Osinko-osakkeet

Hieman alhaisemmalla prosentilla yllä mainittujen lisäksi GSK ja Unilever.

2 tykkäystä

Betsson ja Björn Borg aiemmin mainittujen lisäksi.

1 tykkäys

Brittien pankit maksavat myös hyviä osinkoja.

No siis tuo 15% osinkovero peritää on ETF sitten Acc tai Dis eli sinällään siinä ei muuta säästä kuin sen, että et maksa itse sitten 30% osinkoveroa.

1 tykkäys

Täälä kun on ollut Brittien osakkeista puhe, niin ChatGPT “suositteli” National Grid Plc:tä kun kyselin monopoleja ja tylsiä osakkeita. Äkkivilkaisulla täyttää vaatimukset. Sähkön-ja kaasunsiirtoa Briteissä. Noin 5% osinko, 2-3% keskimääräisellä vuotuisella kasvulla. Tosin, ei vain kasvua vaan osinko vaihtelee, eli ei jenkkityylinen aristokraatti/kuningas. 70% lainoitusaste Nordnetissä, joten kohtuullinen vivuttamiseen myös.

Pistin omalle listalle tarkempaa tutkiskelua varten.

7 tykkäystä

SSAB maksaa 0,777€ osinkoa per osake 19.4… Kurssi on laskenut nyt hieman aivan kovimmasta huipustaan.
Yleistä hypeä tästä jopa 13% osinkotuotosta ei ole näkynyt. Onko konsensus sitä mieltä, että sykli on ohi ja kurssi niia osingosta eikä nouse aikoihin?

No, jos firma on maksanut osinkoa kerran 2019 (0,14 €) ja kerran 2022 (0,5 €), niin ei se mikään osinkopaperi ole :slight_smile:

9 tykkäystä

Joo ei, sillä koitin siirtää kirjoitusta “osingoilla vai ilman” ketjuun, mutta ei nyt onnistunut. Kertaluontoiselta pääoman palautukselta vaikuttaa tässävaiheessa.

Hercules jatkaa kovia osinkoja, vaikka hiukan leikkaakin (monsterimaisesta edellisestä). Eli perusosinkona 0,39 ja päälle 0,32 USD jaettuna neljälle kvartaalille eli 0,08 USD per kvartaali. Perusosinko siis nousee jälleen (0,36 → 0,39), mutta lisäosa vähän miedompi.

image

10 tykkäystä

Titanium. Kasvaa osinkoa, nousevaa kurssia, osinkoprosentti korkea.

Itse ainakin metsästän tällaisia helmiä jotka parantavat vuosi vuodelta sekä liikevaihtoa, tulosta että osinkoa. Onneksi näitä löytyy myös kotimaan pörssistä.


32 tykkäystä

RIP Intelin osingot.

5 tykkäystä

Eikös Inteliä ole muutenkin karhuiltu jo pidempään, ainakin itse olen nähnyt “kohta se romahtaa” tyylisiä viestejä jo joskus 2021 lopussa.

1 tykkäys

Mun salkkuun lisätty uwmc, jos osinko pitää olisi se 9,55%/vuosi.

1 tykkäys

On toki, ja onhan kurssikin romahtanut jo aikaa sitten. Osingon leikkaus vaan on se viimeinen naula arkkuun joka sinetöi omalta seurantalistalta putoamisen.

Vähiin käy nämä hyvät puoljohde osingonmaksajat. AVGO ja TXN taitaa olla loistavimmat tähdet.

FS KKR Capital nostaa osinkoa 0,68 → 0,70

Ennustettu EPS oli 0,73 ja Q4 tulos oli 0,81.

Viime vuosien historia osinkojen suhteen:

image

2 tykkäystä

https://www.ecoreporter.de/artikel/maersk-rekordgewinn-und-mehr-als-600-euro-dividende-je-aktie/

Ei vielä tähän ketjuun kukaan laittanut, mutta ihan muhkea 25,5% osinkotuotto tämän päivän kurssilla.

1 tykkäys

Onko täällä näkemyksiä siihen, että miksi Suomessa osingot jaetaan perinteisesti kerran tai kahdesti vuodessa ja pitäisikö yhä useamman yrityksen siirtyä kvartaaliosinkoihin?

14 tykkäystä

Nehän on perinteisesti päätetty vuosikokouksessa, joten silleen loogista: “tää vuosi meni näin, voidaan maksaa nyt tällainen summa”. Kvartaali tai muunlaiset taas vaativat samanlaista arviointia useammin vuodessa – tai ainakin jenkeissä on monilla vaihteleva kvartaaliosinko. Toki jotkut päättää kerran vuodessa mitä maksetaan seuraavat 4 kvartaalia, jolloin se on vain teknisyyttä eikä vaadi uusia päätöksiä, joten ehkä taustalla on laiskuus tai halukkuus varmistua maksukyvystä.

Tai se supisuomalainen “Näin on aina tehty” :wink:

5 tykkäystä

Jenkeissä varmaankin vaikuttaa myös sikäläinen eläkejärjestelmä, jossa eläkkeestä vastataan itse. Lisätään potentiaalisten sijoittajien määrää kun vähän hajautetaan osingon maksua.

4 tykkäystä

3.3 ollut maksu päivä ja tilillä ei näy. Ehkä huomenna?:grinning: