Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Tänään oli ostopäivä:

  • ensimmäiset siivut nordeaa ja danskea. Katotaan loppukesästä saako niitä sitten ostaa lisää vielä halvemmalla.
  • Baidusta ja niiden striimauspalvelusta iQiyi:stä siivut
2 tykkäystä

täällä vaan käteisen määrä nousee, mikä hyvä sekin, kun kyseessä muu kuin myynnit.

en oikein tiedä mitä ostaisi. taidan ootella.

Metsä portfoliokin on avaamatta.

3 tykkäystä

Taisit ostaa Abbvieta aika hyvään aikaan. Onnittelut :smiley:

Ilmiselvät naimanaamat :grin: Masse nyt vaan kärsivällisesti, alttarillessaattokutsua odotellen, seurailee seurakuntansa kasvamista…

3 tykkäystä

Myyty pikkuinen positio perintö samoja, jokunen satanen voittoa 400 eur… Ei sampoja salkussa enää.

Ostin pienen erän Gravity Co. Ltd:tä @ 46,5. Tunnuslukuja katsomalla en vain ymmärtänyt eilistä kovaa pudotusta, joten tippui pakko-ostoslistalle. Ragnarok-peleillä näyttäisi menevän todella vahvasti Aasiassa.

Myyty pieni erä QT:tä @ 13,50.
Hätäilyä, ehkäpä :grin:

1 tykkäys

Nousun uhan alla en uskalla myydä :wink:

2 tykkäystä

No näinhän se vähän on. En tunne hirveän hyvin Qt:tä. Toki raportit on luettu yms. mutta ei oikein ole omaa käsitystä yhtiöstä tai sen arvosta.

Itse uskoisin, että lyhyellä tähtäimellä yksi iso kurssiajuri on se kuuluisa FOMO. Varsinkin kun nyt on tullut tiedoitteita diileistä, mutta on vaikea arvioida mitä ne tarkoittavat käytännössä. Tässä kohti kuitenkin pieni kevennys riskinhallinta mielessä ja jatketaan 10% painolla. Ostetaan sitten kalliimmalla takaisin jos niikseen :grin:

2 tykkäystä

Digiaa napattu lisää salkkuun @3.21

2 tykkäystä

Myyty osa Renkaista, tilalle lisää Kamuxia @5,38.

1 tykkäys

Lehtoa osteltu nyt 2.55 eedvarttia. Khh laski upeasti! Nyt saisi kesäpäivän kunniaksi nousta vaikka 3 eeroon, niin saisi heittää veivit ja siten satsin kalliita Lehtolappuja
sarakkeeseen “vuoden roimat myyntitappiot”.

Masse-setä, FA, pääsiskö pyyhkimään homeet alkuperäisistä Lehtolappusista?

2 tykkäystä

Ostin Qt:ta @13€. Näen, että tulee sijoituksena joko olemaan iso onnistuminen tai epäonnistuminen. Olin jo aikaisemmin katsellut ja jälkiviisaana olisi pitänyt silloin jo ostaa. Mikä sai minut nyt ostamaan on, nopea kasvu vaikuttaa olevan toteutumassa ja näen että tästä voi helposti tulla jonkun ostokohde. Qt potentiaalisesti kiinnostuneita yhtiöitä on pilvin pimein - kuluttajaelektroniikasta autoteollisuuteen ja perinteisempiin softa- ja teknologiayhtiöihin. Tämä oikeuttaa minulle varsin korkean arvostustason. Riskitaso on kyllä korkea.

3 tykkäystä

Möin Roviot pois kuun keski vaiheessa @ 7,36, voittoa noin 22%.
Voin hyvinkin olla väärässä, mutta minulla oli silloin sellainen kutina, että suurin aliarvostus oli poistunut ja kun arvostustasot olivat korjautuneet ylöspäin, päätin että nyt on hyvä ottaa voitot kotiin. Uusi leffa ja Angry Birdsin paikalla junnailu pelotti, vaikka samalla olen edelleen erittäin kiinnostunut Hatch projektista.

Ostin lähes samantien tilalle Metsä Boardia @ 4,23 ja Stora Ensoa @ 9,74 , sillä minun mielestä metsän arvostustaso oli aivan pielessä. Jos ei muuta niin lohduttaahan se osinko keväällä :joy: Katsotaan miten opiskelijan viikkorahoille käy…

1 tykkäys

Itsekin pienentänyt Rovion osuttaa ja lähinnä enää sellainen seuranta positio. Juurikin tuon Hatchin takia.

Omista kaupoista mainittakoon pari erää Lehtoa sisään.
Rakennusteollisuudesta kuuluu kummia. Ramirent myydään ulkomaille, YIT järjestelee toimintojaan, SRV sai uuden toimitusjohtaja. Lehtokin saa jopa asuntoja kaupaksi :astonished:

2 tykkäystä

Nordeaa ostettu 6,6% painolla salkkuun

3 tykkäystä

Ostettu remedyä @9.00. Osittain hetken mielijohteesta, mutta ollut harkinnassa jo liian kauan. Controllin myydessä edes kohtalaisen hyvin ja moniprojektimalliin siirtymisen onnistuessa potentiaali on suuri.

3 tykkäystä

Lehdoista osa nyt veivattu takaisin eli myyty 2.65 eeroa. 10 senttiä per osake voittua el ole paljoa, mutta sarake “vuoden roimat myyntitappiot” kasvoi oikein kunnolla! Veli verott…ei varmaan tykännyt mutta business is business … Ja kas kummaa, Massen aiemmin niin homeinen lehtosalkku alkanut kummasti kukoistaa …

Masse, FA, joskus kovaa peliä Bostonista

2 tykkäystä

Eikö elokuva ole ulkona elokuun ekalla viikolla ja tukee taas pelejä sekä krääsäkauppaa… Mut hyvän voiton teit, laita vaan opintotuet taas vaan Rovioon!!:nerd_face:

1 tykkäys

Saatte virnuilla mulle, mutta ilmoitan, että pikku panoksella on palattu Nixuun, kun edelliset oli ostettu alle 8 euron ja myin 10,50-10,70 € tasoon…

Kuitenkin hyvä meno jatkuu, niin palasin osittain ja valmius kasvattaa jos saadaan kurssi mukavammalle tasolle…

1 tykkäys