Palkkakeskustelu

Koneistajan hommia duunarina,vuositulot 39 000 erkkiä normaalilla työajalla.
Aloittelevana sijoittajana about 500 e kuussa säästöihin.:slight_smile:

9 tykkäystä

Yksinyrittäjä / markkinointikonsultti 27v: 2800€

3 tykkäystä

Konsultti IT-alalla, palkat+bonus tälle vuodelle tekevät kuukausille jaettuna kuukausiansioksi noin 5100 e/kk. Työkokemukseen nähden olen alipalkattu - olen aina pyytänyt vähän liian vähän työpaikkaa vaihtaessani. Johtunee ehkä heikosta ammatillisesta itsetunnosta, kun minulla ei ole korkeakoulututkintoa. Sinänsä kyllä palkkani on varsin hyvä kun keskipalkkoihin verrataan, mutta vastapainoksi myös jossain määrin stressaavaakin asiantuntijatyötä.

5 tykkäystä

Tietoturvahommia, 4500€/kk.

1 tykkäys

35 vuotias pelialan grafiikkakoodarina 5000e/kk. Reilut bonukset päälle. Työkokemusta n. 10vuotta.

3 tykkäystä

LVI urakkatarjousten laskeminen. Ei pääkaupunkiseudulla. 2950 €/kk. Kokemusta 3 vuotta. Asentaja tausta. 29v.

2 tykkäystä

Täällä 30v AMK rakennusinsinööri ja DI-opintojakin takana nyt n. 90/120 opintopistettä.
Tällä hetkellä toimin työmaainsinöörinä isossa rakennusliikkeessä Pirkanmaalla. Työkokemusta työnjohto- ja insinööritehtävistä vähän yli 5 vuotta + harjoittelut vielä erikseen.
Perusalkka n. 3180 €/kk (40 h/vko) ja siihen voileipärahat päälle. Olen omasta mielestäni alipalkattu tieto-taitoihini nähden. Nykyinen työnantaja on ollut joustava työaikojen ja opintojen suhteen, niin olen ollut tähän kuitenkin tyytyväinen.
Jahka opinnot valmistuu, niin kilpailutetaan sitten palkka-asiat. Odotan saavani 4000+ €/kk.

6 tykkäystä

Vajaa 30v analytiikkakonsultti 3,5 vuoden kokemuksella. Vastavalmistunut DI. Peruspalkka 3500€/kk, päälle omaan laskutukseen perustuvat bonukset (keskimäärin n. 500€/kk).

4 tykkäystä

Hankintahommia rakennusalalla Pirkanmaalla (AMK rak.ins) 4500e/kk + mahdolliset bonukset. Viihdyn työssäni hyvin ja suurin syy tuohon on työkaverit, mittariin tuli juuri 30v. Toki työkin on ihan jees ja mielenkiintoa tuo työhön erilaiset projektit. Joku tästä voi tunnistellakkin, mutta eipä sillä väliä ole kun aika avoin olen raha-asioistani muutenkin.

8 tykkäystä

Myyjänä elektroniikkaketjussa 0 vuoden kokemuksella (19v). Pohjapalkka nyt 12,52€/h, mutta bonareiden kanssa voi olla lähemmäs 20€/h, riippuen tietenkin omasta vireestä.

Meillä ainakin omat kollegani ovat neuvotelleet pohjapalkkaansa reippaasti ylös jo heti koeajankin jälkeen.

1 tykkäys

34v, toimin kääntäjänä toiminimiyrittäjänä ja kulujen jälkeen kassaan tulee kuukausittain noin 4000-4500 euroa. Työkokemusta tältä alalta on jo yli 10 vuotta. En työskentele läheskään täysipäiväisesti.

Aiempi työkokemus IT-alalta, jossa kiinteä kuukausipalkkani oli 4000 € ja siihen päälle ylityö- ja muita lisätyölisiä ja bonuksia, kokonaisvuositulojen ollessa tuolloin hieman alle 80 000 €. Noiden vuosien tieneisteillä on suurin osa osakepotista hankittu. Mutta oli kyllä stressaavaakin, en kaipaile noita aikoja yhtään. Nautin nykyisestä vapaudesta ja mahdollisuudesta järjestää työnteko itselle optimaalisella tavalla. Tuskinpa kääntäistä lopun elämääni teen, mutta tällä hetkellä tuntuu erittäin kiitolliselta hommalta ja tulotaso miellyttää.

10 tykkäystä

30v Avainasiakaspäällikkönä IT-alalla.

Bruttoliksa myyntibonareineen n. 100 000k€/vuosi.

Merkonomi papereilla.

14 tykkäystä

Ei helkutti mitä tuloja nuori jengi vetelee. Otan hatun pois ja onnittelen!

27 tykkäystä

32v, pankkialalla, tehtävänä rikollisuuden torjunta, 4000e/kk.

7 tykkäystä

38v, business controller, kokemusta ~10v. 5700€/kk + bonukset maksimissaan 15% vuosipalkasta.

7 tykkäystä

Upseeri, Rajavartiolaitos.

N. 15v virkauraa, josta vajaa 10v yksikön päällikkö / keskijohtotehtävissä.

Palkka osunut viime vuosina 75000-77000€ väliin tasaisesti. Peruspalkka, suoritusosa ja ikälisät 5000€/kk eli loppu tulee varallaoloista ym. päivystyslisistä (n. 10vko/v) ja lomarahasta.

Työtä on enemmän kuin työaikaa ja hetkittäin stressaakin. Priorisoimaan joutuu voimakkaasti, sillä kaikkea ei kerkeä tekemään. Onneksi työaika, keskimäärin 7:15h/päivä suojelee liialta työltä ja pyhitän vapaa-ajan perheelle ja harrastuksille. Parasta työssä on erinomaiset työkaverit, joiden kanssa kyllä pärjää ankeampinakin aikoina.

Lomat, 38 arkipäivää /vuosi motivoi myös pysymään töissä valtiolla. Eläkeoikeus täyttyy 48v iässä, mutta eläkettä ruetaan maksamaan vasta 57v jälkeen eli periaatteessa 48v jälkeen voi kokeilla tehdä jotain muutakin, jos siltä tuntuu. Nyt ei kannata enää ennen 48v ikää rueta työnantajaa vaihtamaan.

Elämme vain kerran ja välillä tulee mietittyä, että voisihan sitä muitakin hommia elämässään kokeilla. Oman nykyisen ammattitaidon hyödyntäminen, johtamiskokemusta huomioimatta, ei sellaisenaan kuitenkaan onnistu kovin helposti.

Sanoisin, että palkka on tällä hetkellä sopiva suhteessa työn vaativuuteen. Huonommalla palkalla tekisin jotain vähemmän vastuullista ilman alaisia jne.

Perheellämme (5hlö) on yhteinen talous ja sijoituksiin perheellämme menee tällä hetkellä noin 2500€/kk.

22 tykkäystä

34v, toimin teollisuudessa vähän monimutkaisempien koneiden lopputestaaja. Palkka vähän reilu 2900€/kk, vuositulot on ~40k€ lisien kanssa.

En ole mitenkään työorientoitunut, eli sinänsä olen tyytyväinen palkkaani ja työ on leppoista, mielenkiintoista enkä ole enää ns. suorittavassa portaassa. Menot on sen verran pienet että sijoitan tällä hetkellä 700€/kk vaikka olen asuntovelallinen ja perheellinen.

Voisihan sitä vielä hommia vaihtaa isomman liksan perässä, mutta mitä suotta kun tälläkin palkalla tulee vallan hyvin toimeen ja työ on mieluista. Eli näillä mennään. :sweat_smile:

12 tykkäystä

Lääkäri, työkokemusta n. 20 vuotta. Palkkatulot n. 130k€ vuodessa. Päätoimi on julkisella puolella (n. 2/3 tuloista) ja sen lisäksi sivutoimi yksityispuolella (n. 1/3 tuloista). Lainat on maksettu ja menopuoli meidän taloudessa on muutenkin melko pieni, joten säästöön jää tällä hetkellä kuukausittain 3-4k€. Pidän työstäni ja olen kaikin puolin tämän hetkiseen tilanteeseen tyytyväinen.

17 tykkäystä

Pankissa töissä data-analyytikkona. Palkka 3300 €/kk. DI-opinnot vielä kesken ja ikää 25 vuotta.

3 tykkäystä

34v, tietoliikennekonsultti, pääosin wifi-hommia. Peruspalkka 5900e/kk, vuositulot bonuksineen noin 85 000e + väkisinkin käyttöönotoista, päivityksistä yms. kertyvät ylityöt. Koulutustausta AMK, lisäksi muutama alalla tunnustettu sertifiointi. Työ on erittäin itsenäistä ja hieman yksinäistäkin asiakaspalavereja lukuun ottamatta, sopii tosin mun luonteelle hyvin.

2 tykkäystä