Pangaea Logistics Solutions - kuivalastia tehokkaasti ja tuottavasti strategisella nerokkuudella

Pangea Logistics Solutions on kuivan irtolastin rahdinkuljettaja ja logistiikkayritys Yhdysvalloista Newportista. Meiltä löydät avun koko toimitusketjuun lastaus, purku, kuljetus, matkasuunnittelu ja alusten tekninen hallinta. Onnistuu aikarahti ja charter sopimuksen mukaan.
kuva

Paatteja löytyy 8 kpl Supramakseja, Ultramakseja 3 kpl, Panamax 9 kpl, Post Panamax 4 kpl ja yksi proomu. Huomio, hyvä valmiutemme arktisille vesille. 1A ice class sarjaa laivastosta Panamax 6 kpl ja kaikki Post Panamaxit. Huonolla C suojauksella kaksi Ultramaksia. Loput paatit seilaa vain trooppisilla vesillä.

Paattien porttiscannauksia olen seuraillut. Paatit liikkuu erinomaisesti, Suprat kaikki kuljettaa tai purkaa. Ultrat kohta kaikki purkamassa. Panamax ja Post Panat arktisella reitillä viivettä ja ihmettelen parin paatin osalta hidasta lastin purkua. ok.

Pangea Logistics on arvo-osake. Tällä hetkellä rollataan alle NAVin. Q2/2022 julkaistaan 9.8.2022 pörssin sulkeuduttua. EPS ennuste Q2/2022 on 0,37 $.
kuva

Tässä vanhan Q1 pääkohdat:

Pangea Logistics Solutions Ltd:lle kuuluva nettotulos oli 20,2 miljoonaa dollaria 31.3.2022 päättyneeltä kolmelta kuukaudelta, verrattuna 5,9 miljoonaan dollariin vastaavalla ajanjaksolla 2021.

Pangea Logistics Solutions Ltd:lle kuuluva ei-GAAP-oikaistu nettotulos oli 15,7 miljoonaa dollaria verrattuna ei-GAAP-oikaistuun 3,8 miljoonan dollarin nettotuloon 31.3.2021 päättyneeltä kolmelta kuukaudelta.

Oikaistu osakekohtainen tulos 0,35 dollaria verrattuna 0,09 dollariin vuoden 2021 vastaavalla jaksolla.

Laimennettu osakekohtainen nettotulos oli 0,45 dollaria 31.3.2022 päättyneeltä kolmelta kuukaudelta verrattuna laimennettuun nettotulokseen per osake 0,13 dollarin osuus samalta ajanjaksolta 2021.

Pangean TCE-hinnat olivat 26 472 dollaria päivässä kolmen kuukauden aikana, jotka päättyivät 31. maaliskuuta 2022, verrattuna 16 524 dollariin päivässä kolme kuukautta päättyi 31.3.2021.

Oikaistu käyttökate oli 31,3 miljoonaa dollaria 31. maaliskuuta 2022 päättyneeltä kolmelta kuukaudelta, kun vastaava luku oli 12,1 miljoonaa dollaria. samalla kaudella 2021.

Pangealla oli vuosineljänneksen lopussa 69,9 miljoonaa dollaria käteistä ja pankkivaroista.

• Yhtiön hallitus julisti neljännesvuosittaisen käteisosinon 0,075 dollaria kantaosakkeelta, ja se maksetaan 15. kesäkuuta 2022, kaikille ennätyksellisille osakkeenomistajille 1.6.2022 alkaen.

Otsikossa mainittu johdon strateginen nerokkuus perustuu erään analyytikon arvioon. Itse vaadin johdolta NYT näyttöjä! Vielä parempaa kannattavuutta ja markkinakorjausta ylöspäin. Kerta kassaa on, ostaisivat omia osakkeita ja palauteltais osakkeen arvostus kohilleen.

Miksi dry bulk? Haluamme turvata energiavarmuuden vaikka fossiilisilla ja tuoda viljaa/leipää kansalle. Onko tämä myös sinulle omantunnon asia? Pangaea Logistics Solutions

10 tykkäystä

Tässä se nyt on – Q2/2022. Mentiin kirkkaasti yli konsensuksen. EPS 0,56$ (ennuste oli 0,37$)

  • Kokonaistulot kasvoivat 34 % vuodentakaisesta 195,5 miljoonaan dollariin. Matkatuotot kasvoivat 48% edellisvuodesta.
  • Pangealle kuuluva nettotulos kasvoi 30 % edellisvuodesta 25,0 miljoonaan dollariin eli 0,56 dollariin laimennettua osaketta kohden
  • Oikaistu käyttökate kasvoi 107 % vuodentakaisesta 44,2 miljoonaan dollariin
  • Liiketoiminnan kassavirta kasvoi 155 % vuodentakaisesta 37,2 miljoonaan dollariin
  • Pangean ansaitsemat TCE-hinnat nousivat 29 % edellisvuodesta 27 139 dollariin päivässä
  • Käteisvarat kasvoivat 152 % vuodentakaisesta 102,2 miljoonaan dollariin
3 tykkäystä

Voi siteeraten jo sanoa: “The rocket engines of the first stage of the investment story have started.”

Kooste pressistä:
:clap: Mark “Matti” Filanowski ole hyvä,

Pitkäaikaiset sopimuksemme ovat kaupoissa, jotka mahdollistavat premium-hinnoittelun. Laivastomme on hyödynnetty tehokkaasti ja meillä on tase, jonka avulla voimme ylläpitää investointeja orgaaniseen kasvuun sekä houkuttelevan pääomaprofiilin tuottoa kestävän neljännesvuosittaisen käteisosinon kautta.

Liiketoimintamallimme ja toimintamme vipuvaikuttavat meidät suotuisasti maksimoimaan kannattavuutemme koko syklin ajan. Kykymme sijoittaa pääomaa järkevästi opportunistisella tavalla on ollut olennainen osa arvonluonnin historiaamme.

Spot-markkinat ovat olleet melko hyvät. Hinnat ovat korkeita verrattuna historiallisiin lukuihin, eivät niin korkeita kuin ne olivat muutama kuukausi sitten, mutta mielestäni kaikki liiketoiminnassamme ovat tyytyväisiä hintoihin.
Alla koko pöytäkirja. Odota ja klickkaa isommaksi. :cowboy_hat_face:

1 tykkäys

Viimein odotettu Q3 ulos. Hieman alle konsensusarvion mentiin, EPS arvio 0,56$ ja toteutunut 0,52$.
TCE ratet laskeneet, matka- ja aikarahtauspäivät laskeneet hiukan. Iloista kuitenkin kuulla, et kyllä siel ihan oikeita hommia on painettu menee.

…yhteistyötä useiden kolmansien osapuolten rahti- ja logistiikkatarjoajien kanssa kuljettaakseen 140 000 tonnia hiiltä voimalaitosoperaattorille Yhdysvaltojen koillisosaan ; tarjosi ahtaus- ja terminaalipalveluita offshore-kaapelin asennusalukselle; purki 13 000 tonnia sementtiä supersäkkisäkeissä Texasissa; tarjosi putkenlasku- ja tukipalveluita tuulipuiston käyttöönottopalvelualukselle (“CSOV”) laiturissamme Brayton Pointissa Somersetissä, Massachusettsissa ; ja hänelle myönnettiin ahtauslupa Freeportin satamassa Texasissa .

Pidetään viel jännitystä… linkin takaa sit virallinen rapsa.

Pangaea Logistics Q4 ja vuosirapsa julkaistu.

Hieman ylitettiin EPS ennuste, toteutunut oikaistu 0,32$ (ennuste 0,28$). Filanowski maalailee tulevaisuuden näkymät valoisaksi, nokkela kalustostrategia, ketterä liiketoimintamalli ja parantuvat kysyntänäkymät. :ok_hand: :cowboy_hat_face:

1 tykkäys