Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 4)

Ostin Embraceria OSTille @71.98, olen tässä jo toista tuntia aivan pähkinöinä LOTR-kaupan mahdollisuuksista :peanuts: Firman kokonaispaino nousi vain jo yli 20 % salkusta, joten tullee luovuttua vastaavasta siivusta lappuja AOT puolella ja korjattua pienet verovähennykset. Jos vain malttaa :sweat_smile:

13 tykkäystä

Lisää Flowscapea ja Husqvarnaa salkkuun. Ensimmäiseltä ihan odotettu tulos eilen ja jälkimmäisellä isompi droppi eilen, johon en löytänyt kummempaa syytä.

1 tykkäys

Synsam avaus 62 sek. Harmitti jälkeenpäin isosti, kun menin listautumisen jälkeen nämä myymään vaikka hyvät voitot tulikin. Nyt takaisin kelkkaan ja pitkäksi aikaan.

4 tykkäystä

Marimekot oli lähteneet salkusta aamun rytinöissä, laitoin alarajaa ja sinne näemmä meni. Lama tulee ja ostetaan halvemmalla joskus.

4 tykkäystä

Eilen tuli ostettua tyttären salkkuun Marimekkoa @12,00. Nähtävissä ihan mukavaa osinkotuottoa ja vakaata liiketoimintaa pitkälle tulevaan.

9 tykkäystä

Olen nyt laittanut rahoja sinne mihin suutani ja myynyt ensimmäistä kertaa sijoitusurani aikana merkittäviä osuuksia indeksi-rahastoista ja ETF:istä. Nostaen käteispainon korkeimilleen mitä se on koskaan ollut. Syynä on amatööri näkemykseni siitä, että asiat eivät palaudu niin nopeaa normaalille linjalle mitä markkinat isossa kuvassa hinnoittelee.

Salkkuuni olen jättänyt tarkoin harkittuja hyviä osakkeita, mutta esimerkiksi Tesla :us: sai lähtä nyt toistaiseksi kokonaan n. 25% bruttovoitolla. Joten merkittävästi nämä myynnit eivät vaikuta osakesalkkuun vaan enemmän ETF ja rahastoihin.

Olen valmis maksamaan menetettyjen tuottojen ja häpeän merkeissä väärässä olosta, en vain koe nyt mukavaksi olla markkinoilla kun BBBY nousee, kaikilla on kivaa ja karhuja hiljennetään häpeämään koloihinsa. :teddy_bear:

2 tykkäystä

Embracerin lisäilyä jatkettu @ 70,20SEK. Pilkki vielä tuolla seitsemänkympin alapuolella jos tulisi joku paniikkimyynti tässä päivän aikana

Wingeforsin sanoin “We are pleased to announce another stable quarter” Mielenkiintosia uusia yritysostoja, varsinkin kiinnostaa mitä tuon LOTRin kanssa saadaan aikaiseksi. Pitkää peliä tässä pelataan

6 tykkäystä

Avattu Nimbus-positio myös äidin salkkuun, 500kpl @ 45,65SEK. Kuinkahan alas pitää P/E-luvun mennä, että saadaan suunta kääntymään. Nyt kolkutellaan jo vitosta kuluvalle vuodelle :sweat_smile:

8 tykkäystä

Lisätty Siili Solutions 350kpl a 15,70€

6 tykkäystä

Lisätty Marimekkoa eilisten päälle hintaan 11,42. Varmaan hyviä tuotteita myyvät, kun kerran oli firman tuotteita päällä erään valtion nuorekkaalla pääministerillä.

15 tykkäystä

Lisätty Kesko A @21.80

11 tykkäystä

Ostettu Nordnet Indexfond Sverige & Seligson top 25 pharmaceuticals :sweden::pill:. Hajautusta Ruotsin maalle sekä lääkesektorille, jonka luulisi olevan hyvä tulevaisuuden sektori väestön vanhenemisen megatrendin myötä.

4 tykkäystä

Dovre ostos @0.655€ hinnallaan

4 tykkäystä

Pitkästä aikaa paluu bumsibumeihin. Missä olit kun Metaconin kupla puhkesi? :smile:

Metacon on vihattu yhtiö. Kesäkuun anti suututtu sijoittajat 1,80 SEK hintaan. Pelataan tässä noususta ylemmäs First Northiin ja sieltä sit pomppua.

Mitä pahaa EI ole vielä laskettu Metaconin hintaan? Varmaan sitä, että ilmat pihisis ihan kuiviin. :laughing: Liiketoiminta romahtais ja velkojat tulis ovelle. Lyhyellä aikavälillä kassaa on nyt hyvin annin jälkeen. Pelataan Q2 earningseihin 25.8. :face_with_peeking_eye:

Kiitos, joku syvätasku möi vielä minulle… Metacon 50 000 x 1,54 SEK

5 tykkäystä

Jahas. Pikkuinen pala noho oli palannut salkkuun. Möin osarin jälkeen pois edelliset.

Lisäksi pari päivää sitten n. 8% inmode sta oli mennyt stoppiin.

2 tykkäystä

Piti ostaa jotain vihreän energian ETF:ää, mutta sorruinkin osakepoimintoihin Pariisista.

Vilmorin & Cie @46.10e - Siemeniä. Luulisin, ettei siementen myynti lähiaikoina ainakaan vähene ja Venäjä Ukrainassa olisi jo kylvetty hintaan mukaan.
Alstom @22.49e - Tämä ollut tarkkailussa jo pitkään. Jos nyt juna vihdoin olisi palannut kaikille asemille ja suunta vaihtuisi.
Bollore @4.85e - Ostin tytäryhtiö Blue Solutionsin solid state akkujen takia, mutta kaupan päälle tuli logistiikkaa ja Vivendi.
Fermentalg @2.55e - Algae You Can Trust Miten voisin olla ostamatta tuolla taglinellä?

Eilen SPG uutena salkkuun 112,1usd. Ensimmäinen REIT salkussa, tarkoitus kasvattaa hiljalleen REITtien osuutta.

3 tykkäystä

Harvia lisäys hintaan 18,18€. Otetaan laatuyhtiötä kun halvalla saa.

38 tykkäystä

Vielä toinen erä dovrea lisää hyviin tuloksiin @0.65€

1 tykkäys

Avattu rivi @ Nightingale (€2,03) ja on siis uusi tuttavuus minulle. Lykkyä tykö! :crossed_fingers:

6 tykkäystä