Ihan kiva pikku pöllähdys. Kaikki huomioiden koen, että TJ:n vaihdoksella otettiin iso askel parempaan päin ja muutamassa kuukaudessa pölyt on jo laskeutuneet. Sen jälkeen Pekan juttuja ja lupauksia ei tarvitse enää muistella ja baana on auki. Pidän myös uuden TJ:n näkemyksestä siitä, että koko tiedonsiirtoverkolla on paikkansa (myös) tekoäly-bisneksessä ml. radiot, mutta kortti sen osalta jäi tulkinnanvaraiseksi/auki Pekan “ei myydä” sijaan. Tämä ehkä tekee hallaa tulevalle myynnille, mutta onko se niin kamala asia näillä katteilla? Vähän veistä operaattorien kurkulle samalla, että tilalle voi tulla joku pahempi vaihtoehto, jos katteet ei riitä.
En itse koe että Elop aikanaan oli varsinainen kätyri tai paha henki. Nokian bisnes meni todella huonosti ja se siirrettiin Microsoftille jatkojalostettavaksi sen sijaan, että Nokia olisi koittanut investoida itsensä takaisin pinnalle kärjen menetettyään. Microsoft ei varsinaisesti menestynyt hankkeessa, joten minun on vaikea nähdä miten Nokia olisi saanut kammettua itsensä kärkitaistoon. Jälkikäteen katsoen on vaikea sanoa, että kumpaa puolta Elop pelasi. Ehkä molempia.
Kiva saada vähän lisää toimintaa. Ei tämä lappu ole tuntunut tunkkaiselta ainakaan sinä aikana kun sitä olen omistanut, mutta nyt vielä vähemmän. Hyvä strateginen veto ja oikeaan aikaan.