Omat kokemukset yhtiöistä

Elisa tarjoaa todella nopeasti jos yrittää vaihtaa Moin asiakkaaksi :grinning: Kaverini Elisa liikkeestä suositteli tätä, kun eivät voi enää antaa liikkeessä kunnon tarjouksia

1 tykkäys

Kävin tänään noutamassa Itiksen Stokkalta verkkokauppatilaukseni, joka saapui parissa päivässä. Heti parkkihalliin mentäessä huomasin, että on poikkeuksellisen paljon autoja. Ja itse myymälässäkin joutui jonottamaan noutopisteelle viitisen minuuttia.

Verkkokauppakokemus oli muuten miellyttävä, mutta kanta-asiakas kuponkien käyttöehdot löytyi eri osoitteesa. Ostoskorissa herjas vaa virhe, korissa ei ehdot täyttäviä tuotteita tms.

Mitä tulee hinnotteluun, niin koitin kattoa myös parilta kilpailijalta ja en löytänyt valitsemiani tuotteita halvemmalla. Jos otetaan mukaan tuote ( ja toimitus verkkokaupoista)

Ps. Ei ollu ”ovipoikia” vaan joutui ihan itse avaamaan oven :frowning:

2 tykkäystä

Elisan ja Telian välillä on tullut pompoteltua liittymiä. Aina toiselta on tullut nopeasti uusi tarjous, kun on liittymävaihdon tehnyt. En tosin koskana ole alkanut enää perumaan siinä vaiheessa uusia liittymätilauksia. Viimeksi oli kyllä sellaista tappelua saada Telialta luvattu lahjakortti, että nyt tyydyn hyvän tovin Elisan asiakkuuteen, vaikka pörssissä olenkin telialainen.

Telian osakkeenomistajana olen kuitenkin tyytyväinen siitä, että näemmä niin Elisa, Telia kuin DNA ovat korottaneet liittymien hintoja, ja Telian kokonaisuus näyttää ainakin omaan silmään houkuttelevimmalta diililtä. Liittymävaihto-lahjuksien maltillistuminen sekä avausmaksun nouseminen taas vähentävät intoa vaihtaa liittymää ennen määräaikaisten tarjousjaksojen päättymistä. Mutta ensi vuoden lopulla nykyinen kahden vuoden määräaikaistarjous taitaa tulla tiensä päähän.

Telialta huippuhyvä liittymätarjous. Puhelin 200mt/19,90€/kk ja valokuitu kotiin 1000mt/34,90€/kk. Hinnat voimassa 24kk. Ainakin omasta mielestä…

2 tykkäystä

Ei varmaan 5G tuo puhelimen tarjous?

Huhtamäki. Päivittäin tulee juotua kahvit pahvimukista, viime aikoina laatu mukeissa ollut heikkoa, kaksi kertaa pohja pettänyt ja kahvit sylissä, ei kiva autoa ajellessa. Nykyään joutuu tarkkailemaan pohjaa ja hörppimään kahvit vauhdilla ettei vahinkoa tapahdu, lähes jokakerta pohjan saumoissa jälkiä pienestä vuodosta ja päästää kahvia läpi.

Mutta onko Huhtamäen pahvimukeja?

Ovat huhtamäen mukeja. Välillä olen käyttänyt tuplamukin vahingon välttämiseksi, luonto kiittää. Jos ei laatu jatkossa parane, pitänee alkaa käyttää omaa termosmukia.

Tuli sieltä sitten maanantaina vastatarjous, 17,99 € / kk.

4 tykkäystä

Itse sain tarjoukset Elisalta. Kiittivät vuosien asiakkuudesta tekemällä tarjouksen nostaa lasten liittymien hintaa 3e tasolle 21,99e/kk 10M nopeudella. Minun liittymän hinta nousi 19,99e->22,99e/kk 12kk ajaksi, nopeus 150M. Tein niin, että vaihdoin Telialle 19,99e/kk 200M liittymiin kaikki kolme liittymää enkä avannut niitä, kun sain jo Elisalta paremman tarjouksen olikohan 16,99e/kk 24kk ajan 200M nopeudella. Olen erittäin tyytyväinen. Yli 20e/kk on aivan liikaa yhtään mistään peruspuhelinliittymästä.

E. Vastasin vasta Elisan kolmanteen vastatarjoukseen, joka oli jo lähellä Telian liittymän avaushetkeä.

2 tykkäystä

Olisi mielenkiintoista arvioida, miten matkapuhelinliittymien markkinaosuudet jakaantuvat täällä. Tehdäänpä asiaan liittyen pieni kysely. :slight_smile:

Mikä on pääasiallisesti käyttämäsi matkapuhelimen operaattori?
  • DNA
  • Elisa
  • Telia
  • Moi
  • Jokin muu

0 äänestäjää

1 tykkäys

DNA:han sen Moin omistaa, niin miks ne on eri vaihtoehdot. Ja miks saa valita vaa yhen vaihtoehdon kun on kaks liittymää :frowning:
edit: hups, siin lukiki pääasiallisesti käyttämä

Elisa ukko sano tänää ”hei, mikä liittymä sulla on” ja vastattuani ”Moi”, hän vain toivotti hyvää joulua :slight_smile:

3 tykkäystä

Eikö Moi ole DNAn omistama :thinking: Parhaan tarjouksen liittymistä olen saanut aina kun olen laittanut numeron siirtymään Elisalta Moille.

Kiitos hyvistä kysymyksistä. 1) Laitoin kyselyyn vain kysymyksen pääasiallisesta liittymästä yksinkertaistaakseni kyselyä siten, että yhdellä henkilöllä yksi vastaus. 2) Moi Mobiili on tosiaan DNA:n omistama, kuten totesitte. (Moi:n nettisivujen mukaan vuoden 2019 alusta alkaen 100 prosenttisesti DNA:n omistama yritys). Halusin kuitenkin tuohon kyselyyn laittaa sen omaksi vaihtoehdokseen, koska sitä markkinoidaan selkeästi omalla nimellään.

4 tykkäystä

Minulla kävi sama viikko sitten. Syytin tapauksesta kuitenkin liiallista Minttu viina kaakaon seassa.

9 tykkäystä

4G on puhelinliittymä, lähinnä tuo kuitu on mielestäni hyvään hintaan.

1 tykkäys

Ensimmäinen auto ostettu reilu viikko sitten kamuxilta. Myyjä vakuutti, että kaikki autossa testattu ja toimii. Koeajossa auto vaikutti ihan hyvältä ja tehtiin kaupat.
Tarkemmassa testauksessa nyt selvinnyt seuraavat viat: vakionopeuden säädin, peruutustutka, bluetooth, webasto, lämmitettävä tuulilasi kaikki rikki. Korjaukset nyt aloitettu ja luvattu kaikki korjata ja toivottavasti kaikki saadaan kuntoon, mutta ei anna kyllä hyvää kuvaa tästä firmasta.
Tulee mieleen, että näinkö kamuxilla tehdään kauppaa, saadaan asiakas väärillä lupauksilla ostamaan auto, jota sitten rapataan kuntoon, jos rapataan (netistä kommetteja lukiessa aiheuttaa kyllä suurta huolta,miten tässä tulee käymään). Kiireellä ja väsyneenä tuli tähän ansaan astuttua, kun edellinen auto lähti alta lunastukseen.

2 tykkäystä

Kyllä minusta sijoittajana olisi hyvä tietää millä tavalla seuraamassani yrityksessä toimitaan/ tehdään kauppaa. Mutta vasta-alkajana tällä palstalla, ei ehkä ole vielä täyttä ymmärrystä asiasta. Yksi syy miksi tuohon autokauppaankin tohdin lähteä oli se kun en ollut nähnyt negatiivisia kommentteja täällä firmasta (mutta nyt ymmärrän miksi en :grinning:)

2 tykkäystä

Kyllä niitä negatiivisia kommentteja on yhtiön toimintatavoista ollut, mutta vain jos on valmis ottamaan paskamyrskyn niskaansa. Erityisen voimakkaasti hiljennetään asiakkaan omat kokemukset (eli sen rahan tuojan). Kaveri osti myös Kamuxilta auton ja myyjä jälkikäteen totesi, että mitäpä luulit tuolla hinnalla saavasi. No arvaapa ostaako sieltä autoa uudestaan. Ja tämän kun toteaa täällä niin tulee nämä samat kommentit perään “käytetty auto…” “negatiiviset kommentit tuodaan esille” “tämä asia on käyty moneen kertaan läpi” “kommentti ei sovi sijoituspalstalle”.

En olisi niin kriittinen Kamuxiin tai muun autotaloon. Käytettyjen autojen kanssa on sellainen haaste, että vikoja ilmene ja riippuu omistajasta minkä verran ne korjataan heti pois alta. Useammalle riittää kapea vuosihuolto, leimaa huoltokirjaan, kommentiksi “viaton” ja myyntiin. Todellisuudessa esimerkiksi iskari tai jarrupalat lopussa - eihän ne selviä auton koeajalla.
Yksityishenkilö on paljon räiskempi, koska he eivät joutuu vastuuseen myynnin jälkeen ilmestyneistä ongelmista eikä päädy tähän keskustelupalstalle. Osall puuttuu kokonaan vastuuntunne ja kunniasana, mitä kaikkea roinaa he halua myydää hienoilla sanoilla. Autoista ei-tietoinen jää uhriksi ja itse nähnyt, miten odometri säädetty minimiin, mutta auto itse viittaa 400 000 ajomatkaan. Onpas kummallista, seuraava ostaa sen pois.
Samalla tavalla se rosvo yksityishenkilö yrittää myydä sen auton autotalolle. Sitten se myyjä ajaa 2km koeajon ja eihän siinä selviä ovatko iskarit ja jarrupalat kuinka hyvässä kunnossa. Kamuxin myyjä joutuu olemaan “valehtelijan välittäjä” roolissa sille uudelle asiakkaalle.

Käytetyn auton kanssa on näitä riskejä ja välillä me uskotaan sinisilmäisesti tarinoita, koska ollaan Suomessa. Tiedän, että riittää odometria manipuloituja autoja kuinka paljon. Ei kaikki tietenkiin. Hyviä ja rehelisia suomalaisia enemmistö meistä.

Vinkkinä: katso auton alle vasta koeajon jälkeen eikä ennen ajoa. Onko moottori jo lämmin valmiiksi ennen koeajoa?
→ aikamoisia yllätyksiä nähty koeajon jälkeen auton alla. Ja kummasti hyviä tarinoita kunnosta jatkuu.

Eihän se nuori Kamuxin jamppa tietää niistä kun ei ole kokemusta, eihän he ryömii auton alla.

1 tykkäys