Parhaiten tuottava säästötili

Onko jollain kokemusta Coop Pankista?

Tarjoavat vuoden määräaikaista 5,00% korolla ja Viron talletussuojalla (100 000€).

Mistä näkee tuon ajantasaisen koron?

Heräsi kiinnostus, piti vähän kaivaa:

https://www.cooppank.ee/en/savings-deposit

Säätötuliklä korko (vain) 2%, mutta koronmaksu valittaessa jopa kuukausittain. Määräaikainen 5% jos avaa ennen juhannusta. Itsellä on säästötili Sveassa nyt, yllämainitulla 2,75e. 5% määräaikainen houkuttaisi… :nerd_face: Jatkoon, tutkintaan.

4 tykkäystä

Lisäys: Nordea jää yllättävän vähän jälkeen korossa, nyt 2,25%, siis

Nordean joustotalletuksen ehdot ovat heikot. Jos nostat osan ulos, et saa sille osalle mitään korkoa talletusajalta. Jos talletat lisää, et saa lisätalletukselle korkoa. Sama ongelma ehtojen heikkoudessa on Nordean säästötilillä: korkoportaat on niin, että osa talletussummasta saa pienintä korkoa, osa vähän parempaa ja vain se ylemmän portaan ylittävä osa parasta korkoa.

OP:n korkotili on paljon parempi, saa nostaakin kesken ja silti maksetaan korkoa siltä ajalta kun nostettu summa oli talletettuna.

Edit: @TuaL Op:n kasvutuoton korko on euribor 3kk miinus 0,5% jos tilillä on yli 50 000€, eli nyt liki 3%. Korko tarkastetaan aina 3kk välein.

Jos tilillä on 10 000-49 999€, on korko euribor 3kk miinus 0,9%, tällä hetkellä liki 2.6%

Jos tilillä on alle 10 000€, on korko kiinteä 0,2%.

Kerryttää bonusta. Korko lasketaan päiväsaldolle ja maksetaan vuodenvaihteessa. Korko määräytyy tuon talletusmäärän osoittaman tason mukaan, mutta toisin kuin Nordean vastaavassa, sen saa koko talletetulle summalle. Neljä kulutonta nostoa per vuosi. Jos tallettaa yli tuon kympin, on aika hyvä diili ja pieksee Nordean ja S-pankin vastaavat mennen tullen.

7 tykkäystä

Mobiiliapilla ei näe, on mentävä nettiselaimella.

Rahat → omat tilit → tilien tiedot ja muokkaus → valitse kasvutuottotili → siirry kohtaan tilikorko

1 tykkäys

Minulla lukee näin:
" Talletuskorko
Pääoma porrastettu "
Menin ihan läppärin nettiselaimella

1 tykkäys

Toi on totta, mutta paljon oli OP:n korkotilin korko?

Testattu täälläkin tuo ohje. Kuten @Roni jo totesi, kasvutuottotilin korko ei taida näkyä tuossa kohtaa samalla tapaa kuin esim. käyttötilillä.

@Roni @Vouma
Sain nämä ohjeet koron tarkastukseen suoraan pankilta ja olen käynyt kerran siellä 2kk sitten katsomassa koron, jolloinkna sen näki kyllä. Mutta nyt ei tosiaan näy minullakaan korkoa enää. Laitoin viestiä OP:hen, niin pitäisi asia selvitä lähipäivinä.

[/quote]
Testattu täälläkin tuo ohje. Kuten @Roni jo totesi, kasvutuottotilin korko ei taida näkyä tuossa kohtaa samalla tapaa kuin esim. käyttötilillä.
[/quote]

Ei mulla oo koskaan näkynyt, vain se että Eurobor -0.3%.
Tällä hetkellä korko: 3,490% - 0,30% = 3,190%

Tilin koron laskentatapa.
|10 000,00 - 49 999,99 euroa|3 kk euribor 360 -korko, josta on vähennetty 0,600 % -yksikön marginaali|
|yli 50 000,00 euroa|3 kk euribor 360 -korko, josta on vähennetty 0,300 % -yksikön marginaali|

Alkaa olemaan sen verta “hyviä” korkoja sästötileillä, että varmasti monille hyvä tuki ja turva salkun tasapainottamiseen? Toki inflaatio nakertaa, mutta jos ei ole niin kova pelaaja, niin ei varmaan huono vaihtoehto ole näillä koroilla pitää osa salkusta säästötilillä:)

3 tykkäystä

Oho. Itsellä sellaiset ehdot, että 2. korkoportaalla 3kk euribor -0,90% ja +50keur summalla 3kk euribor -0,50%. Onko sinulla vanha sopimus vai oletko saanut neuvoteltua?

Olin kuukausi sitten Osuuspankkiin yhteydessä. Kasvutuoton korkoa ei voi itse nähdä netistä. Tilin aloituspäivä kuitenkin näkyy ja siitä voi itse laskea koronmäärityspäivän. Se menee mekaanisesti aina tasan 3 kk välein.

3 tykkäystä

Tämä on todella hassua, koska kuten yllä kirjoitin niin 2kk sitten minua neuvottiin miten koron näkee, ja olen sen myös sieltä silloin käynyt katsomassa. Miksi olisivat yhtäkkiä päättäneet piilottaa tiedon… :thinking:

1 tykkäys

Omaisuuden pitäminen rahana säästötileillä ei ole vuosikausiin ollut niin heikosti tuottavaa kuin nyt on. Juuri inflaation takia. Joten todella vaikea ymmärtää, jos jonkun mielestä tilanne olisi nyt jotenkin poikkeuksellisen hyvä. T-billeistä saa sentään 5% tuoton.

Huomenta! @Matias_Arola kirjoitti tänään Alisa Pankin luotto- ja talletuskannasta ja sivusi samassa yleisemmin alkanutta korkokilpailua ja säästötilien korkoja. Kuten kuviosta näkyy, nousu on ollut puolessa vuodessa tuntuvaa.

17 tykkäystä

Tämähän vähän riippuu siitä, mitä sillä rahalla on aikeissa ostaa. Jos esimerkiksi kyttää sopivaa kotia itselleen tai sijoitusasuntoa, niiden hinnat ovat päinvastoin liikkuneet alaspäin ja näin ollen rahan ostovoima on kasvanut tilikorkoa enemmän😊

4 tykkäystä

No aina tietenkin löytyy yksittäisiä hyödykkeitä, joiden hinnat kulkevat eri suuntaan kuin inflaatio. Mutta silti musta vaikuttaa, että korkojen noususta ollaan eri keskustelufoorumeilla innoissaan, vaikka faktisesti reaalituotto on laskenut voimakkaasti nollakorkojen ajasta. Eli ei näytetä ottavan inflaatiota lainkaan huomioon.

Inflaatiota et voi voittaa millään sijoitusinstrumentillä juuri nyt . Ainahan niitä satusetiä löytyy, jotka ostavat halvalla myyvät kalliilla, pelaavat johdannaisila huikein tuotoin, lyöden aina indeksit, mutta lähes aina kun tarkemmin tutkii, tarinat ovat täysin puutaheinää.

Itse katselen asuntojen hintojen pohjat ja laitan rahaa sinnepuolelle. Iso kassa helpottaa huomattavasti siinäkin kohtaa :slight_smile: Pörssissä sijoitukset kelluneet aika tasaisina viimeisen vuoden, välillä laskua välillä nousua, mutta ei oikein tuottoa ole tullut.

3 tykkäystä