Omat kokemukset yhtiöistä

Vanhasta sähkökiukaasta meni vastus ja tuli uusi Harvia tilalle. Miksi Harvia? Suuressa paikallisessa päivittäistavarakaupassa ei ollut oikeastaan muita vaihtoehtoja saunan kokoluokkaan kuin Harvian, joten valinta oli helppo. Olivat näin osakkeenomistajan näkökulmsta myös parhaan näköisiä :+1:. Kun kysyin asentajalta, että onko sähkön hinnan nousu näkynyt asennuskeikkojen määrässä, hän sanoi, että eipä ole oikeastaa huomannut, kiukaat tuppaavat olemaan sellaisia, että kun se menee rikki niin se vaihetaan. Pitää siis toivoa, että suomen markkinalla korvauskysyntä vielä rullaa. :smiley:

13 tykkäystä

Kiukaisiin liittyen itse tutustunut nyt Stoveman (viro) ja Mondex (kotimainen) tuotteisiin. Ostettu pihaan toimituksella taloon.com ja Bauhaus. Täytyy kehua ensin toimittajia, Stoveman kiuas tuli alle viikossa pihaan mukanaan ilmaiset 160kg kiuaskiviä, toimituksen hinnalla ei olisi itse kannattanut lähteä hakemaan näillä polttoaineen hinnoilla - eli säästöä ajassa ja rahassa. Lisäksi huiput löylyt. Mondex Tahko mustana tuli sitten bauhausilta - tehdastoimitus viikkoon, eli myös nopeasti. Oli vieras ja uusi merkki itselle. 80kg ottaa kiviä sisään edulliseksi sähkökiukaaksi. Löylyjä vielä odotellessa, koska remontti. Mutta pointtina, että on niitä muitakin merkkejä. Ei tule mieleen lähteä enää kyllä isoa tavaraa hakemaan, kun niin nopeat toimitukset ja hinta siihen että itse lähtee ajelemaan 100-200kg kuormia.

2 tykkäystä

Tuttavapiirissä / suvussa on pidetään IKI - kiuasta suosiossa. Jos siis halutaan, että sauna on ”laadukas”. Harvia on hyvä, mutta saunojen tusina Toyota

Tiedän, että tämä luultavasti on telemarkkinoiden yleinen piirre enemmän kuin yksittäisen toimijan piirre. Olo on silti huijattu.

Minulla on ollut Elisan liittymä yli 20 vuotta. Oliko se nyt Saunalahti ensin. Yhtä kaikki, en ole vaihtanut koskaan liittymää. Olen ostanut Elisalta televisiot ja puhelimet ja makkaranpaistogrilliä myöden kaiken mahdollisen ja emännällekin siinä ohessa kaikki Elisalta.

Yksi päivä sitten havahduin, että liittymäni on kalliin puoleinen. Soitan aspaan, että parantakaa liittymääni, niin ei tarvitse vaihtaa. Sain muistaakseni 50mb nettinopeutta lisää samaan rahaan. Jatkoin liittymällä. Nyt vaihdoin 30€/kk maksaneen 150mb liittymän Telialle 200mb ja 20€. Elisalta alkaa sataa tarjouksia, ensin samaan hintaan, sitten 19€/kk, sitten 17€/kk. Siis liittymässäni on ollut ilmaa 13€/kk eikä viimeistä tarjousta ole edes nähty vielä.

Pitäkööt Elisa pumppunsa, olen maksanut ylihintaa vuosia, luultavasti vuosikymmeniä.

Tämä voi tietysti olla osakkeen omistajan kannalta hyväkin uutinen? Itse olen nyt sekä Telian liittymäasiakas että osakkeen omistaja.

11 tykkäystä

Liittymähinnoista saa lähes aina paremman tarjouksen, kun kysyy asiasta. Kannattaa siis tällä tavalla kilpailuttaa liittymät.

1 tykkäys

Itsekin sain kysymällä 50/mb lisänopeutta, mutta en hintaa alas. Tämä oli tietysti silkkaa vittuilua Elisalta. Olisin ehkä voinut kysyä painokkaamminkin, mutta arvelin että kun olen rekkakuormallisen rahaa yritykseen kantanut kahdenkymmenen vuoden ajan, minun ei tarvitsisi enää uhkailla asiakaspalvelijaa saadakseni rehellisen hinnantarkistuksen.

Tässä on jotain samaa kuin palkoissa, että et saa lisää palkkaa nätisti kysymällä ja asiasi hyvin perustelemalla, vaan kylmän viileästi lähtemällä talosta.

1 tykkäys

Taannoin kun olin yhteydessä Elisan asiakaspalveluun, laskivat vähän hintaa mutta myönsivät kysyttäessä, että yrittämällä kilpailuttaa saan vielä paremman tarjouksen. Eivät kuitenkaan voineet siinä laskea hintaa enempää.

Niinpä yritin vaihtaa liittymät muualle ja parempi ns. winback-tarjous tuli hetken perästä, jonka sitten otin.

Kaikilla operaattoreilla on sama systeemi. Saat parhaat hinnat vasta, jos yrität vaihtaa jonnekin muualle. Uhkailu ei riitä vaan liittymät pitää oikeasti tilata jostain muualta. Yleensä olen saanut jo SIM-kortitkin kun sitten lopulta tulee loistava tarjous alkuperäiseltä operaattorilta.

Täysin typerää kaikkien kannalta ja aikaavievää mutta niin tämä nyt vaan toistaiseksi on. Luulisi, että operaattoreidenkin etu olisi antaa nimenomaan pitkäaikaisille asiakkaille parhaat alennukset. Uusasiakashankinta on kaikista kalleinta yrityksille, joten vanhoista asiakasta kannattaisi pitää kiinni.

3 tykkäystä

Liittymämyyjä ilmaisi viimeksi minulle sen niin, että hän ei voi alentaa hintaa, mutta hän voi vastata tarjoukseen. Eli katsoin kilpailijat läpi ja niistä alimman tarjouksen, pyysin sitä sopimushintaa omalta operaattorilta ja sain sen. Heillä on kyllä muiden hinnat tiedossa ja näin se tuntuu toimivan nykyään. Lyhytnäköistähän se on, ettei vanhaa asiakasta enää arvosteta samalla tavalla. Ennen saattoi saada soittamalla ihan muutenkin hintaa alas.

1 tykkäys

Miten Telian asiakkailla on homma toiminut? Myyjä sanoi, että uskon sinun saavan 22-24€ arvoisen uuden tarjouksen tarjouskauden päätyttyä. Nykyinen siis 20€/kk.

Elisalla tämä menee niin, että minulla olisi 1mb netti saippuarasian kokoisella mokkulalla hintaan 50€/kk, jos en olisi jollain tapaa itse puuttunut sopimustilanteeseeni.

Oman kokemuksen mukaan kaikkein parhaimman tarjouksen saa kun liittymä onjo vaihto vaiheessä, eli kilpailevalta operaattorilta on sim kortti lähtenyt postin matkaan. Monta kertaa tullut puhelu, “että leikkaa tuleva korttisi poikki tässä meidän tarjous”. Tuntuu ettei Telia mainosta itseään minkäänlailla, sain hyvän tarjouksen heiltä ihan kysymällä, 1gb/1gb kuitu kotiin + 4g 200mb puhelimeen 49,90€. Ennen oli Telialta 200mb/200mb kuitu 29,90€ ja Elisalta 4g 200mb puhelimessa 24,90€

Juu olen itse ollut jo vuosia Telian asiakas, taas tänä kesänä uusittiin sopimus aspan kanssa ja hinta oli ensin hieman kalliimpi kuin Elisan vastaava mutta kun sanoin että olin nähnyt tietyn hinnan somessa ja kysyin että miksi ei minulle vanhana asiakkaana anneta samaa hintaa niin tippui samantien hinta kahdeksi vuodeksi samalle tadolle kuin Elisan “supertarjoukset” ja siihen vielä netti-SIM kylkeen halvemmalla kun mitä Elisa pystyi tarjoamaan. :+1:

1 tykkäys

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni Teslan osakkeita omistava oikeasti omistaa Teslan auton?

Itse omistin Model S:n, mutta tuo tuli myytyä pois koska mielestäni yleinen laatu ja ajettavuus ei ole sen hintaluokan auton arvoista. Lisäksi ärsytti Android Auton puuttuminen. Käyttöjärjestelmä on hyvä, mutta esim. keskinäyttöä ei tullut juuri koskaan käytettyä paitsi lämpötilan säätämisessä ja senkin olisin mielummin tehnyt fyysisellä napilla tai rullalla.
Täytyy vielä lisätä, että Teslan huoltotoiminta on todella hidasta ja aikataulut heittelee miten sattuu.

Tesla oli aiemmin oikeastaan ainut valinta, koska ei ollut vaihtoehtoja ja Teslan latausverkosto oli ylivoimainen. Nyt tilanne on jo muuttunut täysin varsinkin kun Tesla avasi osan omista latureista muidenkin merkkien käyttöön.

Tuttavapiirissäni on ollut useampi Model S, X, Y ja 3. Nyt jokainen tuttuni on vaihtanut/vaihtamassa merkkiä.

12 tykkäystä

Joo ja verkkokaupan vanhoja asiakkaita yritetään pakottaa tokmannin klubiin, itse en todellakaan halua kuulua tokmanni klubiin, joten en asio enää tokmannin verkkokaupassa…fiksu veto tai sitten ei

Tässä tylytystä tämän päivän sähköpostissa…

"Muutamme verkkokauppa-kirjautumisen käytäntöämme.

.
Hei verkkokauppa-asiakkaamme! Poistamme käytöstä pelkästään verkkokauppa-asiointiin tarkoitetut tunnukset 31.12.2022. Tulevaisuudessa verkkokauppakirjautuminen onnistuu rekisteröityneen Tokmanni Klubin jäsenen Klubi-tunnuksilla.

Rekisteröidy Tokmanni Klubiin nyt ja tee verkkokauppaostoksia jatkossakin fiksusti sisäänkirjautuneena asiakkaana. Rekisteröitymällä nyt säästät aikaisemman verkkokaupan ostoshistoriasi sekä ostosten kuitit. Kun jatkossa kirjaudut sisään verkkokauppaamme klubilaisena, pääset hyödyntämään vaihtuvia klubitarjouksiamme.

Näin tällä kertaa

4 tykkäystä

Tämä voisi olla parempi ketju noille :slight_smile:

2 tykkäystä

Nyt se on täällä! :slight_smile:

2 tykkäystä

Vanha kirjautuminen Tokmannin verkkokauppaan päättyy vuoden lopussa. Sen jälkeen verkkokauppaan tarvitaan Tokmannin klubitunnus. Klubikirjautuminen on tällä hetkellä beta-testauksessa.

Erittäin järkevää lopettaa toinen tunnus. Onhan se varsin tyhmää, että Tokmannin verkkopalveluiden käyttöön tarvitaan kaksi tunnusta.

4 tykkäystä

Tokmannilla käydessä herää nykyään ajatus “ihan kuin prisma mutta huonompi”. Jotain on muuttunut 3-4v aikana.

3 tykkäystä

Pakko on tänne jakaa omia kokemuksia kun taas omistajan ominaisuudessa rantauduin Mikkelin Puuiloon pikku nippelin ja nappelin hakuun lauantaina miltei heti avaamisen jälkeen. Suuri oli yllätys kuinka paljon oli autoja parkkipaikalla, ovipumppu laulaa :+1::+1:

4 tykkäystä

Asioin itsekin lyhyesti Puuilossa perjantaina. Muutama havainto, joista jäi hyvin tympeä vaikutelma.

  • Perjantaina klo 16 yksi kassa käytössä. Jonossa n. 15 henkeä.
  • Tavaroiden ryhmittely ei ole loogista, mitään ei löydy. Ja apua vaikea löytää.
  • Palvelu on todella tympeää. Ei tervehditä tai muuten noteerata asiakasta millään tavalla.
6 tykkäystä

Palvelu on ilmeisesti aika myymäläkohtaista. Itselläni on täysin päinvastaiset kokemukset paikallisesta Puuilosta. Aina tervehditään ja kysytään tarviiko apua.

7 tykkäystä