Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 4)

Puolet Hyzoneista pihalle pikkutappiolla @ 5,68$. Ostoimeksianto oli 4,99, mut ei ihan osunut. Sentin päässä käytiin. No, aina ei voi voittaa.

2 tykkäystä

Konecranes entry hintaan 29,39 ostettu pidempään pitoon.

5 tykkäystä

Kaikki 650 kpl Hyzonia myyty @ 5.64$ kun palautui näinkin hyvin alun dipistä. Tuotantoarvion todella raju leikkaus (aiemmin 500 - 700 ajoneuvoa, nyt 300 - 400) tälle vuodelle ei tässä kohtaa vuotta kuulosta todellakaan hyvälle. Katsellaan sivusta hetki ja noukitaan uudestaan kyytiin jos uutisvirta kääntyy tai kurssi laskettelee. Hienosti muotoiltuna riskikorjattu tuotto-odotus ei ole nyt tyydyttävällä tasolla.

5 tykkäystä

Orocoa 1000kpl lisätty @1,75$

15 tykkäystä

Stockmann lisäys tänään 1,93 €. Yksi salkun isoimmista omistuksista nyt. Lindexin listaamista odotellessa saa Stockmann tavaratalot tällä hinnalla kaupan päälle.

14 tykkäystä

Lähdetääs solarboomiin mukaan. Tilauskannat pursuilee, kun energia kallistui ja halutaan kesäks asentaa aurinkopaneelit - ilmaista sähköä auringosta.

OSTO iSUN 2250 x 4,28 $ :cowboy_hat_face:

Pulla: entinen Peck. Peck jatkaa edelleen toimarina. Nimen vaihto oli kyllä must to do, iSUN kuvaavampi, iskevämpi, helpompi, kertoo hyvin vilkasulla, et mitä täs tehdään jne. :+1: :sunglasses:

2 tykkäystä

Otettu näkemystä konecraness 29,35 ja tecnotree 1,15

9 tykkäystä

Loumautusta pukkaa, niin karsitaan vähän pahimpia rönsyjä. Kevennetty Babaa (-30%) ja Oatlya (-70%), Hyzon kokonaan jäähylle (-40%).

Jäljelle jääneet hilut toistaiseksi käteispaino/vararahasto limbukseen.

edit: näköjään en osannut käyttää spoileria, poistin epäolennaisen rimpsun.

5 tykkäystä

Pieni seurantapossa kans. Eikö ollut entinen IPO? Vaivaakohan kirous vielä, että lyödäänkö hintaa alas väkisinkin.

Vähennetty Incapia 53 kpl, voitto aika mukava +400%:sunglasses:, jäi 80 kpl salkkuun.

6 tykkäystä

Pitkästä aikaa ostoja! Konecranesia lisää @29,54€ ja uutena salkkuun Tecnotree @1,16€

Näillä ja vanhoilla kolikoilla osakepaino taas lähemmäs 100% katsotaan mennäänkö minne. Kiitos jälleen Inderesille ja tälle foorumille näkemyksistä ja kokemuksista.

14 tykkäystä

AOT
puolet hyzoneista pihalle @5,96

OST
myyty
Nokioista 2/3 @4,913

ostettu
Fortumia vähän @16,8
Tecnotree takasin @1,174

7 tykkäystä

Talenom 25kpl. Muuta ei keksinyt ostaa, jotta Nordean Ostitili pysyy ilmaisena.

1 tykkäys

1 Alphabet lisää. Kohtahan noita on monta kun split tulee.

6 tykkäystä

Käyty tekemässä pieni veivi ALLG:lla, jäi siitä joku 500€ kätöseen, mutta oli vähän turhan jännää taas…

E. ostin myös Orocoa lisää. Nämä rahoitettu myymällä aiemmin ostetut SNOW laput pienellä voitolla.

1 tykkäys

Ilmoitan ylpeänä, että ostin PYN Eliteä minimimerkintäsummalla, eli 10 000 eurolla. :blush:

Olen palkkatulojeni puolesta noin mediaanituloinen tai sen alle. Eli tämä oli multa iso satsaus, joka on vaatinut kunnon säästämistä, jostain omistuksista luopumista jne. Paljon olen tehnyt ylitöitä (“maksimimäärän”) sekä suunnitellut tätä ja 10 000 euroa vastaa sitä määrää, mitä mulla menee menoihin noin 10 kuukaudessa.

En jaksa kaikkia syitä luetella, miksi lähdin tähän mukaan, mutta laitan tähän muutamia syitä osin ehkä yksinkertaistettuna ja kärjistettynä:

  1. Miksi ei? Ainoa, mikä tässä on pieni “miinus”, että nyt en itse tee tämän 10 000 euron edestä osakevalintoja.
  2. Petri Deryng
  3. Stressiä pois sijoittamisesta, nyt osaa sijoitusvarallisuudestani hoitaa joku muu kuin minä.
  4. Hajautus

PYN Eliten omat materiaalit, Inderesin foorumin PYN Eliten ketju ja mm. alla olevat Inderesin materiaalit auttoivat päätöksessäni. Toki muutenkin olen seurannut tätä PYN Eliteä eri tavoin ja pidemmän aikaa. :slight_smile:

Kiitos Inderes, Petri Deryng ja Foorumin väki! :blue_heart:

172 tykkäystä

“Ikisalkusta” vähennetty Apetit

Pelisalkkuun osto Solteq.

4 tykkäystä

UPM-kymmene lisäys positioon 30,25€

3 tykkäystä

AOT:llä myynti Digital Turbine 60kpl.

Limiitillä mukava tuotto parille viikolle.

2 tykkäystä

Myyty Hysonnit ja Nordea x5 bull. Ostettu uusi rivi salkkuun Okta inc.

2 tykkäystä