Meriauraa 0,1050€ 150k ja tämä ei mennyt pitkään salkkuun… Ei kyllä minun tapaista tehdä ”päiväkauppaa”, mut joskus on aikaa ja paikkaa…
Edit: Nyt myyty kaikki vajaan päivän pidolla 0,1170€
Meriauraa 0,1050€ 150k ja tämä ei mennyt pitkään salkkuun… Ei kyllä minun tapaista tehdä ”päiväkauppaa”, mut joskus on aikaa ja paikkaa…
Edit: Nyt myyty kaikki vajaan päivän pidolla 0,1170€
Myyty entinen metsäteknologiafirma Kesla hintaan 4,43€.
Valmet pieni lisäys 27,47€ hintaan. Keskihinta koko positiolle nyt 24,29€.
Myyty muutama viikko sitten ostettu Rheinmetal. Noin 5% tuotto lyhyessä ajassa kulujen jälkeen, olisi paremmankin hinnan saanut, mutta oli enemmän momenttilappu ja tuntuu että puolustussektori heiluu sen verran jokaisesta sotaan tai rauhanneuvotteluun liittyvästä uutisesta, että ehkä parempi ottaa pienetkin voitot kotiin ja jatkaa kevään osinkolappujen katselua ja seuraavaan tuloskauteen valmistautumista kivalla käteispositiolla.
Eilen lisätty salkkuun ensimmäinen shipping osake eli Danaos 17 kpl @ $81,40.
Yhtiö omistaa 74 konttilaivaa ja 15 uutta on tällä hetkellä rakenteilla. Lisäksi yhtiö on hiljattain investoinut 10 käytettyyn kuivarahtilaivaan. Yhtiö ei itse kuljeta rahtia vaan toimii alusten vuokraajana muille varustamoille.
Varauskirjat tämän vuoden osalta alkaa olemaan lähes täynnä ja ensi vuosi alkaa näyttämään myös melko hyvältä. Tämä huomioon ottaen yhtiön n. 3 P/E kuulostaa aika maltillisesta. Lainaa on myös maltillisesti.
Varustamobisnes on kuitenkin hyvin syklistä ja siksi pieni paino tätä riittää salkussa.
Näytti aamusta myyntipaine loppuvan, niin ostin ex tempore 1000kpl lisää Optomedia kun vielä sain 3.77€ hintaan.
Myyty Inwidot salkusta ~208 SEK (P/B 2,13) (+107,2 % voitto pitoajalle).
Ostin ikkunavalmistaja Inwidoa syyskuussa 2023 ja osakekurssi on mennyt siitä lähtien kovalla kulmakertoimella ylöspäin. Inwido on pärjännyt myös liiketoiminnallisesti kohtuullisesti, mutta pääoman tuotto on jäänyt vaatimattomaan 10,50 %:iin. Sidey Groupin kauppa vauhdittanee liikevaihtoa, mutta markkinat jo näillä hinnoilla odottavat reipasta tuloskasvua ja pääomien tuoton kohoamista. Yhtiö ei ole yltänyt historiallisesti kovin merkittävään kannattavuuteen, joten nyt oli hyvä hetki hypätä kyydistä.
Huomisen palkka etukäteistetty aikakoneella tänään markkinoille, eli laitettu käyttötililtä vastaava summa:
• SB Global
• SB Emerging
• HB Eurooppa
• Spiltan Globalfond
Itse ostin eilen vanhan position päälle myös 1500 kpl hintaan 3,775. Q1 ei liene vielä kovin vahva, mutta hinta-laatusuhde näyttää nyt loppuvuotta ajatellen ihan siedettävältä. Viimeksi ostin marraskuussa näiltä tasoilta.
OP-maailma indeksiä tullut tankattua vähän yli viikon ajan joka päivä vähän. Lisäksi tänään pieni siivu OP-pohjoismaat ja op-high yield.
Tein itseasiassa saman aamusta ennen cut-offia mutta kohteet olivat:
-storebrand Global all countries
-storebrand Japan
-Handelsbank USA indeksi
Palkkapäivä ja sen myötä jo automatisoidusti tutuksi tulleet, positiiviset ostovoiman heikennykset aka. indeksirahastolisäykset & OP-bonusten kasvatukset:
"Mä olin kolkytkaks, kun ekat merkinnät ostettiin,
ja kaheksan vuotta vanhempana katsoin, kun korkoo korolle toimii,
kuukausilisäykset jatkuu aina, vaikka maailma piruilee,
mutta onhan se nyt selvää, elämä jatkuu edelleen,
me silloin kavereiden kanssa aina lottoo pelattiin,
meidän rahat meni hukkaan, kun miljoonista haaveiltiin,
nyt mä tiedän tavan saada eläkepotti karttumaan,
siks sijoitan mä indekseihin, joka kuukausi lisää vaan,
mun täytyy sijottaa näin, mun täytyy sijottaa näin,
indeksit tuottaa eläkettäin (mun täytyy sijottaa näin, mun täytyy sijottaa näin),
(mun täytyy sijottaa näin, mun täytyy sijottaa näin)…"
GRK:n antiin osallistuttu @119kpl. Odotan jopa pientä positiivista reaktiota, kun kaupankäynti alkaa.
Entry Evolution 100 kpl á 786,4 SEK.
Katsotaan mitä myydään jossain kohtaa pois tai maksetaan tulevilla osingoilla.
Lisätty Faron 2,35€ tasolta ja Outokumpua 3,75€ tasolta.
Keskihinnat nyt AOT:lla ko. osakkeille 2,18€ ja 3,91€.
Vivutettuun salkkuun tahtoisi vielä lisätä Golaria (GLNG), mutta vipua jo liikaa.
Ostaisin hivenen lisää Intellegoa, mutta välittäjän perhana ei anna. Kauppa ilmeisesti suljettu uutisten myötä.
Edit: kyllä
JUST NU
Av Jesper Karlsson
Publicerad 21 mars, 11:02
Ostin myös pienen siivun lisää Evoa @786. Mikäli kassa jatkaa kilkattamista tätä tahtia, niin kyllä upside on riittävän iso näiltä tasoilta.
Minimimerkintä Propriuksen DACH value -rahastoon. (Teknisesti siis ostos vasta 31.3.)
Olen jo sijoittanut micro finlandiin. Propriuksen salkunhoitajat rupesivat jo viime vuoden lopulla aavistelemaan/toivomaan velkajarrun poistoa ja salkkua hieman viilailtiin siihen asentoon.
Olisin tehnyt merkinnän jo aiemmin, mutta köyhänä piti vähän kerätä rahaa tuota merkintää varten.
Ostin taas yllätys yllätys Zaptecia lisää!
Alle 18NOK tänään ja lähitulevaisuudessa voi taputtaa itseään olalle!
Lapsille lisäsiivut Nestettä ja Withsecurea!
Nestettäkin alle kympillä ostaa mielellään kun saa muhia salkussa ainakin 15vuotta