Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Jeh, maanantaina on sitten taas -10% off päivät tämän riskisijoituksen jälkeen. Ihan taattu juttu.

1 tykkäys

Titaniumia lisätty.

Samat sanat, Sampoa lisäsin hintaan 35,8 €. On salkun suurin yksittäinen osake.

Joku arvo pitää antaa sillekin että kohta irtoaa osinko ja sitten lähtee tase taas kevyempänä tienaamaan seuraavaa.

Zoom Video Communications tänään -11%.
@kelkka vinkkasi firmasta kahvihuoneella.
Etäkousten eturintamassa Ciscon ja Microsoftin rinnalla.

1 tykkäys

Ja jälleen lisäsin shortteja Daxiin noin klo 18 jotta on suojaa viikonlopun ajaksi ja sen jälkeen.

Varovainen lisäys Sampoa @ 35,80 €. Lisäksi salkkuun tarttui pieni avauspositio putoavaa puukkoa OXY @ 28 $.

2 tykkäystä

Ihan vilpittömästi kysyen:
Miten näet Coronan vaikuttavan Cityconin tulokseen? Virus pitkittyy, kauppakeskukset hiljenee, vuokralaisia alkaa mennä nurin ja Cityconilla jää vuokrat saamatta vai mitä? Ei kai vuokralaisten liiketoiminta suoranaisesti vaikuta mitenkään Cityconin tulokseen, vaan maksimissaan em. pitkän ketjun kautta?

1 tykkäys

Kutakuinkin juuri tuota tarkoitin sanoessani “välillisesti”. Eli jos kauppakeskukset hiljenee pidemmäksi aikaa, saattaa vuokrien kanssa tulla ongelmaa ja tyhjiä tiloja on vaikeampi täyttää. Mahdollisesti joutuisi tulemaan hieman vastaan vuokrissa? Velkavipu korkea. En nyt muista, saako Citycon jonkin osan tulostaan riippuen asiakkaiden myyntiin/asiakasvirtoihin, ei varmaankaan ainakaan merkittävästi. Nythän kauppakeskuksia on kehitetty enemmän sellaisiksi “koko kansan olohuoneiksi/viihde/ravintolakeskittymiksi”, eikä sellainen olohuone ole järin houkutteleva jos jengi välttelee tartuntoja ja turistivirratkin katoaa. Mutta kuten sanottu, uskon vaikutusta välilliseksi, enkä näe sitä isona ongelmana. Siksi uskalsin lisätä. Mahdollinen taantuma tämän kaiken seurauksena onkin sitten eri juttu, mutta sinne asti en maalaile.

Itse olen aivan mutuni varassa tässä pohdinnassani, olisi mielenkiintoista kuulla @Jesse_Kinnunen näkemystä mahdollisesta vaikutuksesta jos tilanne kärjistyy, tietysti Citycon-ketjussa :slight_smile:

2 tykkäystä

Myös Harvian omistajaksi olin näköjään palannut alta kympin tänään :slight_smile:

11 tykkäystä

Inovio Pharmaceuticals (INO). Olen ostellut tällä viikolla. Tänään lisäsin. Pelipaperi.

Hyvä valinta tässä markkinatilanteessa. Eikä tule rimakauhua, kun saat edes vähän rahoista takaisin markkinoille. :wink:

Itse myös katsellut, että alkaa olla Harvian tankkaaminen ajankohtaista. Mukavan defensiivinen ja aiempia odotuksia enemmän kasvua näkyvissä. Ja Inderes-fanipoikana pitää aina huomioida kasvava gäppi kurssin ja tavoitehinnan välillä.

2 tykkäystä

Ainut harmitus, ettei sitä saa vielä “reilusti” omaa myyntihintaa halvemmalla… vasta piirun verran… mutta OST:lle niin se on plussaa jatkon kannalta.

EI oo kyllä kamux, Qt tullut vielä niin alas kuin oletin… yllättävän hyvin kestävät :smiley: katsotaan vielä viikko-pari

5 tykkäystä

Kamuxia kannattelee välissä tullut loistava rapsa joka olisi normitilanteessa pompauttanut kurssia ~eurolla.

Amatzon myyty jo eilen 1940$. Palaan kyllä omistajaksi kunhan tämä ralli rauhoittuu.

Jännä, että Noho Partners on tullut 17% alas huipuista, vaikka tuli loistava tulos.

Tänään olen vielä pystynyt sietämään “ostopaineen”. Seurailin Capmania mutta loppupäivästä ui vastavirtaan.

1 tykkäys

Lisätty Wärtsilää. Putoavan puukon kahmimista olleet aiemmat ostokset, katsotaan miten tämä alle 8,5e poiminta osuu :smiley:

3 tykkäystä

Jos Aston the Qt on ostolaidalla niin sitten minäkin olen :slightly_smiling_face:
Massekin varmaan hyväksyy tämän strategian.

1 tykkäys

Tänään dippiosto kk-säästön ulkopuolelta:

  • iShares:n S&P 500, EM ja Eurooppa
  • OMX H25 -indeksirahasto

Myin loput Nesteet, Rauteen, Genovikset. Nutanix ja Macerich lähti kans lyhyen omistuksen jälkeen. Ei lanttu kestä salkun sulamista, “pakko” kotiuttaa voittoja. Myyntejä olen tehnyt tasaisesti viikkojen varrella ja kasvattanut käteisen osuutta. Saa nähdä onko peliliike oikea? Mutulla mennään, niinkuin kaikki muu kansa :slight_smile: Tilanne on vähintäänkin haasteellinen. Kukaan ei tiedä tulevasta. Ostohousut odottakoot vielä piirongin laatikossa…

1 tykkäys