Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Aloitin tällä kertaa itse jo vähän ylempää, joten olisi haluaa keskihintaa puottaa alle 9 euron hinnoin, ennen nousua.Siis Sanoma kyseessä.

  1. Erää laskeviin hinnoin sisälle kallein 9,78.

Sanomaa myös tankattu muutama erä.
Nokiaa tuli vähän lisää.

Sanomaa ja verkkokauppaa lapselle.

2 tykkäystä

Myynti:digia 3,89

1 tykkäys

Ostettu lisää sampoa. Osingon lasku lisäsi luottamusta yhtiötäkohtaan, koska eivät väkisin ja epäterveellisellä tavalla lähteneet osinkoa nostamaan. Monille tuntui olevan lähes ‘katastrofi’. Itselleni ei. Tulevia liikkeitä odotellessa.

4 tykkäystä

Ei tule minusta treidaajaa, Nokian lisäksi yrittelin vielä Roviota huonolla menestyksellä, stopparit sentään minimoivat tappiot. Tulipahan kokeiltua,mutta jätetään jatkossa ammattilaisille. Sammon 50% osuus salkusta sentään lämmitti tänään mieltä :slight_smile:

2 tykkäystä

Treidaus ei välttämättä sovi kaikille, eikä niin pidäkkään olla, mutta minusta on erittäin hyvä oman sijoittamisen kehittämisen kannalta, jos ymmärtää jonkun verran sitä miksi ihmiset treidaa, ja myös vähän pohtia sitä miksi jotkut heistä pystyvät tekemään todella kovaakin ylituottoa markkinalla :slight_smile:

2 tykkäystä

Se on @Johannes_Sippola juurikin näin ja näen tärkeäksi toimia välillä omalla epämukavuusalueella, niin oppii tuntemaan itsensä sijoittajana entistä paremmin. Nämä syrjähypyt eivät kuitenkaan vaaranna kokonaissuunnitelmaani ja antoivat minulle lisää itsevarmuutta esim.käyttää Stop lossia, johon suhtautumiseni on hieman kaksijakoinen.

1 tykkäys

Relais lisäys 810 kpl 7,40€, kokonaispossa 2310 kpl osaketta nyt, ja oon varautunut lisäämään vielä n. 800 kpl lisää jos laskee nykyisestä kurssitasosta edelleen :slight_smile: Luotto on kova.

2 tykkäystä

Millä aikavälillä näet potentiaalia? Eli siis pitkään salkkuun vai onko tämä joku treidi?

2 tykkäystä

Pitkään salkkuun korvaamaan Storaa ja NRE:tä, molempien valuaatio on minusta nyt riistäytynyt käsistä siten, ettei enää houkuta pitää pitkässä salkussa :slight_smile: Ekin arvonmääritys on sen verran vakuuttava, että potentiaalin pitäisi alkaa realisoitumaan sitten kun osake ns. “poistuu tutkan alta”.

2 tykkäystä

Osto Rovio 3,86 ja puolet myyty 4,09€. Loput jätetään holdiin, kääntyykö trendi ja miten tilanne kehittyy.

1 tykkäys

Qt:ta lisätty todella minimaalisesta dipistä, mutta en malttanut isompaa odotella laskua.

UPM:t meni vähän aika sitten lihoiksi, pieni possa mutta sainpa 27% voiton kotiutettua, osakeuran ensimmäinen onnistunut myynti. Jee :slight_smile:

Ja se kuuluisa jälkiviisaus: en raaskinut ostaa Reveniota 19€:ssa kun oli niin kallis…ostopaikkaa odotellessa!

7 tykkäystä

Kiitos nopeasta vastauksesta. Onko sinulla joku taso jo mietittynä, että voisit hypätä uudelleen Storan ja rinkuloiden kyytiin?

1 tykkäys

Storaa harkitsen uudelleen <9,5€ tasoilta, Nokian Renkailla vastaava taso <24,5€.

3 tykkäystä

Joo, kompataan Johannesta. Treidaamisessa tai sjoittamisessa ylipäätään on mielestäni tärkeää kehittymisen kannalta miettiä mikä meni pieleen, tai missä oma arvio petti.

En tiedä oletko @NukkeNukuttaja yhtään perehtynyt tekniseen analyysiin, mutta suosittelen. Itse treidailin ennen fundapohjalta eli puhtaasti yritin arvata markkinaliikkeitä, ja huonolla menestyksellä.
Nyt olen opetellut TA-alkeet ja homma on helpottunut aika tavalla… Lisäksi oman tekemisen analysointi on helpompaa.

Joka tapauksessa suosittelen ns. nopeaman kaupankäynnin kokeilua. Tämä opettaa tekemään myös impulssiivia päätöksiä, eikä aina välttämättä tarvitse odottaa niitä myyntejä sinne vuoden loppuun vaikka keissi sulaa alta.

2 tykkäystä

Minä olen tyrkyttänyt Talenomia tutulle jostain 15 eurosta lähtien vähän väliä, eikä sillä vieläkään ole, samoin Qt grouppi… ja Revenio. Liian kallista, liian kallista…

1 tykkäys

Osto, Gofore pikku erä taasen. seuraava alempaa aktivoitu, jos vajuu… alkaa olla sellainen kiva kohtuu pieni positio. Ei oo minusta mahdoton hinta, vaikka kasvu vähän hitaampaa olisi, jos muuten ei ihan mene pieleen.
Voin taas myydä siellä 9 paikkeilla.

1 tykkäys

Joko olisi Nokian pohja saavutettu? Osto @3.21
Jos äkki pomppaa niin myyntiin menee mutta on mahdollisuus pitääkin hetki.

2 tykkäystä

Myyty kaikki Nokiat sekä omasta että lasten salkusta. Itsellä päättyi myös lähes koko elämän kestänyt aikakausi Nokian omistajana, kun viimeisetkin 90-luvulla lahjaksi saadut osakkeet meni tässä kaupassa. Onneksi niistä enemmistä myyty jo aiemmin korkeampaan kurssiin, mutta kokonaisuutena aika synkkä ja liian pomppuinen on silti mielestäni ollut tie Nokian omistajana. Onneksi viime vuosina Nokian paino ollut vihdoin sopivan pieni ja nyt myydessä enää n. 4% salkusta.

Samalla siirrän oman ja lasten sijoitustoiminnan painotusta hieman enemmän passiivisen sijoittamisen suuntaan, nyt Nokiasta saaduilla rahastoilla ostettu Nordnetin Smart 15-rahastoa ja lisätty se myös kuukausisäästämisen valikoimaan.

Syy: osakepoiminta on viihdettä, josta voi vähän maksaakin, mutta ei liikaa :wink: vai mitä @Masse?

6 tykkäystä

Juuri näin. Tällä menolla Diameteristä on kehittymässä kelpo seurakuntanuori!

Masse-setä, FA, tykkää kun oppi menee perillä ilman nuijaa :slight_smile:

2 tykkäystä