Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Eilen ostin Nordnetistä.

Myyty: pieni siivu UPM:stä
Osto: saman kokoinen pieni siivu QT

UPM oli noussut turhan vahvalla painotukselle ja huomenna osari johon ei lähtökohdat ole parhaat mahdolliset. QT:ta olen katsellut sieltä 18€ lähtien ja päätin että nyt sitä otetaan alkusiivu ettei tarvi katsomosta katsella, QT ketjussa ollut sen verran vakuuttavia laskelmia.

2 tykkäystä

Mulla vähän sama dynacertin kanssa, mutta jätin kanssa sen verran, että kurssin tuplauksella saa itsensä nollille ja valmius ostonapille on olemassa. tämä alku viikosta, tehty liike.

Jotta asiassa, niin ostin peräti 200 kpl Faronia, sillä luin jonkun brittifirman vastaavan (tosin hengitettävän ja faronilla verenkiertoon) lääkkeen saaneen boostia korona lääkkeenä ja ilmeisesti Faronilla saadaan systeemisesti annettua potilaille, joilla jo keuhkot huonommassa kunnossa, siinä brittiversio hengittynä ei ilmeisemmin toimitsi.

Kuitenkin on niin että en tunne Faronia juuri ollenkaan, joten otin tuollaisen 1000 eur siivun ja jos sekin tekee vaikka 5x, niin saisinhan siitä jokusen tonnin tuottoa :wink:

Voisi hyvin spekuloida lyhyelle aika välille vaikka 10x panoksella, sillä uskon, että kurssi jonkin verran kyllä nousee ilman mitään uutistakaan.

1 tykkäys

Jenkkiavauksesta ostettu Snapchat (Nyse: SNAP). Huonompi Q2 mitä odotin, mutta koska kyseessä on tekno niin fundamenteilla ei ole väliä ja kurssi jatkaa uusien huippujen tekemistä kaikesta huolimatta.

Saihan tuota Nordeastakin.

Osto: pieni positio terveystaloa…
Myyntejä: BRK ja Atria, BRK:sta pikkuvoitot ja Atria meni ±0

Perusteita täällä:

3 tykkäystä

Lisäilyä Sampoon ja avaus Fortumia, vaikuttavat hyviltä kivijaloilta useaksi vuodeksi.

8 tykkäystä

AMD päätti raketoida vaihteeksi tänään, joten kolmannes pinosta taas ulkoruokintaan @52.22 euroa (eli ~60,48 taalaa). Loput varmaan saa odottaa mitä tuo ensi viikon Q2 tulos tullessaan. Lisää sitten taas kun on halvemmalla tarjolla. Tämä siivu meni koronakuopasta ostettuja lappuja eli ~30% saalista, Vero-:bear: kiittää ja kumartaa ja antaa nämäkin ropot varmaan EU:lle…

7 tykkäystä

Itse en ostanut mitään, mutta sain kannustettua 18v pikkusiskon aloittamaan osakesijoittamisen ja tänään tehtiin yhdessä eka ostos:100kpl Kamuxia. Siitä se lähtee :smiley:

63 tykkäystä

Heinäkuun tapahtumat so far:

Nielin tappiot Tallinkin ja Aspocompin kanssa ja siirsin varat nopeamman hevosen kyytiin.

Kamuxiin avattu positio ja kaksi kertaa lisäilty alkukuusta, lopputuloksena salkun suurin omistus (13%), tästä informaatiosta kiitos @Aston_Livingstone :n twitter-fiidin :slight_smile:

Tesla-positio klousattu pikaisesti (15.6-7.7) 45% nousun jäljiltä fundamenttien karattua (vaikka olen pienimuotoinen fanboy tuotteelle)

Lisätty Berkshireä jo aiemman kasan päälle (myös suotuisalla eur/usd kurssilla), koska “miksipäs ei?”. Nyt 3. suurin positio (10%)

Huhtikuussa hankitut Cargotecit lähtivät q2 tuloksen jälkeen vaihtoaitioon, suurimpana syynä mielenkiinnon puute yhtiöön. Näistä myös mukavat :arrow_upper_right::moneybag:’t.

Lisäilty Bilottia kolmannen kerran tällevuodelle, suurin syy heidän mielestäni hyvä maine omassa nichessään. Nyt 7%.

Tällä viikolla avattu seurantapositio Robittiin, johon foorumin keskustelusta heräsi mielenkiinto (kiitos kommentoijille!). 3%

3 tykkäystä

Minä en löydä? Valaise yksinkertaista vähän

Investorissa haun kautta löysin. Ostin huvikseen kokeeksi.

Itse löydän vain Greenlane holdingsin mutta en renewablesia…

Heh…en katsonut lainattua viestiä, vaan edellisen viestin kyseiseltä kirjoittajalta ja siinä oli Hapag Lloyd. Sitä siis ostin. Löysin kyllä tuon toisenkin haulla. Käytän mobiiliversiota.

1 tykkäys

AroCellia ostettu tänään avauspositio. Eilinen patentin hyväksyntä Japaniin nosti kurssia yli 15% jonka seurauksena ilmeisesti voittojen kotiutuksena osake päätyi “vain” 9,85% plussalle.

Muutama patentti on vielä odottamassa hyväksyntää, joten mahdollisia pomppuja ylöspäin on lienee odotettavissa.

2 tykkäystä

Bloom Energy Corp Myyty pois. En vain löytänyt mitään syytä tuolle kurssinousulle ja kokeilin nyt sitten tämmöistä. Voitot kotiin+125% ja yritetään alempaa takaisin :slightly_smiling_face:

6 tykkäystä

ehkä ne saa paljon kenttäsairaala tilauksia lähi kuukausina :)…

1 tykkäys

Elisat dumpattu ja tilalle Vestasia

1 tykkäys

On sekin Viljo paljon mahdollista. Mutta mulla löytyy käyttöä näille kotiutetulle rahoille nyt :wink:… Muuten olisin antanut vain olla :smile:

Huhtamäet lyöty laitaan avauksen pirteästä 10% hypystä.

1 tykkäys