Nyt nyppii #&%!#&%! (yksittäiset sijoitusvirheet ja mokat)

Tämä positio lähti nyt pihalle -14% tappiolla.

3 tykkäystä

Tässä sitten toinen hieno ajoitus :upside_down_face:

58 tykkäystä

Vielä kolmas hieno suoritus :trophy:

33 tykkäystä

image

Eilen kyllästyin ikiholdaamaan Nokiaa alati laskevissa kursseissa ja myin puolet salkun kookkaimmasta läjästä osakkeita tappiolla käteisen tarpeessa. Miten voikin olla, että heti seuraavana päivänä noustaan Nokialle täysin poikkeuksellisen rajusti… :unamused:

54 tykkäystä

TNT. Olin kyllä tietoinen osingon leikkauksesta, kiireellä duuniin lähtö ja puhelin sekä lämiskä jäi himaan, ei päässy myymään eli tukevat 40% kuokkaan.

5 tykkäystä

En ihan uskonut että 3 päivän sisällä Sveitsin hallitus kiirehtisi säätämään lain jossa Credit suisse voidaan pakottaa myymään itsensä 0,27 usd /osake :grin:

Edit: onneksi kauppahinta hieman kohosi, mutta kun UBS oli pakotettu ostamaan tämä ilmeisesti sisältä täysin mätä CS, ei maksuna saatujen UBS osakkeiden kurssireaktiokaan tule varmaan olemaan hyvä.

51 tykkäystä

Aika näyttää meneekö sijoitusvirheiden piikkiin menetettyjen tuottojen takia.
Pidemmän aikaan pitänyt ottaa YIT salkun lottolapuksi ja toisaalta osinkoa tuottamaan joten vihdoin otin
10kpl eli 23 euron seurantaposition (nykyisistä pohjista). Pitääkö olla huolissaan ja tehdä jotain… :smiley:
image

4 tykkäystä

Ajattelin laittaa tän graafin omasta rökaletappiosta eilen miksi ylipäätään otin ison betsin.

Kattelin noita gappeja mitä on jäänyt viikolla matkan varrelle, sekä essin paraboliselta näyttävää nousua ja olin siis aivan Sale että tuosta keltaisesta trendiviivasta helmikuun huipulta ES ei mene läpi vaikka mikä olisi/kieli pitkällä odotin rug pullia ja olin väärässä.

Eli kristallipallukka ei toiminut tälläkään kerralla :face_with_peeking_eye:

35 tykkäystä

Nyt kyllä vituttaa ja isosti. Ostin eilen dipistä melkoisen läjän erilaisia UPM turboja, n 10ke taisi olla potti isoimmillaan. Myin ne closeen ihan kivalla tuotolla. Takaraivoon jäi ajatus jättää positio auki yön ajaksi. Tänään aamulla niistä olisi saanut reilu +4k€, nyt kyllä kyrsii ja isosti.

Vaikka lähtökohtaisesti otan aina treidit tyylillä “Paljonko tässä voi menettää?” niin juuri nyt tuo ei auta. Kyllä, yön aikana olisi voinut tulla uutinen jostain pommi-iskusta Uruguay tehtaalle ja aamulla positio stoppiin mutta silti, vituttaa.

Pakko lähteä shoppailemaan Stokkalle jos tämä ketutus loppuisi.

30 tykkäystä

Nämä on vähän näitä tapahtumia/päätöksiä, mitä tulee tehtyä kaikessa sekunnin välein.
Väärä päätös jalankulkijana → auto ajaa yli
Oikea päätös jalankulkijana → tien toisella puolella matka jatkuu normaalisti
Treidin sulkeminen liian myöhään → persnetto
Treidin sulkeminen liian aikaisin → tappiot minimoitu

Itselleni jää kommentistasi vähän fiilis “Ahneelle paska loppu” vielä joku kaunis kerta. Siihen nähden pääoman suojeleminen on aina pop.

16 tykkäystä

Umppi lienee tällä hetkellä parempi ottaa ns. “pehmeenpänä tyynynä” houldaillen…

Ehkäpä jopa vallan oikeina osakkehina(=verovähennysrepertuaareilla säestettynä)…

Yhtään en ihmettelisi, jos alkaa 5%:n ilmoituksia kohta ilmoillens pukkaamaan…

Shortsiointiosastolla varsinkin.

Tällä hetkellä odotusarvoissa kuivuudesta kärsivän lyptuksen “sato” on juurikin se mikä seuraavaksi ratkaasonee, robojen algottamisen laadun:

4 tykkäystä

Kyllä, tässä olet ihan oikeassa. Yön yli treidiin positio koko olisi ollut juuri kuvailemaasi luokkaa. Sekin on koettu, siitä oppineena suljin treidin illalla, mutta ilmeisesti tunteiden kanssa on vielä tekemistä.

Kerkesin jo unohtaa tämän tässä päivän aikana eikä enää edes harmita. Treidi ja päivä kerrallaan kohti parempaa tekemistä.

13 tykkäystä

UPM lausutaan ‘uppee ämmä’.

12 tykkäystä

Kerron yhdestä virheestäni, joka osin myös hyvin kuvaa muita myöhemmin tekemiäni virheitä.

Ostin tuoreena sijoittajana mutulla Biohittiä. Ostoperusteet:

  1. Jännä ala, jolla valtava kasvupotentiaali. (en edes tiennyt oikein, mitä teki)
  2. Kurssi on joskus ollut tosi korkealla, nyt halpa. (en tiennyt, miksi kurssi oli joskus korkealla ja miksi “halpa”)

No ostoperusteet ovat jo itsessään virhe, mutta sitten olen mennyt pitkään asenteella “Toivo on strategia” -periaatteella, mikä on itsessään virhe.

No… omistan edelleenkin, mutta olen perehtynyt paljon enemmän yhtiöön viime vuosina ja tätä en ole koskaan omistanutkaan paljoa sekä nykyään rahallisesti tämä on sijoitusvarallisuudestani ehkä prossan luokkaa. Nämä itsessään eivät toki ole hyviä syitä omistaa yhtiötä.

Olen nähnyt erilaisia mielestäni positiivisia signaaleita, mutta edelleen koen ymmärtäväni tätä yhtiötä liian vähän, jos tämä olisi @Antti_Siltanen seurannassa, niin ei olisi tätä ongelmaa… valitettavasti yhtiö ei ole kenenkään seuranssa, joten voisivat ottaa yhteyettä Inderesiin.

Katsotaan, kuinka kauan tai vähän aikaa tämä on salkussani, mutta ehkä tämäkin viesti kokonasuudessaan kertoo sen, että itselläni on perusasioissa vielä petrattavaa.

11 tykkäystä

Olen karhuillut jo vuoden ja missaan alkuvuoden rallin seuraamissani semi ja teknolapuissa. Muutun bulliksi, fomotan AI hype lappuun. Yhden päivän pidolla -20%. :skull: Eats the man niinkuin Valtteri Bottas sanoisi.

32 tykkäystä

Toistaiseksi vuoden huonoin osto tuli tehtyä Cloudflaren kanssa. Q4 2022 oli ollut ensimmäinen voitollinen vuosineljännes ja aattelin ennen Q1 osaria että voitollisuus varmaan jatkuu ja kurssi ampaisee korkeammalle.

Sinänsä Cloudflaren palvelutarjooma itselle tuttu ja pidän pitkällä tähtäimellä firman tekemistä fiksuna, enemmän siellä tuo finanssipuolen asiat on vetäneet kurssia alas.

No osto 27.4.2023 hintaan 59,85, osarin jälkeen kurssi suuntaa alas -24%, melkeen kuukauden verran holdaan, kurssi tekee pohjat 4.5.2023 hintaan 40,48. Lopulta oma kärsivällisyys loppuu ja myyn parin nousupäivän jälkeen 17.4.2023 hintaan 53,46.

Turskaa jäi käteen lopulta aika vähän mutta enemmän harmittaa miten pieleen se oma näkemys meni, markkina ei ollut ollenkaan samaa mieltä. Nykyään tietenkin kurssi on jo ostohintaa korkeammalla, mutta ehkä parempi vaan pitäytyä niissä indekseissä.

12 tykkäystä

Laitetaan nyt oma huonoiten suoriutuneet top3 tänne (löytyvät siis edelleen salkusta). Ja voin kertoa että ei muillakaan salkkuni osakkeilla kovin paljoa paremmin mene. Omassa tilanteessani en jaksais valittaa yhtään jos olisin joskus jotain plussalla myynyt ja seuraavana päivänä olisikin saanut pari prosenttia enemmän…

60 tykkäystä

Kyllähän kun tsekkaa Metan viimeistä muutamaa vuotta niin ihmettelee muutamaa asiaa.

  • Kuinka on mahdollista, että minä kuitenkin Metan väliaikaisena osakkeenomistajana tienasin tästä puolentoistavuotta jatkuneesta noususta vain 5%?
  • Olin myynyt “tietyssä vaiheessa” putteja hinnalle 90$, olin onnellinen että ei laskenut sen alle koska koin itse ostohinnaksi 70$ ja pelkäsin kasvattaa positiota niin suureksi. Kuva paljastanee kyseisen ajankohdan.

(Ajattelin että 240$ kohdalla nähdään hetken breikki nousuun ja luovuin positiosta, tuli siis itselleni ominaisesti “ylipelattua”)

16 tykkäystä

Harmittaa etukäteen etten kahmi kaksin käsin Kempoweria nyt, kun sitä saa vielä 30 hintaan. Pitkään mietin, että jopa tuplaisin omistukseni, mutta järki sanoo ei. Järki sanoo myös, että osta osta!

Älä katso kurssia vaan liiketoimintaa - sanoo viisaat. No mä katon ja näen: Mahottoman hyvän Amerikan valloituksen, komiat tilaukset Britteihin. Suomessakin lyödään pönttöjä pystyyn sinne ja tänne. Katson toki myös kurssia. Usein. Muuten vaan. Harrastus kai sekin.

Mutta joo. Olen tyhmä ja pidän virheenä, etten osta lisää. Kai mä oon vähän tyhmä muutenkin :grinning:

6 tykkäystä

Balsami haavoille on se, että tuo tuli myytyä @216 vaikka kuvasta voisi päätellä että tämä(kin) treidi meni miinuksella :slight_smile:

Toki itseni tuntien olisin poistunut takavasemmalle viimeistään 95 dollarissa :slight_smile:

20 tykkäystä