Nyt nyppii #&%!#&%! (yksittäiset sijoitusvirheet ja mokat)

Varsinainen Sijoitusvirheet -ketju tuntuu olevan tarkoitettu syvällisempään keskusteluun virheellisistä strategioista ja sitä ei ole haluttu floodata “eiiiih miksi myin just”-tyylisillä viesteillä. Toisaalta onnistumisia yleensä ujutetaan ostin/myin-ketjuun tai käsitellään isommin salkkujen tuotto%-ketjussa. Joten pitääksemme yllä realismia sijoittamiseen kuuluvista, ärsyttävistä ja joskus huvittavistakin virheliikkeistä, avautukaamme tänne, olit sitten :face_with_symbols_over_mouth: tai :grin:

Puolitin smarteye-possani teknokyykyssä 215 paikkeilla kun halusin vähentää riskiä. Tänään viisaana poikana myin puolet hintaan 251 kun “ollaan about ATH ja kohta saa kai halvemmalla”. On aika voittajaolo :man_facepalming:

66 tykkäystä

Näistä ketjuista pitäisi iso osa muutenkin heittää roskiin, niin mielestäni uusien ketjujen aloittaminen perustellen jollain kommunikaation nyanssieroilla on aika uuvuttavaa. Ei tehtäisi tästä platformista yhtään tän vaikealukuisempa, tämä on ainakin minun toiveeni.

8 tykkäystä

Ymmärrän näkemyksesi. Toisaalta tuntuu että palstaisilla on halua aktiivisempaan vuorovaikutukseen niin minun mielestäni taas on parasta että on muutama “jauhantaketju” ja yrityskohtaiset ketjut pysyvät siistinä. Tuo “kurssimuutosten taivastelut, hehkuttelut ym”-ketju on ehkä tuonut redditmäistä leikkimielisyyttä palstalle mutta toisaalta saattanut imuroida satoja viestejä pois asiapitoisista ketjuista.

Jos tämä ei ota tuulta alleen, niin ketjun saa poistettua aika nopeasti ja mahdolliset parranpärinät mutistaan kahvikuppia hakiessa :+1:

24 tykkäystä

Ostin taannoin DRCB @30,52, nyt kurssi @10,41 ja tuotto % näyttäisi olevan -64,96. Pankoon “paremmaksi” ken pystyy. Se tunne kun nyppii…

19 tykkäystä

Vaihdoin tämän kategoriaan “Yleinen” niin ei sekoitu “Osakkeet” -alueelle jos joku haluaa olla tiukempi aluevalinnoissaan. :slight_smile:

11 tykkäystä

Ai s,tana🥵 mullakin tätä herkkua saavillinen, mut onneks korkein osto 16 ja risat, kasvo saavi kun ostin alempaa lisää, mutta ei kirvestä vielä oo kaivoo heitetty, hätäkös tässä,aika näyttää.

1 tykkäys

No kun tässä nyt päästään asian ytimeen, niin:
THCB noussut tänään kivasti - miinuksilla enää 62,34. THBR ei ole noussut - miinuksilla 62,09. Heh, heh…

7 tykkäystä

THCB hiuksen hienosti plussalla, jos ny ei hurjat massit kiinni ottaisin pohjilta lisää, ja odottelisin rauhassa.

@Fuusiopoika missä kohtaa tuohon hintaan ostit? Eikös huiput ollut jotain 19 dollaria?

Itse halusin kokeilla siipiäni jenkkiosakkeilla tammikuussa. Irroitin rahaa myymällä Sammot, Reveniot ja hieman QT:tä :crazy_face: Hermoja raastavia ralleja lapuilla, millä muut repi isoja kasvuja mutta itse pääsin nippanappa omilleni. Osa on vielä kiinni DCRB:ssä ja Dermtechissä, molemmissa turskat 30% luokkaa.

Osan siirsin jo takaisin tutumpiin osakkeisiin ja ne on hieman paikkannut tuottoja, mutta käsien päällä istuen olisi ollut paaaljon paremmat tuotot ja yöunet… :cold_face:

7 tykkäystä

Käteni ovat Hardoxilla vahvistetut, kestävät putoavia puukkojakin. Rahaa noissa ei ole paljoa kiinni, tilanne on lähinnä koominen.

1 tykkäys

DCRB / HYZON, nuff said. Fomotin tähän mukaan väärään aikaan ja ilman oikeaa tutkimusta vastoin omaa suunnitelmaani, kuten teki varmasti moni muukin.

7 tykkäystä

THBR ollut korkeimmillaan vajaa 15 dollaria ja tällä hetkellä 10.70$. Mitä en ymmärrä?

THCB ostettu 1.2.2021 hintaan 24,52.
Tässä on nyt jotain mitä en oikein ymmärrä, listassa keskikurssi on 35,43. Pitänee vielä tonkia menneitä.
Lisäys: THBR keskikurssi listassa 29,07 ?

2 tykkäystä

Lainasin tämän viesti kun oli yleisketjussa (toivottavasti @RahatonMies tämä on ok) koskien Voxturia :slightly_smiling_face: Mulle kävi samoin Tecnotreen kanssa. Ostin kalliilla kun hätäilin ja myin pois alempaa juuri ennen nousua. Fomotus takaisin kyytiin, myynti pienellä voitolla juuri ennen toista kunnon nousua. Kolmas kyytiin lähtö ATH ja laskun jälkeen turskalla ulos. En koske enää. Vaikka eihän se firman vika ollut, syy löytyi peilistä :smile:

6 tykkäystä

Evo painoi muutama viikko takaperin stoppariin 1080 paikkeilla…koko potti tietysti. Putosi onneksi vielä lisää ja aloin pilkkimään takaisin. Taisi jäädä jostain mitättömästä kruunusta kiinni pilkin tarttuminen. Nyt ollaan oltu ilman Evoa ja sylettää niin katsoa nousua että tulee skipattua kaikki yhtiöön liittyvä.
No verottaja ainakin kiittää…keskihinta oli alle 600.

3 tykkäystä

Kyllä, tarkoitin DCRB. Ostettu 25.2.2012 hintaan 25,03. Listassa näkyy keskikurssi 30,52 ? Mikähän tässä kiikastaa…

En ole kertonut tätä vielä tällä foorumilla, koska tämä on ihan pöhkö juttu.

Ostin Lepikön jalanjäljissä jonkun verran WSB/hype lappuja, koska ajattelin, että stimmy raha virtaisi näihin. No eipä virrannut. Raha näihin löytyi muistaakseni Smartin myynnillä. Nyt ollaankin taas lähtöviivalla eli indeksin kanssa kilpaillaan.

“Älä sano mitään minä kyllä tiedän perkele” “Rahat laitoin uhkapeliin se on minun hurja luontoni perkele”

32 tykkäystä

Nuo sun keskihinnat on päin p…tä :grin:. DCRB korkein kurssi on 17.76 niin aika vaikea on ollut ostaa hintaan 25,52. Ja keskihintakaan ei kyllä voi olla yli 30 taalaa vaikka miten pyörittää :slightly_smiling_face:. Eli et ole noin paljon turskalla :ok_hand: :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Ostatko yksittäisiä osakkeita, jolloin 15€ välityspalkkio nostaa keskihinnan noin korkeaksi? Jos näin niin pahin virhe on kyllä se, että et ole ymmärtänyt kaupankäyntikulujen merkitystä. Muuta selitystä en keskihinnoillesi keksi.

Ketjuun voin osallistua Lion Mobilityn ostolla inderes hypen huipulla kesken työpäivän noin 10 min foorumin lukemisen perusteella. OST:llä oli pienehköön positioon käteiset enkä ollut jaksanut etsiä itse kohdetta, niin hyppäsin hypejunaan, jossa kurssi oli noussut vähävaihtoisessa lapussa hetkessä toistakymmentä prosenttia. Yhtiössä on potentiaalia, mutta ei ollut mitään järkeä hypätä foorumin paisuttamassa piikissä mukaan puutteellisella tutustumisella.

4 tykkäystä

Juu tottakai on ok. En tiedä mistä johtuu, mutta joku kammo tällaisiin yhtiöihin jää. Totesin, että parasta kun ei fomottele mitään alaa mikä ei kunnolla kiinnosta. Ei pitäisi myöskään liikaa seurailla sitä kurssia jälkikäteen, vaikka oppimiskokemuksena senkin voi ottaa.

Mutta nyt laitetaan kovin oma sijoitusvirhe, mulla on tältä vuodelta 188 osakekauppaa. Piti olla nousuhuumassa vähän kaikessa mukana. Homma on rauhoittunut huomattavasti helmikuun jälkeen kun suurin hype (ja oma into veivaamiseen) katosi markkinoilta.