Nordnet - Suomen suosituin osakevälittäjä pörssiyhtiönä

Samaa tarjoaa NN Ruotsissa

Mutta kun Avanza ei ole kilpailemassa Suomessa, niin NN vedättääkin reilummalla hinnastolla Suomessa.

Pitäisi laittaa viestiä Avanzaa, että koska Suomeen ! Varmaankin toimiva järjestelmä, jos niin paljon vahvempi Ruotsissa kuin Nordnet. Ei luulisi olevan turhan monimutkaista avata platformia uusille markkinoille


8 tykkäystä

Juttelin juuri mun tukholmalaisen tuttavan kanssa, joka sijoittaa itse. Hän ei aikonut osallistua Nordnetin antiin ollenkaan, koska pitää tällä hetkellä Avanzan platformia paljon parempana ja hype sinne suuntaan on kuulemma tällä hetkellä hieman isompi. Omaa näkemystään hän perusteli lisäksi sillä, että myös perinteiset pankit parantavat koko ajan palveluaan tällä sektorilla. Tuttavani on itse ollut ja on edelleen Nordnetin asiakas.

12 tykkäystä

Tuli mieleen vielä sellainen asia, että kun Nordnet listautuu Ruotsin pörssiin, niin kun siellä kaupankäynti valuuttana on kruunu, niin miten menee valuutan vaihtokurssit? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin jos sinulla ei ole esim. Nordnetissä valuuttatiliä, niin valuutan vaihtokustannukset ovat melko suuria? Itse olen jonkun verran ostellut ja myynytkin jenkkiosakkeita ja niistä ainakin menee valitettavan paljon valuutan vaihtokuluihin. Paljonko tuolla valuuttatilin perustamisella säästää ja miten valuuttakurssit vaikuttavat kuluihin? Jos esim. euron kurssi on vahva kruunuun nähden, niin onko positiivinen asia ostaessa / myydessä?

1 tykkäys

Tässä linkistä siitä kerrotaan

Automaattinen vaihto kuluineen 0,25%
Valuutanvaihto valuuttatilillä jonka teet itse kuluineen 0,075

3 tykkäystä

Amatööri kyselee. Nordnettiin on nyt ilmestynyt listautumisannin osakkeet. Voiko osakkeiden määrästä nyt vetää johtopäätöksen, että mikä oli lopullinen määrä?

1 tykkäys

Amatööri olen näiden asioiden suhteen itsekin, eli ei missään nimessä tietoa, mutta en usko, että tulee olemaan lopullinen määrä. Ainakin mulla näyttää sitä määrää, mitä halusin merkata, ja koska ymmärtääkseni anti on ylimerkattu, niin epäilen, että saisi täyden merkinnän läpi. Lisäksi mun ymmärtääkseni instituutioanti on vielä auki(?), joten voivat varmaan arvioida lopullista merkintämäärää, mutta tuskin vielä antaa tarkkoja lukuja.

1 tykkäys

Aa, mä aattelin, että voisi olla lopullinen määrä, kun mulla oli vähemmän mitä merkkasin. No eipä sillä väliä, odottelen rauhassa :slight_smile:

1 tykkäys

Nordnetin viesti:

“Olemme vastaanottaneet merkintätoimeksiantosi ja välittäneet sen listautumisannista vastaavalle taholle. Näet nyt antamasi merkinnän kirjattuna salkussasi. Kappalemäärä vastaa hyväksyttyä merkintätoimeksiantoasi.” Minulle tuli merkkaamani määrä. Jännä päivä huomenna :grin:

3 tykkäystä

Edelleenkin uskon, että sielä näkyy vain merkattu määrä rivinä salkussa, vaikka tuo Nordnetin viesti hieman virheellisesti saa luulemaan, että saatu määrä olis kyseessä.

1 tykkäys

Mikä helkkarin moninkertainen ylimerkintä tämä on jossa saa merkkaamansa määrän. :sweat_smile: Täälläkin 500kpl tuli mitä merkkasin. Pörssissä ois vielä sellanen kiima, että sais kantaa pari päivää :partying_face:

Kuitataan pikaturskat päivän pika-Solteqeilla.

2 tykkäystä

Sielä lukee sekä instikkaan merkinneillä, että yleiseen merkinneillä “Ansökän” eli hakemus vetämässä kyseisestä määrästä.

1 tykkäys

“Olemme vastaanottaneet merkintätoimeksiantosi ja välittäneet sen listautumisannista vastaavalle taholle. Näet nyt antamasi merkinnän kirjattuna salkussasi. Kappalemäärä vastaa hyväksyttyä merkintätoimeksiantoasi. Allokaation yhteydessä veloitamme merkintämaksun tililtäsi sekä toimitamme allokoidut arvopaperit salkkuusi. Uusmerkinnän ehdoista löydät tiedon allokaatiotiedonannon arvioidusta ajankohdasta ja arvopaperien arvioidusta ensimmäisestä kaupankäyntipäivästä.”

En minä tuota pysty kyllä tulkitsemaan kuin yhdellä tapaa, mutta voihan se olla sitten virheellinenkin.

1 tykkäys

Joka annissa sama homma :smile:

Se hyväksytty merkintätoimeksianto ei tarkoita sitä määrää minkä saat, vaan sitä minkä olet merkinnyt!

Allokaatio selviää myöhemmin ja siitä tiedotetaan erikseen!

8 tykkäystä

En ole osallistunut antiin, eli en voi tsekata omalta osin.

Mutta siinä kai ilmaistaan mikä määrä toimeksiannostasi on hyväksyttävästi heidän hallussaan.

Ja sitten saat annissa heidän allokoiman määrän osakkeita. Ylimerkinnän ollessa saat alloikoituna osakkeita vähemmän kuin merkitsit, ja rahaa takaisin. Jos ei ylimerkintää, saat sen määrän jotka hyväksytysti sait merkattuna

Ehkä em voi olla toinen tapa lukea. Pian selvinnee!

2 tykkäystä

VMP. Onse kumma ettei ylipalkatut geelitukat pysty tuollaistakaan asiaa ilmaisemaan suomeksi :sweat_smile:

5 tykkäystä

Sehän olis liian helppoa, jos ilmoittaisivat nämä ihan selkokielellä :smile:

Täältä voi seurata Nordnetin tiedotteita. Pitäisi tulla infoa sitten kun allokaatio on selvillä.

4 tykkäystä

Eli sillä tavoin että, merkintätoimeksianto on hyväksytty. Vielä ei kuintenkaan tiedä paljon osakkeita saa. Mikäli teet nokiasta ostotoimeksiannon 1000kpl@3.00€, niin toimeksianto hyväksytää ja se siirtyy pörssin tarjouskirjaan. Et kuitenkaan saa välttämättä yhtään nokian osaketta.

1 tykkäys

1000 kpl merkkasin, 280 sain annista.

5 tykkäystä

Merkkasin 125, sain 105

2 tykkäystä

Täällä 180/500. Ei tuu pikavoittoja joskaan ei mainittavia dyffejäkään…

2 tykkäystä