Parhaiten tuottava säästötili

En oikeastaan tiedä, mistä kontekstista nyt edes puhut. Eli missä ne mielestäsi pitäisi ilmoittaa toisella tavalla?

Kun mä kirjotan viestin tänne jossa kerron muuttuneista koroista, niin ilmoittamani tapa on ainoa järkevä, sillä jokainen käyttää kuitenkin omaa talletusaikaansa. Kun teen Nordeassa talletuksen, laskee laskuri lopullisen koron euroissa eli lopputuloksen näen siinä. En tarvitse sielläkään muuta tietoa kuin vuosikoron.

Jossain Kauppalehden korolistauksissa ei myöskään ole mitään järkeä listata kuin yksi vertailukelpoinen korko. Eli en oikein tiedä, mihin sä nyt haluat muutosta.

ok älä nyt hernettä nenään vedä. itse vaan pitäisin että korko ilmoitettaisiin juoksuajalta ja annualisoituna. asioista voi olla eri mieltä, eikä ollut tarkoitus syytellä.

En vetänyt hernettä nenään, enkä kokenut mitään syyttelyäkään, olen vain eri mieltä tuosta asiasta enkä siis itse kaipaa muuta kuin vuosikoron ja ymmärrän hyvin, miksi sellainen aina ilmoitetaan :+1: Olisi iso huononnus jos sitä ei ilmoitettaisi.

Olisin vain halunnut tietää, että mihin yhteyteen siis kaipaat niitä talletusajan mukaan auki laskettuja korkoja?

2 tykkäystä

jos olen ihan rehellinen niin olen itse sekoittanut aikoinaan juoksuajan koron annuaaliseen korkoon. sen vuoksi. nolo tunnustus.

2 tykkäystä

Onko jollain kokemusta kauanko kestää rahojen tulla Bigbankista omalle tilille?

Kyllä siinä se 3 arkipäivää on itsellä mennyt aina tähän asti, ei siis niin nopea kuin Bank Norwegian, Alisa Pankki tai Svea.

EDIT: Kyseessä siis säästötili.
EDIT2: Rahat ovat kolme päivää maksutoimeksiannoissa, kun olen noston tehnyt. Tämän jälkeen Bigbankissa maksutoimeksianto kirjautuu toteutuneeksi ja rahat ovat näkyneet tilillä saman päivän aikana, ts. kolme pankkipäivää noston “käynnistämisestä”.

Minulla oli määräaikaistalletus ja tuli jo samana päivänä Nordean tilille, kun määräaikaistalletus päättyi.

Okei, huomasin vain että ne rahat lähti vasta kolmen päivän jälkeen eli varmaan pitää odottaa kolme pankkipäivää että ne näkyvät omalla tilillä

Saldo Bank maksaa 15-18kk määräaikaistalletukselle 4,60%

8 tykkäystä

nätisti tuli norwegian bank tilille korot heti 1.1 vuosiraportti tullee myöhemmin. onko muilla palveluntarjoajilla yhtä ryhdikästä toimintaa?

10 tykkäystä

Samoin Svealla korot näkyvät jo.
Yllätys yllätys Osuuspankin toiminta ei ole yhtä rivakkaa.

14 tykkäystä

Bank Norwegianin säästötilin korostahan ei pidätetä lähdeveroa.
Pitääkö korot ilmoittaa nyt tammikuussa lisäennakkona, jotta välttää korkojen maksamisen verotuksesta? Vai voiko huoletta odottaa verottajan ennakkopäätöstä ja maksella sitten kesällä mätkyjä?

1 tykkäys

Muistaakseni Osuuspankin ehdoissa lukee, että maksetaan 6. päivä tammikuuta

2 tykkäystä

Brocciin myös tullut viime vuoden korot

2 tykkäystä

Bank Norwegian ilmoittaa kyllä ihan suoraan Suomen verottajalle. Tulee veroehdotelmaan. Kokemusta on ja hyvä niin. Olisihan se noloa, jos itse unohtaisi. Kannattaa laskeskella ennen tammikuun loppua, sillä sen jälkeen alkaa täydennysveron korko juosta.

kun korko maksetaan 1.1.2024 niin eikö kyseessä ole 2024 tulo?

1 tykkäys

Itselläni koron maksu on päivätty 31.12.2023. Eli taitaa olla viime vuoden tuloa.

2 tykkäystä

BN säästötili plussalta saa nykyisin vuodessa nostaa 6 kertaa veloituksetta ja korko on 3,75%

8 tykkäystä

Jos talletukselle maksetaan korkoa kalenterivuosittain, korko on sen vuoden tuloa, jolta se maksetaan, vaikka se olisi nostettavissa vasta vuodenvaihteen jälkeen (KHO 30.4.1982 taltio 1891).

13 tykkäystä

Kyllä Op:lla kestää kavutuottotilin koron maksu vuodelta 2023 asiakkaan tilille. Mistään et näe paljonko korkoa on kertynyt, ja viesteihin pankki ei vastaa.

3 tykkäystä