Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Hypätty Kamuxin kelkkaan mukaan.

Pystyykö joku kertomaan aloittelijalle, että meneekö Nordnetin kautta välityspalkkio nyt tuplana, kun ostin osan @5,38 ja loput @5,44 muokkaamalla toimeksiantoa kun en haluamaani määrää tuolla aiemmalla saanut? :smile: Kiitos.

2 tykkäystä

Jos siis vain muokkasit, niin ei mene. Itse tein aikanaan virheen, että poistin toimeksiannon,kun kaikki ei mennyt kaupaksi ja tein uuden lopuille. Siinä tapauksessa meni kaksi kertaa välityspalkkio :slight_smile:

4 tykkäystä

Ja muistakaa että ylöspäin ei saa muuttaa kappalemäärä.

Jos muutat osittain toteutuneen toimeksiannon kappalemäärää ylöspäin, lisäyksestä muodostuu uusi toimeksianto. Syötetyn toimeksiannon hintaa voi muuttaa alas/ylös ja kappalemäärää alas ilman uuden välityspalkkion veloitusta.

13 tykkäystä

Pieni erä Sampoa lisätty 36,83, oman “köyhän miehen” teknisen analyysin mukaan vastustaso löytyisi 36,70 tasolta.

Vielä toinenkin erä 36,73, testataan tämä teoria :slight_smile:

Lisäys:Ei pitänyt tuo tukitaso, seuraava 35,60🙂

Lisäys 2: kolmas erä vielä 36,51, nyt salkku pursuaa Sampoa joka nurkasta.

1 tykkäys

Ostin reilu viikko sitten Kamuxia 5€:lla. Vaikken siihen koskaan kuvitellutkaan sijoittavani (Kamuxilla olevan autovarannon arvo tuulee politiikan puhinoissa ja aiemmat toilailut ei herättäneet luottamusta. Myöskään en tässä korkoympäristössä usko, että lisäkilkemyynnillä saadaan välttämättä pysyväisluonteisesti kuorittua kermoja ostajilta), niin hinta nyt kuitenkin oli jo riittävän houkutteleva. Tuskin pitkässä salkussa.

Myin Nokian renkaista suurimman osan. Oli ostettu aika kovaan hintaan ja lähiajan näkymissä paljon mollivoittoista, puhumattakaan taantumauhkista jne. Ostanen takaisin pitkään salkkuun, jos hinta tästä tippuu, eikä maisema mustu entisestään. Voisin kuvitella, että loppuvuodesta tulee myös paljon veromyyntejä, joskin näin isolla yrityksellä en tiedä, onko kurssivaikutusta.

2 tykkäystä

Minäkin lisäsin vähän pitkään salkkuun 36.50 tasolta, 1H RSI on jo niin alhaalla, että kelpaa minulle.

5 tykkäystä

Myin UPM/Stora Enso ja L&T:n

E: @Moroder . UPM on hyvä ja laadukas firma, mut kotiutin voitot ( ei ollut merkittävää positiota salkussa ). Stora Ensolla hyvät pitkänaikavälin trendit, mutta olen vähän skeptinen näihin " kauppasota sopimuksiin ".

2 tykkäystä

Olisi kiinnostavaa tietää miten päädyit UPM:n / Stora Enson suhteen tähän ratkaisuun?

1 tykkäys

Kevensin neljäsosan reilussa ylipainossa ollutta Elisaa. Kipeää teki, mutta onhan tuo kurssinousu ollut hurjaa vuosien ajan.

1 tykkäys

Kävi nyt niin että myin capmanit pois ±0 tuotolla ja ostin sillä rahalla Sampoa 36,44 kurssiin - harmi kun en ehtinyt nappaamaan päivän alimmista. Yli tuplasti parempi osinko houkutteli. En tiedä oliko järkeä :smiley:

2 tykkäystä

TYRES myyty. En vielä valmis ottamaan pitkään salkkuun

Henkilökohtainen pörssipaniikki päällä. Kevennelty Harvia, QT ja Bittium. Käteinen nyt 20%

Rovio takaisin salkkuun 4,068€.

2 tykkäystä

Täh eikös melemmat ole n. 8%tasolla? Capmanilla vähän paremmat näkymät, Sampo vakuutusten ansiosta vielä turvatumpi?

2 tykkäystä

No kappas - viljo paljasti miten heikolla tietopohjalla osakeostoni teen :wink:

Näemmä olikin osinko maksettu kahdessa erässä tänä vuonna ja jotenkin olin onnistunut katsomaan, että se ei kovin iso ole. Olin alunperinkin ostanut vain inderesin suosituksen mukaan sen kummemmin tutkimatta. Aijai, paha minä…
No, Sampo tuntuu silti kivemmalta juuri tähän kohtaan. Capman näyttäisi siltä ettei se ole ihan hetkeen laukkaamassa mihinkään niin kyytiin pääsee vielä takaisin, jos siltä tuntuu.

4 tykkäystä

Juma! Seurakuntanuorissahan on kovaa MT-analytiikan harrastajaa :slight_smile:

Masse-setä, FA, MT-analytiikan dosentti :ok_hand:

1 tykkäys

Ei taida tuo Sampokaan laukata lähiaikoina mihinkään :stuck_out_tongue_winking_eye:

Capman hän oli tänään hyvässä nousussa.

Kevensin pikkuriikkisen Admicomia. Onneksi ei ole tullut hätäiltyä myyntien kanssa, vaan vähennettyä hitusen kerrallaan. Possan arvo pysynyt melkein muuttumattomana viime hetkiin asti huolimatta myynneistä :sweat_smile:

e. jonkun pitäisi oikolukea nämä kirjoitukset…

3 tykkäystä

Niin​:thinking: "jonkun":sweat_smile::+1:t3: Lisäsin kamuxia pari päivää sitten ja nyt salkun suurin omistus, sampoa ja harviaa todnäk. Ensiviikolla. Katsotaan miten kurssi liikkuu, en osta edes sampoa kurssin lipuessa alaspäin​:roll_eyes:

2 tykkäystä

Mulla ois pilkki sammosta 35,60.