Ostin/myin juuri äsken (Osa 6)

Tallinkkia ostoon 2,5k kpl (n. 0,64€) entisten päälle. Houkuttelee paluu osingonmaksuun ja johtokin ollut ostoksilla.

4 tykkäystä

Ostin Finnairin merkkaria @0,073

Laskin tupakkiaskin kanteen että merkintäoikeutta myydään reilulla alennuksella Finnairin osakkeeseen.

Pienellä panoksella ja kohti uusia pettymyksiä, kun kaupankäynti sitten alkaa uusilla osakkeilla.

8 tykkäystä

Jottei liikaa vaurastuisi niin Kempoweria n. 7,5% pihalle ja tilalle pohjaongintana Hexatronicia. Jos vaikka kävisi Kempit ja pohjilta +50% ylös viikossa.

15 tykkäystä

Risk off -päivältä näyttää. Shortit auki DISH, CHPT, TSLA…

3 tykkäystä

Ostettu Palantir 1000 kpletta.

8 tykkäystä

Myin Cloudflaret. :slight_smile:

@karhulalainen on fantastisesti jakanut yhtiön ketjuun tietoa - erinomaista työtä sanon minä, jos yhtiö vähänkään kiinnostaa, niin kannattaa ehdottomasti tutustua ketjuun. :+1:

Ostin tätä jokunen vuosi sitten, koska peesasin jotain tyyppiä - en edes tiennyt, mitä yhtiö teki - näin kärjistetysti ja tiivistetysti sanoen. :sweat_smile: Yhtiön ala on hankala, en osaa englantia ja olen seurannut yhtiön menoa lähinnä yhtiön ketjusta. Haluan omistaa yhtiötä, jota olen itse tutkinut ja osaan tutkia, lisäksi haluan oikeasti ymmärtää yhtiön toimintaa ja materiaalia pitäisi olla kivasti suomeksi varsinkin, jos en alaa ymmärrä.

Yhtiö voi olla hyvä sijoitus, mutta haluaisin itse sen aidosti ymmärtää ja tiedostaa enemmän ansioita. Karhulaisen ansiosta tiedän yhtiöstä kohtalaisesti ja hänen selostukset ovat niin hyviä kuin ne vain voi olla. Kiitänkin häntä siitä, miten hän jaksaa päivittää ketjua. Korostan vielä etten ollenkaan epäile Cloudflarea millään tavalla.

Salkussani on nyt noin neljätoista osaketta.

EDIT:
Tätä oli salkussani vain pienesti ja senkin takia osin myin; en tykkää miniriveistä - ne eivät motivoi mua. :slight_smile:

30 tykkäystä

Nyt tuli salkkuun eka satsi Admicomia 39.65. Alempana on vielä ostoja. Noksut lähti vähäks aikaa pois 3.2385 ja 3.2320 tasoilla, joten nousu voi jatkua. Mantaa pitäs vielä napsaa ennen osaria lisää joten siinäkin on pilkki 3.74:ssä.

9 tykkäystä

Kiitos @Sijoittaja-alokas kannustavista sanoista. On ilo ja suuri kunnia saada tällaista palautetta. Itseäni luonnehtisin taloussuuntautuneeksi IT-nörtiksi, joka ei kuitenkaan omaa riittäviä kykyjä C++ ohjelmointiin, ja mikropiirien teknologiat ovat myöskin liian vaikeita. Siksi pysyn tarinoissani lestissäni, eli kovaan tekniikkaan suhtaudun hieman laveammin. Mutta Cloudflare onkin mainio yhtiö seurata, jos haluaa päästä jyvälle tämän hetken internetin ja pilvipalveluiden kehityksestä. Juuri se mua viehättää, kun siellä tapahtuu nyt niin paljon.

12 tykkäystä

Peesasin sua tietämättä. 0,07 euron hinnalla kymmenkertaistin entisen positioni osuuksien määrällä peilattuna. Ei mitään korkeamatematiikkaa todellakaan päätöksen taustalla, kunhan päättelin pelimielellä että josko tuolla sittenkin jonkun ajan kuluttua saisi omansa pois pienellä voitolla jopa. Edelleenkin salkun pienin omistus kuitenkin :slight_smile:

6 tykkäystä

Myyty SoFi $7.86

Oli alunperinkin tarkoitus pitää vain osarin yli, mutta todennäköisesti palaan omistajaksi sitten kun näkee mihin asti tää tällä kertaa valuu.

4 tykkäystä


Päivän puljaukset. EUR/USD ja pieni alavire pitää kuitenkin huolen että tää päivä pakkasella :unamused:

6 tykkäystä

Ostettu kk säästöllä tällä kertaa 10x IUSQ

Muita ostoja: Nokian Renkaat @7,65€ ja Frontline @21,49$

7 tykkäystä

Outokumpua lisää avauksen tienoolta noin @ 3,60 €.

14 tykkäystä

Ostin vähän Finskin merkkareita. Tässä pääsee verrattain edullisesti osakkeen kyytiin.

6 tykkäystä

Ostettu Finnairin merkkareita pieni spekulaatio erä 0,0661 EUR.

9 tykkäystä

Päästetty koko kanipositio pois salkusta eilen hintaan 5,373. Tilalle ostettu siivu Valmettia lisää @22,89. Lisäksi salkkuun paluun tekivät Innofactor @1,1 ja L&T@9,48.

Allokoin varoja pois citykanista. Vähän kipuillut jo yhtiön kanssa ja totesin, että sama myydä osaripomppuun nyt kuitenkin. Yhtiö olisi muuten hyvissä asemissa, mutta pääomistajan rahatilanne estää varojen järkevän käyttämisen, mikä luo nykyisessä korkoympäristössä aika isoa riskiä. Huono myynti, jos ollaan korkohuipussa ja korot oikeasti laskevat, mutta en koe, että olen edes markkinoiden tasoinen korkoarvailija.

L&T etenee vihdoin oikeaan suuntaan järjestelyillään, mutta jostain syystä tuo osari ei silti suuremmin maistunut markkinoille, vaikka oli muutenkin vahva. Yhtiö kuitenkin aikalailla pohjissaan.

Innofactorin osari oli myös vahvempi kuin odotin, mutta hinta vieläkin aiempia myyntejäni alhaisempi, vaikka yhtiö mielestäni edennyt oikeaan suuntaan. Tosin vähän ehkä riskiä liittyen tilauskantaan, mutta en ole vielä erityisen huolissani, jos tilauksia ei oteta katteiden kustannuksella vastaan. Ongelmia alkaa tulla jos ei enää ole varaa valita mitä tehdään.

7 tykkäystä

Metsot pois ja Raisiota tilalle.

3 tykkäystä

Mallisalkku peesiä eli Terveystaloa ostettu :stethoscope::hospital::woman_health_worker::man_health_worker::scientist::medical_symbol::health_worker::lab_coat: ihanan “boomer” firma niinkuin kaffe huoneella jo huudellaan :grin::face_with_hand_over_mouth::sweat_smile:

33 tykkäystä

Outokumpua tuhti siivu @ 3,71

9 tykkäystä

Ostin pieniä määriä:
-Fortum
-Taaleri
-TietoEvry
-Harvia
-Nordea Bank
-Cargotec B
-OP-Eurooppa indeksi

22 tykkäystä