Ostin/myin juuri äsken (Osa 6)

Piti olla pörssistä kesätauolla, mutta kokeillaan nyt pientä Kalmari veiviä @27,04 kohdilta. Tavoitteena myydä 1€ korkeammalta pois.

11 tykkäystä

Avaus Kalmar 27,06e. Koska muutkin niin mulle kanssa.

10 tykkäystä

AOT

12.5% :face_with_monocle: lisäys iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF USD Acc

3 tykkäystä

Ostettu lisää Plug Poweria. Anteja tulee vielä ja kun joskus voitolliseksi niin velkaa otetaan paljon. Ostan tämän jälkeen ± 1d jonkunverran lisää.

Vety tulee kyllä. Ei tarvi padota jokia ym. jatkossa. Jokien patoaminen on samaa sarjaa puiden uiton kanssa.

Kehitys kehittyy ja tulevaisuudessa joet virtaa vapaana.

Minun mielestä se että puiden poltto oli kannattavaa oli varmaankin jonkinlainen kulminaatiopiste. @minun veikkaukset upm.

3 tykkäystä

AvePoint positio myyty tässä vaiheessa 10,55$ - seurannassa edelleen, mutta riskinsietokyky on hieman koetuksella.

Hieman pitkälle karannut valuaatio alkoi arveluttamaan, vaikka yritys suorittaakin mallikkaasti.
Jos tulos on edes ennusteissa, niin päädytään kvartaaliraportin jälkeen nopeasti alaspäin, erityisesti näin pienivaihtoisessa lapussa. Ennusteiden ylitys on käytännössä pakko toteutua nykyiseen arvostukseen.

Jos droppi tulee, niin otan isomman osakepotin takaisin samalla kustannuksella :grin:


Rahastoja täydennetty eilen suunnitelman mukaan hieman reilummin. Osittain siirtymää suorista osakkeista, mutta myös näkemystä rotaatioon pienempien yritysten suuntaan.

  • Nordnet Småbolag Sverige Index
  • Nordnet Norge Indeks
  • Storebrand Emerging Markets A EUR

Ja pari päivää sitten ETF:iä lisätty

  • VanEck Morningstar US SMID Moat UCITS ETF (SMTV)
  • iShares Edge MSCI World Momentum Factor UCITS ETF (IS3R)
4 tykkäystä

Tänään oli ostospäivä ja isosti. Myin suurimman osan USA sijoituksistani eilen pois ja siirsin kaikki Suomi-pörssiin. Miksi? Siksi, että tämä epätoivo on käsinkosketeltavaa täällä Härmässä missä mikään ei koskaan mukamas nouse :slightly_smiling_face:

Salkkuun tarttui tänään Nokia, Nokian Renkaat, Marimekko, Neste, Talenom, Sanoma, Tieto, F-Secure, Sampo, Noho, Olvi, Kemira, Remedy, Titanium, UPM, Kone, Kesko, Nordea ja WithSecure.

78 tykkäystä

Viime vk. muutama lappu Fortumia lisää à 13,7€ ja tänään Nordeaa uusi samanmoinen positio à 10,53€.

Rahastojen rinnalle tuottamaan osinkoa.

Remedyä olen tsiigaillut ja funtsinut. Aiemmin tein sillä n. 10% voitollisen treidin ja nyt näyttää hinta laskeneen taas siihen malliin, että voisi ostaa muutaman lappusen.

9 tykkäystä

No, se kävi nopeasti. Huhut FTC:n tutkimuksista HIMS:n osalta lentelee ja ilmeisesti vain huhuina.
Kurssi kyykkäsi alle 20$, joten nappasin saman position takaisin @19,99$

:thinking:

7 tykkäystä

Kasvatin tänään aamulla webcastin aikaan Stock…Lindex-positiotani n. 15%:lla. Se oli jo ennestään ajautunut salkkuni suurimmaksi positioksi. (~7% koko salkusta, ~17% osakepoiminnoista, kun jätetään rahastot pois).

Osari oli negarin jäljeltä varsin yllätyksetön, mutta sytykkeenä ostoon toimi tieto, että kvartaalitasolla bruttomarginaali% oli parantunut liikevaihdon laskusta huolimatta. Tämä on mielestäni hyvän yhtiön merkki. Markkinat elää elämäänsä, mutta hyvät yhtiöt rallattelee uikkarit jalassa.

Avasin myös Trading View:n ja se näytti, että osake on ylimyydyssä tilassa ja 200 päivän liukkarin voisi olettaa olevan jonninlainen tukitaso. Se taso olisi myös edellisen osarin aikaisten pohjien yläpuolella. Siihen sulkeminen voisi pitää kasvutrendin elossa.


(@DayTraderXL saa kommentoida)

Olin aikaisemmin asettanut mielessäni osakkeen hinnan tavoitehaarukaksi 3,5-4,0e. Alapäässä voisin vähentää, yläpäässä luopua kokonaan. Toki se riippuisi myös tapahtuman ajankohdasta suhteutettuna saneerauksen purun, peltihallin valmistumisen ja mahdollisten rakennejärjestelyjen ajankohtaan.

Tarkkailin osakkeen liikettä aamupäivällä ja näytti, että ostajia löytyi lähellä liukkaria. Tosin heidän into ei koskaan kantanut kovin pitkään.

Vasta tämän jälkeen palasin arvostuksen pariin. Näytti siltä, että tällä tuloksella osake olisikin varsin neutraalisti arvostettu. Itse en tässä keississä laske kauheasti tuloksen kasvun varaan vaikka yhtiössä hyvin sisällä oleva @Seinakadun_Keisari varmaan näkee asian eri tavalla. Toki peltihalli tulee varmaan entisestään nostamaan katetta ja tarjoaa myös mahdollisuuksia kasvuun logististen pullonkaulojen purkauduttua. Sellainen sitten voisi tapahtua vaikka uusia myymälöitä avaamalla. Lisäksi paljon puhuttu sale & lease-operaatio voisi vapauttaa pääomia ja mahdollistaa osinkojen maksun, jolla voisi olla sitten suotuisa vaikutus arvostuskertoimiin.

Lisäksi sitten on se yhtiöjärjestelyoptio.

Nämä kuitenkin on asioita, joiden lopputulosta en pysty ennustamaan. Toki ne luo mielestäni enemmän upsidea kuin downsidea ja jotenkin on vaikea nähdä, että kurssi tästä sen kummemmin tippuisi ilman joitain negatiivisia uutisia.

Vaikka olen perehtynyt yhtiöön, ostopäätös oli lopulta ehkä turhan nopeasti tehty. Painon nostaminen salkussa oli tarkoitettu swing tyyliseksi treidiksi. Isot pojat ovat sanoneet, että lyhempiin treideihin pitäisi nähdä selvä 20% tuotto. Olen samaa mieltä ja arvostusta uudelleen pohdittuani luulen, että osakkeen käypä arvo vois olla lyhyellä aikavälillä 3,3-3,5e, joten vähän jää vajaaksi. Toki tuon kurssikäyrän perusteella vois keksiä muitakin skenaarioita. Näissä pitää ottaa se huomioon, että todennäköisesti olen väärässä ja siksi haluaisin vaatia itseltäni kunnon turvamarginaalin ennen ostoon ryhtymistä.

Saatankin olla valmis vähentämään Lindexiä jo aikaisemmin, mutta se riippuu kurssikehityksestä ja ajankohdasta suhteessa uutisiin. Jos kurssi päätyykin laskuun, niin varmaan istuskelen vain mukana. Toki jossain kohtaa pitäisi taas ostaa lisää, jos kurssi laskee paljon ja tarina ei muutu.

Edit. Näpyttelyni aikana @Rauli_Juva olikin julkaissut oman näkemyksensä. Olen kaikesta samaa mieltä. Hyvää lomaa Raulille. Meillä alko se samana päivänä! Matka kohti Inde-miittiä on alkanut! :briefcase:

Vois olla hyvä sääntö. Itse odottelin 3-5 minuuttia.

35 tykkäystä

Sampo possaa höylätty @ 39,47€

Tilalle TIileri PRT57 96kpl😀

6 tykkäystä

Evolution lisäyksiä päivällä @ 1060,5 sek/kpl.

Jatketaan ostoja myöhemmin jos alennukset jatkuu.
Oletuksena nämä kuitenkin lyhyeen salkkuun swingailumielellä.

7 tykkäystä

Enpä ole tänne paljon kirjoitellut, mutta kun tägäsit, niin vastaan.
Itselläni on isojen uutisten tai osavuosikatsausten osalta vanha opittu sääntö voimassa, että “odottele markkinoiden pureskelua 3-5pv”. Muistuttele ensi viikolla asiasta, niin katsotaan TA:ta sitten.

21 tykkäystä

Kalmar avaus @27,02.
Eilen kevensin hieman Teliaa @2,63.

11 tykkäystä

Lisäsin Kalmaria. Ostin Tietoevryä ja OmaSptä. Myin Koneen ja Finnairin pois.

10 tykkäystä

Joitakin tuhansia SSAB:n lappuja otin alta 5€ hinnalla.
Kassassa kivasti rahaa, hyviä investointeja tulossa, konsensus on pääasiassa osta ja tavoitehintoihin pitkästi matkaa.

Kesällä aina mörnii ja syksyllä usein nousee voimakkaasti.

Uskon myös osinkoon keväällä 2025, vaikka tässä syklisessä se ei aina ole kiveen hakattu.

P/E alle 5, P/B joku 0,83

15 tykkäystä

Kalmaria reilusti lisää kun tipahti aloituspossan ostohintoihin.

15 tykkäystä

Sarjassamme “vaihtoehtolotto”. Hyzon sisään 0.126 USD ja ulos 0.143 USD :grin:. 200 USDtä tästä typeryydestä tilille extraa.

12 tykkäystä

EVO 100 kpl lisäys tänään. Kaikinpuolin mahtava firma.

Nämä turhat lakkoilijat joutaa muihin töihin kun ei oma työ kiinnosta.

15 tykkäystä

Niin se taas vierähti kuukausi nopeasti, eli tuttuun tapaan kk-säästölisäykset tilipäivän kunniaksi:

  • OP-Aasia Indeksi (175 €)
  • OP-Maailma Indeksi (175 €)

"Tilipäivä koittaa, tilipäivä koittaa,
ostovoimaani voin täten heikentää,
indeksejä parit ostan, eläkkeellä tuotot nostan,
luotan pitkäjänteisyyteen, enkä treidiin ilkeään,
luotan pitkäjänteisyyteen, enkä hätiköi pätkääkään…"

Kake Indelin - Tilipäivä koittaa (Pitkäjänteinen Mix)

21 tykkäystä

Myin Innofactorit @1.63. Lopulta kaikki 1500 kpl, vaikka mietin, olisinko jäänyt odottamaan kilpailevaa tarjousta.

Lisäsin SSAB:ta @4,98. Ennen osaria on laskettu reilusti. Frontataanko huonoa osaria vai tietääkö joku jotain?

8 tykkäystä