Ostin/myin juuri äsken (Osa 7)

En ostanut enkä myynyt, mutta meinasin ostaa, mutten kuitenkaan ostanut.

Kauan odotettu Qt:n negari tuli tänään. Päivittelin uuden liikevaihdon tuohon ylläolevaan DCF-himmeliin. Viivat laskivat nimellisesti.

Osa näyttää onnistuneen poiminaan pohjilta, itse olin siihen aikaan samoilemassa luonnossa, niin missasin sen paikan.

Tutkailin asiaa pörssin sulkemisen alla tuon DCF-himmelin sekä vähän myös teknisten käppyröiden näkökulmasta (vaikken niistä oikeasti mitään ymmärräkään)

DCF

Itse tykkään katsella tuota 10% WACC-tasoa, koska olen erehtyväinen. Silloin Qt:n hinta voisi olla 70e-80e, jos ajatellaan, että se tekisi 30-35% EBIT-marginaalia. (Vastaa n. 35-40% ohjeistettua EBITA%:ia)

Isot pojat on sanonut, että swingeillä kannattaa olla 20% upside ja se nyt jäi täyttymättä loppupäivän hinnoilla. Päivän pohjilla se tuottovaatimus olisi voinut täyttyä.

Käppyrät

Mietin myös, että ehkä sieltä voisi tulla jotain momentum-apua, jos osake sulkisi päivägraaffilla 20 liukkarin yläpuolelle.

Välillä se siellä kävikin, mutta loppupäivästä ei enää löytynyt tarpeeksi ostajia, joten en ostanut minäkään.

Tiukille se kuitenkin meni. Ensi viikolla tiedetään taas lisää. Tänään kuitenkin, omat rajalliset kykyni tiedostaen, kaipailin vähän lisää turvamarginaalia ennen kuin olisin vetäissyt jo sovitellut ostohousut jalkaan.

23 tykkäystä