Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Osto, ostettu 1000 eurolla herantis pharmaa… Aika pikkuinen summa, jos sattuisi, niin että parkinsonin tautiin saataisiin lääke joka pysäyttäisi taudin, niin varmaan tuolle tonnille saattaisi tulla nousua?

1 tykkäys

Sampoa tuli itsekkin ongittua pieni siivu lisää.

3 tykkäystä

Sampoa lisää…

3 tykkäystä

Sampoa myös reippaammin ostettu.
Salkku elää nyt aika paljon.

3 tykkäystä

Ostettu Altiaa viikonlopun kunniaksi salkkuun Rinkuloiden ja Sampon seuraksi🙂 Ohrasato lienee ainakin parempi kuin viime vuonna, kassavirran pitäisi olla vahvaa ja vakaata, jos on Nordean analyytikkoja uskominen.

2 tykkäystä

Rahan tarve on hyvä syy luopua osakkeista.

Päivän esityksestä poimittuna S. Vilenin mielestä mielenkiintoisesti hinnoitellut osakkeet.

Olen kyllä esityksen isoista linjoista samaa mieltä —> selkeästi osakepoimijan aikakautta eletään.

6 tykkäystä

Kauanko tätäkin mantraa on kylvetty :smiley:

Jos +8% tarkottaa yli 8%, niin tarkottaako -8% alle 8%?

1 tykkäys

Osto, Raute. Positio tuplattu, näytti tulleen 58 milj. Tilaus vuodelle 2020. Suurin tähän mennessä heillä, joten oletan sen olevan positiivinen juttu, mutta mutua arviossa paljon mukana.
Positio 2% koko salkusta, joten suurista ei vielä kyse.

1 tykkäys

Sen verran huolestutti tuo USA:n teollisuuden indeksi, että laitoin stop lossin Rinkuloille 25,90 ja kaupaksihan ne meni. Toivottavasti koko lokakuu ja loppuvuosi ei ole laskettelua viime vuoden tapaan.

Lisäsiivu vanhojen kaveriksi salkkuun JNJ & MMM

1 tykkäys

Monet näistä sekundäärisistä sijoituksista I ovat loistaneet viime aikoina. En ehkä kuitenkaan uskalla satsata mahdottomia niihin. Tänäänkin olisi lisäykselle pelkästään saanu n. 5%tuottoa. Toki isommilla summilla jo päivä vaihtokin sotkettaisiin.

Viimeaikaisia: cramo basware, Raute mm. Wärtsilään en vielä laske. Nixu noho.
Jokunen pieleenkin.

200 kpl lisäys Sampoa hinnalla 35,74€, potti kasvanut nyt 2200 kpl osakkeeseen :slight_smile: Vaikka toistaiseksi Sammon lisäysten ajoitukset on pahasti epäonnistuneet, niin isonkin position kanssa nukun yöni hyvin (olen vielä valmistautunut lisäämään n. 5K€ arvosta osakkeita, jos vielä laskee). Huomiokaa, että Sampo on minulla pitkän aikavälin positio, ei siis treidi :slight_smile:

5 tykkäystä

Päätin liittyä joukkoon samalla määrällä :wink:

Aikaisempi omistus maltillisempi kuin Johanneksella. 810 kpl…

Kai tämä Sampo jo näillä hinnoilla ottaa huomioon Nordeakin mahdollista heikkoutta?!

2 tykkäystä

Tätä Viljo juuri mietin. Nordean arvo itseasiassa Saulin viimeisimpään osien summa -laskelmaan nähden on kasvanut, EPS on ainoa isompi huolenaihe ja osingonmaksukyky. On sanomattakin selvää, että Sammon käypä arvo on huomattavasti nykykurssia korkeammalla.

1 tykkäys

Olen pohtinut tätä, että voisiko markkinoilla olla huoli Nordean lisäksi muiden Sammon omistamien yritysten tuloksen heikentyminen seuraavan 1-2 v aikana? Ei tarkoita romahdusta, mutta jos huippukunto heikkenee, niin Nordea ei ole ainut asia, mikä heikentää tulosta.

1 tykkäys

Kuitenkin varsinkin IF osalta on indikoitu, että vaikka markkinaosuutta ei koiteta voittaa hinnalla, voittaa If kannattavasti markkinaa ilmeisesti hyvän teknologian ja käytettävyyden ansiosta?

1 tykkäys

Yksityisasiakkailta markkinan voitto teknologialla ja käytettävyydestä ei ole välttämättä kovin helppoa, ennenkä asiakas sen itse toteaa. Tarkoitan, että sitä ennen asiakkaan pitää olla tyytymätön esim. Palveluun toisessa yhtiössä, että hän vaihtaisi pois ehkä jopa hintavampaan yritykseen.

kommentoin vaan siten, kuin muistan Sammon itse kommentoineen.

1 tykkäys

Myynti: Cramot toistaiseksi ainakin. Tavoite oli pikainen voitto ja siitä pari tonnia napattiin kotiin…!

Mikaeli möi nyt mulle kyllä hyvin tuota Reveniota, niin siirrän täten Cramo rahat ja vähän päällekin tuonne Reveniolle, entisten päälle. Osto 300 kpl Revenio Group.

2 tykkäystä