Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Storat myyty pois.

2 tykkäystä

Pihlajalinnaa ja Nestettä ostettu. Avattu varovaisilla erillä, motivaatioksi tarkempaan arviointiin.

1 tykkäys

Eq:ta :checkered_flag: (top 100 sijoitus paranee) ja Tokmannia :shopping_cart: lisätty vanhojen joukkoon. Pitää nostaa keskihintaa ja Tokmannin joulumyynti on hurja. Viime vuonna paskat jouluvalot tekivät turhan loven katteeseen.
Joku myy Eq:ta halvalla niin pakko ostaa.

4 tykkäystä

Myyty laitaan @3.28
Kokeilumielellä harjoittelen nopeampaa kaupantekoa ja jos alkaa pysyä voitolla niin tarkoitus paneutua syvällisemmin. Onnistumiset tähän asti 2/2

1 tykkäys

laitoin Etteplanit jo ulos, kun sain niistä hetkessä 10% taas :wink: toivottavasti ei tule huipputulosta.

heilun kuin tuuliviiri ja paikkaan Etteplan voitot Nok Tyres tyhjennyksen tappiolla… Nok Tyres lopus pois salkusta.

2 tykkäystä

Olen kyllä huomannut, että puuhaat vähän kaikenlaista pörssipäivän mittaan :slight_smile:

2 tykkäystä

mut hei, kuitenkin keskimäärin mennyt ihan hyvin :slight_smile:

3 tykkäystä

Juu, se on pääasia, hiukan nopea olen itsekin välillä liikkeissäni :slight_smile:

ps. eilen kevennetty Siltronic 65 kpl.

mun salkun suuri ydin Talenom, Revenio, Qt group on saaneet olla rauhassa ja lisäilty vaan. Siltronic on sellainen, että tekee mieli välillä kotiuttaa voittoja… yhdessä nuo on jo yli puolet salkusta.

Mulla vaan on tapana ostaa sopivalla hinnalla tiettyä ryhmää osakkeita ja myydä sopivalla voitolla pois. Tuo Nokian Tyres on kyllä ollu tikkuna jalkapohjassa… vaikkakin historiallisesti osta alle 30 eur ja myy yli 35 eur on ollut ihan hyvä taktiikka. nyt vaan jotenkin vähän hankalalta tuntuu!

2 tykkäystä

Muutat vain taktiikkaa rinkuloiden kanssa niin taas pystyy käymään kauppaa; Osta alle 30eur, myy alle 25eur…

Itse asiassa vainusin Nokian ja Rovion kohdalla varsin hyvin nuo pohjat, mutta nähtävästi stop loss-rajat olivat liian tiukat, vajaasta sentistä jäi kiinni, etten olisi aamulla vielä omistanut Roviota 3,80 hinnalla :slight_smile: Myös Nesteen, Marimekon, Vincitin kohdalla oli helppo lähteä kyytiin hyvien tulosten myötä ja kahdessa viimeisessä aavistin oikein Inderesin suositusnoston seuraavana päivänä. Wärtsilässä toisaalta sähläsin jossakin määrin.

Luultavasti RSI:tä tulen jatkossa seuraamaan Investing.comin kautta ja stop loss:ia käyttämään hyvin valikoidusti, mutta kaiken kaikkiaan tuntuma on, että treidaaminen ei ole oikein minun juttuni. Toki jatkossakin tulen siirtelemään positioitani markkinan múkana pikku hiljaa alemmas, joka on toiminut varsin hyvin viimeisen kahden vuoden aikana. Esim.tällä hetkellä seuraan Nokian renkaita ilman positiota, mutta sellaisen haluan ensi kevääseen mennessä, mahdollisesti jo huomenna. Myös Wärtsilä on hetken lepäämässä, mutta karkuun en aio sitä päästää. Lassila&Tikanoja ja Sampo ovat haluamissani positioissa ja niihin tuskin tulen koskemaan. Sanoma ja Tokmanni luultavasti pysyvät myös salkussani. Bittium palvelee pelipaperin tehtävää :slight_smile:

Teen tätä kuitenkin vain puolipäiväisesti ja välillä voi jäädä pörssipäivä hyvinkin vähälle seuraamiselle, joten oma strategia ja taktiikka on sen mukainen.

3 tykkäystä

Pari viimeistä on ollu vähän tuon henkisiä

No mutta esimerkiksi Rovion kohdalla olisi voinut käydä myös toisin Q3 tuloksen jälkeen. Itsekin möin eilen kaikki pienellä tappiolla. Oltiin lähellä ATL tasoja ja jos osarista tulee jotain yllättävää vastaan, ei reaktiosta tiedä. Toisaalta kun aamuhuutarissa näki hinnan oli helppo ostaa takaisin tuplasti mitä möi.
( Toki SL piti myös asettaa suht tiukalle)

1 tykkäys

Ostin Capmania sekunnilleen aamun avauksesta.
Aika mehevä osavuosikatsaus.

14 tykkäystä

Samoin, Capman positio tuplattu.

7 tykkäystä

oho, lähditte tuplauksen tielle!
hyvältä näyttää, kertoo Viljo kolmannessa persoonassa, Capmania löytyy salkusta!
Ps. Digian myynti osui nappiin jos haluaisi 5% halvemmalla tänään.

4 tykkäystä

Ostettu lisää Capmania. Digian lisäys pohdinnassa, pitää seurata, mitä kurssi tekee.

5 tykkäystä

Capmania lisäilty täälläkin heti avauksesta hintaan 20,35. Tätä on kiva omistaa.

Edit: Siis hintaan 2,035

6 tykkäystä