Olinkin tili jäädytettynä viikon vaihteeksi, jos joku haluaa olla tiedosta tyytyväisenä liputettuansa minun viestit, mutta onneksi kauppaa on taas käyty ja seuraavaa tapahtunut:
Laitoinkin että aloitin Remedy positioni myynnin ja enemmin se alkoi jo 27 eurossa. Osakkeet olivat pääosin ostettu 13 eurolla koronan alkuvaiheessa, eli pohjiin ei ihan osuttu, kun seuraavat ostotoimeksi annot eivät sieltä kympin kohdilta napanneet. Remedy ostot oli aloitettu 6,7 eurossa, joten Remedyn lasken joka tapauksessa hyväksi onnistumiseksi, lisäksi olen kuitenkin säästänyt vielä 600 kpl osakkeita tarkkailun hengessä, joskin jatkuvasti vähän kutkuttelisi myydä osa pois. Ajattelin pitää euromääräisesti suunnilleen tällä tasolla position, jos kurssi nousee, pitää katsoa miten sitten vähennetään (jos niin käy).
Mihin siirsin remedy rahoja: Goforeen (pääasiassa, perustelut nyt jälkikäteen tällä kertaa Jonilta ) ja Innofactoriin. Goforea tankkasin quentinel ostoksesta ja lisäsin osarista ja ostin vielä pikkuisen siivun äsken 8,9 €/osake hinnalla. Innofactoria 1,15 hinnalla lisää.
Innofactor on salakavalasti noussut IT palvelusektorista nyt minulla suurimmaksi, sillä koen, että sen aliarvostus on yhtä ilmeinen kuin tankatessani 0,82 € tasolta kun saatiin lisätiedot bisneksien hyvästä luistamisesta, ennätys tasoista tilauskannassa ja useissa muissa asioissa… tiedätte kyllä.
Samoin Gofore on mielestäni aliarvostettu. jos joku on seurannut on minulla ollut taktiikkana ostaa goforea 7 euron pinnasta ja myydä lähempänä 9 euroa, mutta tällä kertaa sai koronasta ostettua 5 euron pintaa (pelkkä kassa 5 euron hinnassa oli hintaan nähden aika kovaa valuttaa), ja hommat etenee jatkuvasti, niin osaan perustella itselleni pikku lisäyksen jopa lähempää 9 euroa.
Rangea onkin ehkä syytä nostaa siten, että ostelin lähempää 8 tai vähän alta ja myyn kympillä jos siltä tuntuu.
Digipalveluista vielä löytyy salkusta Digiaa, digian kanssa on ollut aika on /off fiilis, ja hankinnat aloitettu 2,48 paikkeilta välill on myyty ja osatettu halvemmalla takaisin ja välillä kalliimmalla, kuitenkin ihan hyvä sijoitus ollut sekin.
Jos mukaan lasketaan vielä Efecte, niin it-palvelu firmat muodostavat n. 10% salkustani.
Siilit meni etuajassa, mutta positiokin oli pieni.
Mielestäni IT palvelu sektorin kysyntä tulee olemaan hyvää ja talot, joilla on tilauskantaa ovat saaneet tekijöitä.
Osinko on Digialla ja Goforella kohtuullista, Gofore lisäksi kasvaa ja on velaton vahvalla kassalla. Kasvu toki koskee edellä mainittuja kaikkia ja ihan kannattavaa kasvua, vielä kun Innofactor laittaisi pari hyvää kvartteria putkeen, niin saataisiin se 30-40% arvostustasoilla korjattua ja osingonmaksu aloitettua, niin kelpaisi minulle!
Minusta ihan kiva korona defensiivinen sektori, toivottavasti ole oikeassa, vaikea nähdä, että IT puolella voitaisiin olla panostamatta.
Edit: ostin 1k eurolla lisää Enersenseä, kun en raaskinut tyhjentää laitaa. vaisto sanoi, että osta edes jotain, tutkin lisää. Synergioita liputettu 4-7 milj. ja tuntuu olevan hyvä tekeminen päällä. Yli Inderesin ennusteiden oltaisiin ainakin menossa jatkossa minusta tuntuu. 1% osuus salkussa.