Peliyhtiö Next Games

Mulla alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan tähän tarinaan. Mitään aikatauluja ST:n julkaisusta ei tullut. Muutenkin firman tulevaisuus on sumun peitossa. Jotenkin tuntuu ettei TJ itsekkään usko, että peli menestyy. Mietin myymistä vakavasti. Saisin vielä omat melkein takas. Tää on ollut kyllä heikko sijoitus mulla.

Itelä salkussa 85 sentin kappalehinnalla. Arvasin että droppaa, mutta jos olisi myynyt niin olisi mennyt veroihin nykyinen droppi. Liikaa myynyt voitolla muutenkin, ei perse kestä veroja.

Ite peli vaikuttaa lupaavalta ja bugittomalta, tuo Stranger Things

2 tykkäystä

Joo peli itsessään vaikuttaa hyvältä. Koukuttaa ja toimii todella hienosti. Graafinen ulkoasu ja tyyli miellyttää silmää. Se että se on huippusuositun menestyneen pelin “klooni”, ei tässä tapauksessa haittaa yhtään, lähes päinvastoin. Kyse onkin nyt siitä kuinka ST-teema toimii. Se on adaptoitu pelin henkeen hienosti ja toimii takuulla pelin päämarkkinassa, kuinka sitten muualla? Pelin laajempi julkaisuaikataulu menee varmastikin aika käsi-kädessä uuden ST-kauden julkaisun kanssa jenkeissä.

Kiinnostaisi kovasti, mutta aloituspositiota ei voi näin korkealta valitettavasti mitenkään ottaa. Harmi! :frowning:

1 tykkäys

Kertokaan kuinka pelin lanseeraus onnistuu ilman antia? Kassassa vaan höyryt enää.

1 tykkäys

Olen miettinyt samaa. Vaikka peli olis hyvä, miten se levitetään, jos kassa on tyhjä?

1 tykkäys

Itse olen ihmetellyt pitkän pätkän kun tämän kurssi on noussut ihan tyhjillä lupauksilla ja olen pysytellyt visusti erossa. Periaatteessa salkussani on edelleen pieni tila varattuna tälle, mutta kurssi on about 1.5-2x siihen nähden mitä olisin valmis maksamaan tästä roskasta - korjaan riskistä. Next on silmissäni yksi pörssin todennäköisimmistä konkurssiin menijöistä ja yksi Suomen huonoimmin pärjäävistä pelitaloista.

En ymmärrä miten ihmiset ovat niin innostuneita tästä ja samalla edelleen katkerana Roviolle. Molemmilla pian listautumisen jälkeen kurssi romahti, mutta vain toiseen suhtaudutaan nyrpeästi ja mielestäni vielä suotta. Next sen sijaan raketoinut, vaikka firma on pieni, hitit sekä lypsylehmät puuttuu ja tulevaisuus on erittäin epävarma. Toki hyvää on se että toiminta ei ole enää tappiollista. Joskin realisti minussa heti haluaa huomauttaa että se ei pitkälle riitä etenkin jos julkaistut pelit jatkavat laskevassa trendissä. Tällaisessa tilanteessa on uusilla peleillä kova vaatimus onnistua, mutta tämäkään ei näytä järin hyvältä. Lisäksi muille brändeille pelien tekeminen olisi ehkä hyvä strategia jos tilaava taho maksaisi valtaosan kehityksestä. Pelit voitaisiin tällöin kehittää samalla kun sarjaa tms tuotetaan myös. Nykyinen pelin markkinoille saaminen monta vuotta brändin kovimman hypen jälkeen ei ole tie menestykseen.

1 tykkäys

Suosittelen katsomaan tämän viimeisimmän Next Gamesin haastattelun läpi,

Tässä mielestäni TJ käy melko selkeästi läpi, että mitkä tulee olemaan seuraavat askelmerkit ST:n suhteen. Mielestäni nykyinen tilanne on selkeämpi kuin moneen vuoteen ja paljon on nyt kiinni siitä, että minkälaisen vastaanoton ST tulee saamaan isommilla markkinoilla.

4 tykkäystä

Juurikin näin. Jos ei englannin kielisestä haastattelusta käynyt selväksi tai jos ei vain viitseliäisyyttään kehdannut vaivautua edes tätä haastattelua kuuntelemaan, vaan aletaan heitellä omia mutuja foorumille niin ehkä ne laput kannattaa jättää ostamatta jos ei fokusta ja kärsivällisyyttä riitä seuraamaan :slight_smile: Ei pahalla.
Tässä haastattelussa pitäisi ST:n eteneminen olla aika selvä minun mielestäni. Ja joku mainitsi myös BR. Senkin julkaisu on edessä. Tästäkin oli haastattelussa puhetta

3 tykkäystä

Katkeruus Rovion suhteen on jotain erityistä. Taitaa olla usempia pelejä, jotka eivät ole lunastaneet odotuksia, mutta ei toisaalta floppeja. Itse olen Rovion suhteen positiivinen, mutta en omista.

Next Games on sen sijaan pettänyt kunnolla vasta kerran, kun Walking Dead OW osoittautui taloudellisesti heikommaksi kuin No Man’s Land. Itse olen tuon epäonnistumisen laittanut oppirahojen piikkiin. ST ei luonnollisesti saa flopata. Riskit on isot, mutta ST:n onnistuessa tuottopotentiaali on suuri.

4 tykkäystä

Tämä haastattelu oli kyllä vakuuttava, tarkempi update etenemisestä olisi ollut näppärä antaa tossa tilinpäätöksen yhteydessä. Siinä puhuttiin lähikuukausista lanseerauksista, ehkä odotin nopeampaa plania mutta eipä tuo nyt haittaa, istutaan kätten päällä sitten :slight_smile:

Tästä on nyt tulossa melkoinen kukkotappelu, haastattelija on edelleen arvioissaan melko kriittinen, aika näyttää…(eikä todennäköisyyksien mukaan oikeassa oleva aina lopulta ole oikeassa)

1 tykkäys

Onkohan jokin iso osakas myymässä vai mistä äkillinen lasku?

Karhumarkkina nostaa päätään ja kaikki laskee juuri nyt. Next Gamesin kaltaisessa pienivaihtoisessa volatiilissa osakkeessa liike näkyy sitten voimakkaampana kuin esim. indeksissä.

3 tykkäystä

Tuli vielä vilkaistua tuota englanninkielistä haastattelua ja Blade Runnerin julkaisuhan päämarkkinoilla pitäisi olla ihan viikkojen sisällä. Q1 2021. Samoin myös Stranger Things peli avataan useimmissa maissa mm Australia.


Jos joku on missannut ja haluaa kuunnella tuon haastattelun niin laitoin linkin alle

7 tykkäystä

:+1::+1::+1: toivotaan, että aikataulut pitää ja pelit olisivat iskussa, sekä koukuttavia, niin voisi nuo kurssitkin kohota ylemmäs vaikka reppaamminkin.

1 tykkäys

Blade Runner Rogue löytyy ainakin Androidille. Latasin ja ensi tuntuma on vakuuttava. Äänet ja grafiikat toimii. En ole tarinapohjaisten pelien fani, mutta ainakin vielä jaksanut lukea tekstit.

Tutorialin toisessa matsissa alko päästä jo ite tekeen valintoja ja taistelu oli viihdyttävä. Katsotaan miten kauan jaksaa hakata. Tähän mennessä laadukkaan oloinen peli, joka voi viedä mennessään rajusti. Bugeja ei ole löytynyt.

2 tykkäystä

Tämä versio mitä olet pelaillut on päivitettu lokakuussa ja mielenkiinnolla odotan mitä seuraava isompi päivitys pitää sisällään.

Koko Blade Runner on jo vähän unohdettu ja harva tuntuu odottavan siltä enää yhtään mitään. Vaikka itse olen myös ollut jo pidempään melko skeptinen tämän pelin osalta, niin fakta on kuitenkin se, että jenkeissä tälle brändille löytyy melko suuri ja uskollinen fanikunta.

Toivottavasti peli tulisi yllättämään postiviisesti ja näin poistaisi edes hieman paineita Stranger Things peliltä.

1 tykkäys

Kuulostaa siltä että kehitys on lopetettu.

Okei, eiköhän siihen joku iso päivitys ole Q1 tulossa sitten. Jos se tuosta vielä tässä paranee, niin on kyllä kova peli. Tollanen monipelimode näyttäisi olevan “coming soon” tilassa.

2 tykkäystä

Nyt loppui Puolaan suunnatun Stranger Things -pelin toimivuus omassa luurissa. Herjaa että tullut uusi päivitys, mutta ei pysty ainakaan suoraan päivittämään kun ei ole play.kaupassa suomessa tukea. Ei löydy myöskään mistään uutta APK-pakettia.

Olisiko jotain uutta kohta tulossa tällä rintamalla?

Harmi että tuon Stranger Things - TV sarjan 4 kausi jäissä Koronan takia.

2 tykkäystä

Tuo Bladerunner julkaisu tulee kyllä ihan plussana. Aika monen papereissa se oli varmaankin nollana jo, joten siitä pientä plussaa.

Yhtiökokous olisi sitten kuun lopussa ja tänään tuli vuosikertomus. Vuosikertomuksessa ei osunut silmiin uutta, mutta odotan mielenkiinnolla kuun lopussa tietoa ST:n julkaisusta. Playkaupassa tikkaa sen verran arvosteluja että onko jo julkaistu laajemmin kuin Puola+Filippiinit?

2 tykkäystä