Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Jep, tavara liikkuu edelleen ja veturi vetää kauppaa eli ruokapuolta. Hotla ja ravintelipuoli vähän kyykkäsi Koronan vaikutuksesta, mutta ei liiemmin menoa hidasta. Käyttötavarallakin menee mukavasti. Ensi viikosta lähtee jo joulukamat kauppoihin :slight_smile: Kesko ollut tuottava osake alusta alkaen vuodelta keppi ja kivi ja on jatkossakin, luotan kuin vuoreen. Meitsillä ostot CVS ja SECARE.

1 tykkäys

Kello 16:30 stoplossit paukkui niin että luulin hetken että joku on laittanut hieromasauvan puhelimen tilalle taskuun.

25 tykkäystä

Ostettu tänään 500 lappua lisää Nokia, yhteensä 2350kpl. Keskihinta asettui 3,58€, nyt saa riittää ostot ja odotellaan mitä Pekka keksii…

1 tykkäys

ostin vielä 450kpl lisää smarteyeä

17 tykkäystä

Smart Eye hypejunaan lunastettu lippu.

7 tykkäystä

Suoraan Nasdaqista on tullut otettua. Nyt salkusta noin 10% ja ostot aloitettu tuolta 39$ haminoista.

Digiat tuplattu. Samalla tiputettu keskikurssia hieman.

1 tykkäys

Tuplattu pieni Smarteye possa. Tekisi mieli kauhoa paljon lisää mutta katsellaan.

7 tykkäystä

Ostin 3% Siiliä.

Möin Nordeaa suojaukseksi ja koska breikkasi teknisestä kolmiosta tänään alaspäin.

1 tykkäys

RioCania lisää @14.7 kun valui jälleen alle 15 taalan. Nyt alkaa olemaan aika reilu kasa tuota salkussa takomassa kk-osinkoja.

Myin auton tänään Kamuxille.

En ole koskaan kyseistä firmaa omistanut koska olen aina pitänyt sitä jonkinlaisena huijar… jobbarina joka kasvoi tarpeeksi suureksi listautuakseen pörssiin ja rahastaakseen tyhmiltä fyrkat pois vanhojen omistajien taskuun.

Nyt täytyy myöntää että olen (ehkä) ollut väärässä tämän keissin suhteen. Kaupankäynnin nopeus ja helppous jäivät päällimmäisinä mieleen näin asiakkaan näkökulmasta; pari vuotta vanhasta noin 30keur autosta tarjottiin suoraan 10% parempi hyvitys verrattuna perinteisiin merkkiliikkeisiin (joista oli hyvin vaikea saada irti mitään tarjousta) ja kun vein auton Kamuxille niin se lähti lähes samantien pesuihin jne koska uusi omistaja oli kuulemma jo tiedossa :open_mouth:

Jos toiminta on aina näin tehokasta verrattuna perinteisiin ‘maksimikate-minimivolyymi’ toimijoihin niin täytyy tutustua uudelleen Kamuxiin sijoituskohteena, tänään ainakin liikkeessä pyöri asiakkaita samaan tapaan kuin Stockan hulluilla päivillä nykyään.

90 tykkäystä

Lisää RioCania 14.70$ sekä Digital Realty Trust position avaus 146$. Myyty Cibus, jonka arvostus noussut turhan suureksi. Nyt on REITien osuus salkusta hieman yli 10% mikä on ollut myös tavoite.

SRV tuplattu, uskon käänteeseen 2020 toisella puoliskolla.

1 tykkäys

Lisätty Wärtsilä @6,81€

Lisätty Royal Dutch Shell B @999,00GBX

Ostettu Smart Eye @135,00SEK

Smart Eye tuli odotettua nopeammin takaisin salkkuun. Tarkoitus oli odottaa halvempia hintoja, mutta näin parhaaksi hypätä takaisin kyytiin nyt, kun suunnitelmissa on muutenkin ollut korvata osa jenkkiomistuksista potentiaalisilla eurooppalaisilla kasvuyhtiöillä.

4 tykkäystä

Tuplattu Riocani 14.69cad. Nyt selkeässä ylipainossa. Odottelen seuraavat osingot ja otan sitten tappio myynnit kesäkuussa dollarin kalliimmilla hankkimista. Tarkoitus jättää tasan tuhannen kappaleen osinkojyrä.

3 tykkäystä

Ostot tänään:

-Efecte Oy :finland:: uutena lappuna itselleni @7,50€

Lapsen salkkuun:

-NEL :norway: lisäystä hintaan @18,50kr
-Smart Eye :sweden: Uutena salkkuun @136kr

7 tykkäystä

Cerence positiota kasvatettu dipistä.

Saataiskohan Cerencelle oma ketju tänne, omistajien määrä näyttäisi olevan kasvussa?

4 tykkäystä

Möin bloomit… Taas… :kissing_heart::rose::pray: Hintaa vaan alas, niin voin ostaa taasen. Ehkä olis voinu saada enemmän.

1 tykkäys

Tuohon on helppo vastata, aina kun ne haluaa sun autosi niin vastaus on koska uusi omistaja on jo tiedossa, kokemusta on. Se ei pidä paikkaansa ja onko sillä edes mitään väliäkään?

Itse kun myin 4 vuotta vanhaa Mazda 6 skyactiveani niin ilmoitukseni jätettyäni tuli 5 minuutin aikana tasan kaksi puhelua, eka tuli Kamuxilta ja toinen tuli Sakalta. Kamuxilla tarjosi heti -1000e minun pyyntihinnastani ja olin jo melkein valmis heti tekemään kaupat, mutta parin minuutin päästä soittivat Sakalta ja tarjosivat samaa, sanoin että sain juuri Kamuxilta hyvän tarjouksen. Parin minuutin päästä maksoivat tasan minun pyyntihintani ja olin aika yllättynyt.

Jos on muutaman vuoden vanha auto niin siitä pääsee hyvään hintaan kyllä eroon, kiitos Kamuxin ja Sakan. Jos olisin myynyt autoani yksityiselle niin en olis ikinä saanut lähellekään pyytämääni summaa.

Ja tähän vielä, aina kun ne haluaa sun autosi niin vastaus on koska uusi omistaja on jo tiedossa, tämä on aivan pelkästään sitä markkinapsykologiaa, jos sulle sanotaan että sun autollesi on jo varma ostaja tiedossa ja saat siitä nyt heti tämän summan rahaa tilillesi, niin siinä se koukku juuri piileekin, myytkö sen heti vai odotatko jos saisit siitä romuläjästäsi vielä muutaman satkun enemmän?

Ja vastaus on, myyt sen heti välittömästi koska sait siitä kelpo summan käteistä, tämän takia luotan Kamuxin toimintaam koska maksetaan ajoneuvosta ihan ok hyvin.

2 tykkäystä

Jos täällä nyt myydään autoja niin sekin kannattaa laittaa pörssiin: