka kurssi myöhemmin reagoisi toisin. :slight_smile:

15 tykkäystä

Vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä nettokassa ja lyhytaikaiset sijoitukset (”nettokassa”) laskivat noin 0,4 miljardilla eurolla edelliseen neljännekseen verrattuna, minkä seurauksena nettokassa oli noin 1,3 miljardia euroa.

-Näkisin Nokian liiketoiminnan olevan vielä tappiollista. Seuraavalta kvartaalilta odotetaan lisää tappiota.
Loppuvuoden näkymät saattavat syksyllä heikentyä finanssikriisin myötä.

@Stone haluaisin muistuttaa sinua että jokunen kuukausi taaksepäin muistaakseni usutit jotakuinkin kaikkia ostamaan Nokiaa verrattain ”kovaäänisesti”. Hintalappu taisi olla aikalailla sama kuin tällä hetkellä.

Itse arvostan vastakkaisia näkemyksiä mutta hieman provosoidun jos mielipide vaihtuu tuulen mukana vailla varsinaisesti mitään relevantteja perusteluja. Tai jos vaikkapa mielipide tai jopa suositukset perustuvat vain itse otettuihin tai ottamattomiin positioihin. :wink:

14 tykkäystä

Kauppalehdestä (juttu mm:n takana). Nyt on Mikaelin katse karannut kiikaripituuksille.

5 tykkäystä

On taidettu tässä referoida Mikaelin aiempia päivityksiä.

1 tykkäys

Surin tarinat sijoittajawebinaarista. Varsin positiivinen mielikuva tästä jäi kaiken kaikkiaan.

1 tykkäys

Itse näen että olisi realistista odottaa osinkojen paluuta jossain vaiheessa vuotta 2021. Tätä tukee myös Nokian oma odotus, eli ohjaus positiivisesta kassavirrasta tälle vuodelle.

Mutta tässä tapauksessa ennemmin liian myöhään kuin liian aikaisin.

3 tykkäystä

Joo, mutta se oli silloin eri maailma missä elettiin. Covid 19 on muuttanut näkymiä ainakin minun kirjoissani. Nokian tuloshan menee sinällään odotuksien mukaisesti, mutta covid 19 viruksen myötä loppuvuosi ei enää ehkä olekkaan sitä mitä aiemmin odotin. Finanssikriisi nimittäin vaikuttaisi jo ihan eritavalla liiketoimintaan kuin covid 19 itsessään.
Toisaalta Erkki on parantanut juoksuaan ja vienyt Nokialta soppareita…
-Nokian kassa tulee olee kovilla mikäli asiat lähtevät kriisiytymään.
AIka paljon saa parantaa vielä, että olis varaa maksaa osinkoa jonain päivänä. Kyllä työtä kannattavuuden parantamiseksi on vielä paljon edessä.

1 tykkäys