Nokia-ketju. Mitä ajatuksia teillä on Nokiasta? (Osa 1)

No jos Nokia menee yli 5,50 nyt tammikuulla niin alkaa polttaa näpeissä.
Nokian pitää 2019 paranta joka kvartterilla vs 2018. Muutoin ei Jouluna2019 ole kutonen puhki, kuten on odotukseni.


Nokia on TA:n näkökulmasta aika ainutlaatuinen yhtiö ihan maailman laajuisestikin.
Kurssi on lähellä aikaisempaa huippua 5.388, weekly MA200 on kaukana alapuolella, ostomäärät kasvussa viikkotasolla ja kurssista on hahmotettavissa bullish cup muodostelma. Cup&Handle on siis mahdollinen.

  • onnittelut kaikille, jotka ostivat Nokiaa syksyllä lähellä pohjia 4.382

Jos osarista ei tule mitään yllättävää, voi Nokialle kyllä ennustaa hyvää jatkoa price actionin suhteen.

5 tykkäystä

Siitä tuleekin tällä kertaa tuplakahvallinen kuksa, jos vielä toisenkin kahvan piirtää.
Sanoisko sitä jo turvakupiksi. :blush:

Pohjat oli vuosi sitten kun Mikaelkin Nokian aliarvostusta ”rummutti”.
Sieltä tuli haalittua Nokiaa tämä lasti kyytiin, ja ajoitus TA:n avulla tietysti.
Ensimmäinen ja suurin osto näemmä 12.12 2017 hintaan 3.82€. Paljoa sitä alempana ei enää käytyään.

Vaikka olen ”sijoittanut” lähes 20 vuotta, Nokia on ensimmäinen yritys, jota olen ikinä holdannut yli vuoden. Tähtäin on siellä 5G verkkojen rakentamisen kiivaimmassa sweetspotissa, jossa rahaa tulee Nokialle ovista ja ikkunoista. Liekö se aika joskus 2024.
Toki jos yliarvostuksen puolelle keikahtaa jo ennen sitä, niin myyntiinhän nämä lähtee.

9 tykkäystä

Komean näköinen on 'ostos’listasi :+1: Tuommoisilla summilla kun itsekkin pääsisi sijoittamaan joskus :sunglasses: Itsellä Keskihinta 4.4€/lappu.

2 tykkäystä

Kyllä se potti siitä vuosien mittaan kehittyy rinnalle ja ohikin järjestelmällisellä säästämisellä ja sijoittamisella (jota itse en ole osannut koskaan - vaan on pitänyt lyhytjänteisenä opetella vippaskonsteja, kuten arvonmuutoksilla spekulointia - joka ei ole oikeaa sijoittamista)

:+1:

1 tykkäys

TA on valitettavan syrjivä, eikä ota vasenkätisiä huomioon :blush:
Itse arvioin, että kahva syntyy, kun osarin lähestyminen ja julkistus aiheuttaa “sell the news” ilmiön.
Sen jälkeen muodostuu vahva ostosignaali, jos tuo kupin yläreuna (resistance) rikotaan ja samalla aikaisempi High-taso.
Hienosti olet TA:ta hyödyntänyt, itsekin ostelin tuolta 4 pinnasta jonkin verran. En juurikaan harrasta swingejä, mutta Nokia on niin takuuvarma verkko-osaamisen puolesta ja brändistäkään ei ole haittaa maailmalla. Sopivasti kiinalaiset on saatu vielä syntipukeiksi. 5G-verkkojen suurin kliimaksi taitaa kuitenkin olla vaikeasti ennustettavissa, mikäli talous hyytyy ensi vuonna. Voi näkyä Nokian tuloksessa/arvostuksessa, joten loppukeväästä/alkukesästä on syytä olla kriittinen “bag holdien” kanssa.

Jumaleissön Pika-Sissi! Varsinaista tarkkuusammuntaa eikä ihan pienillä panoksilla
Hieno homma, respect!! :slightly_smiling_face::+1:

2 tykkäystä

Et aatellu lähteä Noksu-voitoilla Teslan kyytiin? Noilla määrillä mallikin saa olla se Model S :wink:

2 tykkäystä

Omiin liikkumisiini työkaluksi kelpaa hyvin vaatimattomampikin kulkine.
Warren Buffetkin taitaa ajaa jollain käytetyllä ja vaatimattomalla ”koko kansan autolla”. En nyt muista merkkiä.

.
.

Ingvar Kamprad taisi olla vielä vaatimattomampi autoilija.

1 tykkäys

Juu. Massen pikkuserkku sieltä Ameriikasta tykkää kerätä irtopisteitä ja sikäläistä karvalakki-ihailijaa ja ajelee paikallisia vihreitä hämätäkseen jollain pikkuruokaisella pikkupurkilla. Teslat on Warrella sitten mustia, ikkunat pimennettyjä ja Sir itse istuu oikeassa takakulmassa.

Onneksi täällä peräpohjolassa ei ole kateita kanssaeläjiä ja oikea Nokia-voittaja saa ajaa vähän kalliimmallakin pelillä… :blue_car:

2 tykkäystä

Sähköautot on vähän muuttaneet markkinakenttää, niissä kun ”polttoaine” on lähes ilmaista.

Joskus aiemmin piireissä oli sanonta, että sitten kun bensa maksaa yli 5 markkaa litra, valtateillä ei tulekaan enää kuin tuttuja vastaan. :blush:

2 tykkäystä

Muistaakseni Buffett tykkäsi kulkea Toyota Camrylla jossain kohtaa.

Näin ainakin luin jostain. Ei kai sen väliä millä sitä ajaa. Tuskin Buffettin prioriteettina on oman egonsa tai ulkokuorensa kiillottaminen. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Juu ei täällä ole bemarin kadehtijoita ei…:stuck_out_tongue_closed_eyes:
Suomessa miljoonamiehet ajaa 10vuotta vanhalla bensavolvolla kun halpa hankkia. Se siitä ilmastonmuutoksesta.
Miksi Apple luopui sähköauto hankkeesta, olisi tuonut Nokialle patenttituloja👌

1 tykkäys

Tämäpä lohdullista. Lohduttaa, jos Masse-sedän tulevat Nokia-voitot jostain kumman syystä kuivuisivat kasaan. Eipä silti, tuossa juuri Warrenin kanssa pienellä aamubuffetilla pohdimme, josko veli Ingvard oli sittenkin oikeassa: ei se auton hinta vaan volvo-tason ajomukavuus :blue_car:

Nokian viimeisen neljänneksen ja koko vuoden 2018 katsaus julkaistaan 31.1.2019

Lienette jo Nokian omistajina huomanneetkin, että se on ALLIN nimipäivä :blush:

12 tykkäystä

hah :slight_smile: Ihan hyvä. Eihän uot huonosti ole keskitetty. Minä oon koittanut joskus toisin seurauksin. Nokia kuitenkin jo jonkin aikaa suurin omistus vaikka joskus vannoin, että ei kyllä enää ikinä nokiaa… Onpahan mulla Oravaakin taas :).
Pitää hajautella.

Hinta on kohonnut jo reippaasti ilman mitään tietoa tuloksesta, meinaatteko holdata vai myydä ennen osaria?

Itse ainakin ostan jokapäivä kun tulosvaroitusta ei tule. Uskon että niitä 4e tankkauspaikkoja ei enää tule tulevaisuudessa jollei nyt kyykkäile viellä ennen osaria. Nokian markkina-arvo on edelleen mielestäni rajusti aliarvostettu ja se tulee purkautumaan seuraavan 1-2v sisällä.

1 tykkäys

Kaiken järjen ja historian mukaan negari olisi jo tullut jos olisi tullakseen. Silti Nokia pyöri samoissa hinnoissa kun negaria pidettiin todennäköisenä. En ajatellut myydä ennen osaria.

1 tykkäys

Eiköhän Nokiaa holdata alkavan vuosikymmenen puoliväliin, verkkosyklin seuraavalle huipulle.

5 tykkäystä