Itse en ole IHAN VIELÄ aloittanut Victoria 2:ta kunnolla vaikka listalla on…
Mutta lukaisin tämän nopeasti läpi ja pitää yhtyä siihen omalta osaltani “fiilikseen”, että nykyään strategiapeleihin tehdään leaneja ja “nättejä” ui:ta jotka ovat käytettävyydeltään ihan haitarista.
Itselläni oli vedenjakaja aikanaan Civilization 6 (ja 5), siinä missä Civ 4:a sai kaiken tarvittavan tiedon nopeasti, muutamista ruuduista ja monet asiat pystyi tekemään helposti esim. kaupunkiruudusta niin Civ 6:a kaikki jemmattiin johonkin hiton mystisten tabien ja menujen taakse josta sitten pitäisi ulkoa muistaa erinäisiä arvoja jos haluaa pysyä kartalla.
Civ 4 oli tästä syystä paljon nopeampi ja jännittävämpi pelattava, missä Civ 6 kovasta yrityksestä huolimatta vain unettaa.
“Katsokaa tätä meidän hienon näköistä UI:ta ja karttaruutua” – joo kiitos kiitos.
Annoin Paradoxin vanhemmille peleille aina respectit siitä että tietoa harvemmin pihdattiin. Kaikki modifierit ja syyt on aina napeissa jäätävänä listana, että vaikka et niistä tajuaisi mitään niin on edes luettavissa.
CK3 en ole kokeillut, mutta näytti ottavan askelta modernien Civien tapaan hieman sarjakuvamaisempaan vähemmän kompleksiin suuntaan