Omat kokemukset yhtiöistä

Puolison autoa oltiin vaihtamassa pari viikkoa sitten.Otettiin kahdesta samanlaisesta autosta tarjoukset,toinen Kamux ja toinen myös iso autotalo.Molemmat tarjoukset pyydettiin chatin kautta kotisivuilta.Tästä toisesta tuli kaupat nopeasti ja jouhevasti ja auto oli pihassa jo seuraavana päivänä toimitettuna.Kamuxilta tuli muutaman päivän jälkeen tekstari että onko meiltä soitettu.Ja jos ei ole soitettu vastaa viestiin kamux tms ja soitamme takaisin :man_facepalming:

Mitään muuta Kamuxilta ei ikinä kulunut,ei tullut tarjousta sähköpostiin tms.
Vaikka kaikennäköistä chatissa kysyivät.

Omistan Kamuxia,en ehkä kauaa enää :stuck_out_tongue_closed_eyes:

13 tykkäystä

Täytyy näin Keskon osakkeenomistajana olla tyytyväinen tuohon K-Ruoka sovellukseen ja etenkin parhaan asiakkaan-tasolla saataviin etuihin. Tänään aktivoitui taas viikon uudet edut ja kaikki tuotteet omaan perinteiseen ostoskoriin kuuluvia eli selkeästi kohdentuvia tarjouksia siellä tehdään. Ruokakassin kun haki niin tuli jo ihan oikeaa säästöä eikä mitään pientä näpertelyä.

Olisi kiva kuulla miten muilla on alennukset osuneet kohdilleen, ainakin @JuhaR taisi aiemmin kyseisestä aiheesta jutella.

3 tykkäystä

En juurikaan Cittarissa asioi, vaikka sellainen on aavistuksen lähempänä kuin Prisma. Juurikin siitä syystä, etten halua ostoskorini loppuhinnan määriytyvän tarjousten osumisen perusteella. Arvostan enemmän ennustettavuutta. Meillä on ruoka- ja muut kauppaostosrahat omalla tilillä, jotta pysytään kuukausibudjetissa. Joskus se toki elää, mutta ollaan haluttu jonkinlainen kontrolli pitää. Ei sitä rahaa kuitenkaan liikaa ole, ja kauppaan on kyllä helppo saada tuhlattua enemmän kuin on tarve.

Myönnän toki, että ellen olisi rahasta niin tarkka, asioisin mieluiten Kupittaan Citymarketissa, Turussa. Siellä on aina jotain kivaa ja hyvä valikoima, mutta niitä kun alkaa koriin poimimaan, jäädään kyllä kauas Prisman ostoskorista.

Vastaus varsinaiseen kysymykseen. Pienellä asioinnilla tarjoukset osuu huonosti.

1 tykkäys

Vaihtelee kyllä viikottain todella paljon Omaplussa-etujen hyödyllisyys. Viime viikolla tuli noiden tarjousten vuoksi haettua ihan kohtuullisen reipast ostoskassi lähikaupasta. Tämän viikon tarjouksista ei tule välttämättä hyödynnettyä yhtään.

Kyllähän ne suositukset varmasti ostoshistoriaan perustuu, mutta en mä kauheasti tee mitään jollain turhan usein toistuvilla pakastepizza- tai sipsitarjouksilla. Mainittujen tuoteryhmien tuotteita ei ole esim. tänä vuonna tullut ostettua kertaakaan.

6 tykkäystä

Finnair-avautuminen

12 tykkäystä

Telian liittymäaktivointi ei mennyt ihan putkeen, eli aktivointi-sivu tai asiakaspalvelu-sivu ei tunnistanut minua asiakkaana. Tekstiviesti-aktivointi sentään toimi. Tämä on niin peruskauraa operaattorilla, ettei tässä saisi olla tälläistä mokailua.

Itse Telian liittymään sen sijaan täysi tyytyväisyys:

ELISA 100M (12.4 Mbps)

TELIA 50M (56.7 Mbps)

Hinta tällä hetkellä suurin piirtein sama, mutta normaalihinnassa Telia huomattavasti halvempi.

3 tykkäystä

Tämä taitaa valitettavasti olla enemmänkin ominaisuus, kuin vika. Datapisteinä minä itse ja kaveri, jotka kolmen kuukauden sisään törmänneet samaan… Liittymä tosin täälläkin toimii erinomaisesti.

1 tykkäys

Remedyn Alan Wake 2:a tullut pelailtua pikku hiljaa. Oon tosi onnellinen, miten upeaa tarinankerrontaa Suomesta tulee. Pelin käsikirjoitus on upea, tunnelma mahtava ja musiikin yhdistäminen peliin toimii jälleen hienosti. Hienoa jännityksen luomista äänimaailmalla, valoilla, varjoilla ja sitten niillä helvetin jump scare -ruuduilla, jotka tuntuu aina vaan yhtä pahalta.

Pieniä miinuksia ehkä vähän turhankin runsaasta Lynch-henkisyydestä (ei Peter, vaan David) ja viittauksista Twin Peaksin suuntaan sekä toki pelattavuuden kankeudesta ja käsittämättömistä bugeista, jotka estää etenemisen.

Aika 4+/5 -peli joka tapauksessa. En omista osakkeita :cry:

10 tykkäystä

Tulipa tässä vaihdettua puhelinta ja liittymää…
Tässä vähän infoa jos jollakulla kans sama edessä.

Vaihdoissa rikkinäinen puhelin, kuolleita pixeleitä, toinen puoli ruudusta valkoinen. Lasit molemmin puolin säpäleinä.

Vaihdossa elisa 10e (kyselin myös vaihtoa parempi kuntoiseen uudempaan puhelimeen jossa hienon ohut naarmu vain näytössä, sekin 10e). Telia 88e puhelimesta. Dna 69e + 200e extra hyvitys, +50e liittymän vaihdosta (75e jos kalliimpi liittymä, määräaikainen).

+200e samsungin hyvitys jos hommaa minkä s24 vain (se oli/on kaikissa liikkeissä ilmeisesti).

Varmaan arvaatte mistä uus puhelin ja liittymä :thinking:

2 tykkäystä

Meille tuli kioskiin (‘firmaan’) uusi työntekijä ja hain hänelle uuden puhelimen sekä liittymän.

Halusin kokeilla liikkeen palavelua, mutta ihan suoriltaan Teliaan (ostoskeskuksen ykköskerroksessa Elisa ja DNA, kakkosessa Telia).

Tuotteiden hinnat oli luvatut ja liittymä edullisempi kuin oisin ajatellut.

Vaihtanen toisenkin kioskin liittymät Telialle, kunhan määräaikaisuudet loppuu.

Eniten on häirinnyt Elisan puolella jatkuva spämmi, jota joutuu joka kanavasta vuorotellen blokkaamaan. Lisäksi katkoivat kertaalleen liittymät, kun verkkolaskut olivat menneet väärään osoitteeseen. Kyseessä liiketoimintakriittiset verkot, joiden palauttamiseen meni tolkuttoman pitkä aika ja laskutus oli sekaisin kuukausikaupalla, vaikka käytin asian selvittelyyn omaa aikaani tuntikaupalla ja useita kertoja kerrottiin aspan puolelta, että NYT on asiat kunnossa.

DNA-myymälöiden palveluun olen ollut yleensä Telian tavoin tyytyväinen ja yksi varaverkko on nyt sieltä. Puhelinasiakaspalvelussa olisi sekä DNA:lla että erityisesti Elisalla huomattavasti kehittämistä.

Puhelinten vaihdoista tai vastaavista en tiedä mitään, mutta täytynee itsekin seuraavalla kerralla viedä kasa puolikuolleita puhelimia DNA:lle, jos niistä kerran tuollaista ylihintaa maksavat. :smiley:

Pakko nostaa Raision kaurajuomat tänne. Meillä on perheessä aikaisemmin käytetty paljon Oatlyn kauramaitoa ja barista tuotteita ja päädyttiin tekemään makuvertailua. Raision kaurajuoma JA barista versio nousi uudeksi suosikiksi. Sellainen tietty sivumaku mikä Oatlyssa ja monella muulla kokeilemallani valmistajalla on jää näissä pois - mukavan raikas juoda ihan vaikka vain sellaisenaan. Ehdottomasti peukkua :+1:

19 tykkäystä

HK
Viikonloppuna erehdyin viimeisen kerran HK:n kokolihaan, kun ostin Citymarketin tarjouksesta palan ulkofilettä 15,90 €/kg. Liha oli sitkeä ja siihen oli jätetty aika paljon renssattavaa. Olen aikaisemmin jo lopettanut heidän entrecoten oston, koska liha on ollut poikkeuksetta huonosti leikattua ja repaleista. Entrecote on minun suosikki liha.
Kun verrataan vaikka Atrian lihoihin ei HK pärjää ollenkaan saatika sitten vertailussa Tammisen lihoihin. Atria mitä yleensä ostan on ollut varsin pettämätön.
Vaikka tuotteena varsin pieni osa HK:n kattausta on se ainakin minulle selkeä viesti yrityksestä. Kalleimman pään tuotteissa ei pystytä tarjoamaan laatua vaan laitetaan keikkea skeidaa pakettiin. Bulkki firman maine pysyy yllä.
Ongelma voi osin johtua, että paikka kunnilla missä lihat leikataan ammattitaitoisten lihanleikkaajien saanti on vaikeaa ja joudutaan paljon kouluttamaan uutta ja pysyvyys voi olla huonoa. Olen itse aikoinaan leikannut toista miljoonaa kiloa kalaa ja kouluttanut käsittelijöitä aika nipun ja tuo vaihtuvuus ongelma on aika haastava.

Alkaa HK:n tuotteissa loppumaan ostettavat lihapullat vaihtunut Kivikylään, kinkku Korpelan jne. Jäljellä vielä Krakovan makkara ja lapsille uppoaa hampparit.

10 tykkäystä

Tiesithän, että sekä Tamminen että Kivikylä ovat HK:n bändejä, Korpelasta en tiedä. Uskon kyllä, että henkilökunnan vaihtuvuus ja sitä kautta osaamisen kehittyminen vaikuttaa tuotteiden valmistuksen laatuun, mutta niinhän se tahtoo olla minkä tahansa tuotteen kohdalla.

Ymmärtääkseni Kivikylä on yhteistyö kumppani ja Tamminen on tytäryhtiö josta muistaakseni HK omistaa 49%… Molemmat ovat perheyrityksiä joilla on omat tilat.

4 tykkäystä

Tuli ostettua Samsungin induktioliesi, jossa on tuo flex zone -järjestelmä ja hienot liukunapit sun muut.

No, sehän kesti melkein 2 viikkoa, kunnes alkoi itsestään heittää virhekoodia F2 (kommunikaatiovirhe) ja sisäinen tuuletin huutaa hoosiannaa 24/7. Soitin Samsungin tukeen, huoltomies tulee 3 päivän (!) päästä tutkimaan, ja minun pitää maksaa huollon matkakulut :smiley: Huh huh. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen korean ihme tässä huushollissa.

Ohjeissa oli, että kokeilla sammuttaa laite. No, ei oikein sammuteta kun mikään nappi ei reagoi :wink: Ja se taas on kytketty sähkärin toimesta, eli ei töpseliäkään irroiteta kuten ohje ehdottaa. Sähkäri taas kytki sen johonkin ihmeeseen, kun sulakkeen irroittaminen ei sammuta sitä (erillinen uuni kyllä sammui).

3 tykkäystä

Sulake tai pääkyttkin voi auttaa? Lisää sanoja koska …

Pääkytkintä en kokeillut. Mutta ajattelin nyt jättää tuon noin, että kun huoltoukko käy, niin näkee sen rikkinäisenä. Ettei käy niin, että toimii sen visiitin ajan ja sitten taas rikki. Netissä oli joillain sellaisia kokemuksia, että tosiaan toimi hetken ajan ja sitten alkoi taas heittää samaa herjaa.

Takuu ja virhevastuu – Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)

Takuukorjaus on ostajalle maksuton
Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

18 tykkäystä

Jouluna saatiin Snellmanin Juhla kinkku, joka oli suorastaan herkullista. No, laatikoita jäi sitten syömättä ja edullisen pikku kinkun ajattelin vielä ostaa, kun rouva totesi ettei noita laatikkoja voi syödä ilman kinkkua. Ostin sitten pienen HK Juhla kinkun, oliskohan ollu joku 16€ & oli varmaan surkein sijoitus ikinä. About samankokoinen ku Snellmanin kinkku ja vain murto-osa oli syömä kelpoista, kun Snellmanin kinkussa pysty syödä melkeen kaikki & maku ei myöskään ollut kovin kummoinen. Ihan ku olisi heittänyt 16€ roskiin HK:n Juhla Kinkun kanssa

7 tykkäystä

Kamuxin asiakasarviot. Kun katsoo näitä kommenteja Ruotsista ei ihme että kauppa sakkaa siellä. Ei arvostelut suomesta ja saksatakaan häävejä olleet. Hakukenttään Kamux niin löytyy eri maat

2 tykkäystä