Kerron yhdestä virheestäni, joka osin myös hyvin kuvaa muita myöhemmin tekemiäni virheitä.
Ostin tuoreena sijoittajana mutulla Biohittiä. Ostoperusteet:
- Jännä ala, jolla valtava kasvupotentiaali. (en edes tiennyt oikein, mitä teki)
- Kurssi on joskus ollut tosi korkealla, nyt halpa. (en tiennyt, miksi kurssi oli joskus korkealla ja miksi “halpa”)
No ostoperusteet ovat jo itsessään virhe, mutta sitten olen mennyt pitkään asenteella “Toivo on strategia” -periaatteella, mikä on itsessään virhe.
No… omistan edelleenkin, mutta olen perehtynyt paljon enemmän yhtiöön viime vuosina ja tätä en ole koskaan omistanutkaan paljoa sekä nykyään rahallisesti tämä on sijoitusvarallisuudestani ehkä prossan luokkaa. Nämä itsessään eivät toki ole hyviä syitä omistaa yhtiötä.
Olen nähnyt erilaisia mielestäni positiivisia signaaleita, mutta edelleen koen ymmärtäväni tätä yhtiötä liian vähän, jos tämä olisi @Antti_Siltanen seurannassa, niin ei olisi tätä ongelmaa… valitettavasti yhtiö ei ole kenenkään seuranssa, joten voisivat ottaa yhteyettä Inderesiin.
Katsotaan, kuinka kauan tai vähän aikaa tämä on salkussani, mutta ehkä tämäkin viesti kokonasuudessaan kertoo sen, että itselläni on perusasioissa vielä petrattavaa.