Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Avauspositio Harviaa hintaan 10.90. Tarkoitus pitää pitkään.

5 tykkäystä

Avauspositio NoHoa hintaan 11,15 Tämä tarina niin mielenkiintoisessa vaiheessa ettei voinut vastustaa.

5 tykkäystä

Vaisalat myyty parin vuoden pidon jälkeen, tuottoon olen erittäin tyytyväinen :muscle:t2: Katsoin tuloksen läpi nopeasti, vertasin ohjeistusta Inderesin ennusteeseen ja totesin, että p/e 30-tasot ei mielestäni perusteltu, vaikka hieno yhtiö onkin. Toivottavasti joskus pääsee taas Vaisalan omistajaksi edullisemmilla kertoimilla.

2 tykkäystä

Mä en uskalla myydä, liian paljon plussalla, enkä ole alkuunkaan varma, että saisin takaisin edukkaammin - ainakaan verojen jälkeen.

edit: (Kertoimet on tosiaan jo melkoiset ja hinta kirinyt tasaisen tappavaa tahtia. Onneksi tuota kasvuakin tuli ja on luvassakin. Pelkään pahoin, että osa hinnanmuodostuksesta johtuu olemattomasta vaihdosta. Osin varmasti myös siitä, että Vaisala nyt vaan osuu tuohon vastuullisuus-ilmastomuutos-teknologia-teemaan ja on sitä kautta ostolistoilla. Ja tokihan ne kertoimet muuttuvat edullisemmiksi, mikäli kasvu jatkuu - hinta välttämättä ei.)

1 tykkäys

Useamman kerran reilun vuoden aikana olen harkinnut Vaisalan ostoa, mutta jättänyt kuitenkin ostamatta. Jälkiviisaana helppo tietää, että olisi pitänyt ostaa. Nyt taas harkitsen asiaa, vaikeaa on.

Sampoa tuli itsekin vähän ostettua osakesäästötilille. Nyt ainakin tuntuu hyvältä ostokselta.

1 tykkäys

Oma Sp eilen salkkuun 9,78 €/kpl.
Hyvää keskustelua Oma Sp:stä löytyy tuolta:

Aktiaa ostettu avauspositio todella pitkään holdiin.
Analyysin innoittamana…

Pakko sanoa, että olen tyytyväinen kun möin pois Roviot +/-0 viime viikolla.
Tuli sellainen intuitio, että tänään ei hyvää seuraa.

Kevensin Outotecia hieman päivän hyvästä noususta ja ostin Sampoa OST:lle osinkoja odottamaan.

Ostin Harviaa @10,95 kun sai analyytikolta luvan.
Seuraaavaksi melkein pitäis sitten taas keksiä jotain myytävää.

2 tykkäystä

Salkkuun eksyi 500xHarvia @10,90. Heräsin tähän Suomen ihmeeseen hyvän osarin myötä. Toivottavasti ei osoittaudu tähdenlennoksi. Vaikea nähdä miten tämän casen onnistuisivat ryssimään.

5 tykkäystä

Lisätty NoHoa

4 tykkäystä

Bloom Energy Corp Myyty pois+ 25% voitolla
BASF Ostettu

5 tykkäystä

Bulleroin nousumarkkinan kunniaksi ja ostin pikkuriikkisen nokareen Intelligent Systems Corporationia. :nerd_face:

12 tykkäystä

Minä oon Harvian-lämmöissä ja kollegan toimesta pikku hiljaa lämmennyt seuraamaan polttokenno-segmenttiä, josta @Meri erityisesti sinun kommenteista olen päätynyt lukemaan artikkeleita. Sähköautot yksistään ei olekaan niin selvä juttu kuin luulin. Mikä sulla nyt oli peruste myydä Bloom:ia?

2 tykkäystä

Ei siihen myyntiin mitään erityistä syytä ollut nousi vain nyt sopivasti minun mielestä myynti kuntoon :slightly_smiling_face:. Tai no oli siihen oikeastaan toinenkin syy mutta en nyt tänne halua laittaa tarinaa koska uutinen minkä tänään pääsin lukemaan on vähän ristiriitainen ja paljon aika kovia väitteitä joita en nyt vielä ole pystynyt täysin selvittämään.

4 tykkäystä

Kotiutettu voitot Nordeasta ja vaihdettu tälle pääomalle hevosta Sampoon, Solidium tarjoili.

1 tykkäys

Pikku sipaisu ja keskihintaa alemmaksi. Exxon Mobil Corporation (NYSE: XOM) hintaan 61,4300 USD päivän avauksesta.

Vaikka PE mittarilla kallis 19, niin 37 vuotta putkeen nostettu osinko lähinnä kiinnosti enemmän. Tällä hetkellä noin 6% osinko.

1 tykkäys

Kiitos Meri, laitoin myös varmuuden vuoksi ison osan Bloomeista myyntiin…hyvin tuottivat taas viikossa…olin jo toisen kerran hississä ylös tämän kanssa :slight_smile: ei kaksi ilman kolmatta… jäädään seuraamaan…

2 tykkäystä

Tässä vähän Bloomiin liittyvää artikkelia, siitä voi vedellä sitten johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Pääasia, että sen tekee itse niin oppiikin jotain. Eihän sitä suunnistustakaan opi jos koko ajan menee muiden perässä ilman omaa karttaa ja kompassia…

https://seekingalpha.com/pr/17777691-bloom-energy-provides-update-on-timing-of-fourth-quarter-and-full-year-2019-earnings-report

4 tykkäystä

ostettu eilen ja päiviä sitten 2 erää Taaleria (välillä ehdin myydäkin, wuhan paniikissa) Saulin analyysit tulee tähän sopivasti.

Salkku tuntuu aika vahvalta, tällä hetkellä.

Pe 10,9 2020 ennusteilla olisi kyllä melko huokea?