Peptonic Medical AB - naisten elämää parantavan mission alkumetreillä

“Financial position and liquidity - Cash and bank amounted to SEK 25,379 (19,642) thousand as of
September 30, 2020. During the quarter, the company received a net SEK 7,195 thousand in newly issued capital via a directed new issue to the Vidar Foundation” Ymmärtäisin, että tämä laina oli mukana tuossa 30.9.2020 25,3 miljoonassa.

Edit: Toivotaan, että riittäisivät tai saataisiin edes suht edullista lainaa, ettei tarvitsisi antia taas järjestää.

1 tykkäys

Stockholm, November 9, 2020 – Peptonic Medical AB (publ) (“Peptonic” or the “Company”) today announced that it has exercised the option to obtain a loan of 7.5 MSEK from Vidarstiftelsen according to an agreement as signed in May 2020.

Eli tuo on vielä tuon syyskuun lopun tilanteen päälle. Tämän “rahoituspaketin” yksityiskohdat julkaistiin muistaakseni Lunen hankinnan yhteydessä ja nyt kaikki sen mahdollistamat toimenpiteet on suoritettu (paitsi tuon 7,5msek lainan muunto osakkeiksi, joka voi tapahtua ensi vuoden aikana jos osapuolet niin haluavat)

Jos ensi vuoden aikana ei saada hommaa juurikaan rullailemaan Kiinan, USAn ja muiden vetäminä niin rahoitusta täytyy vielä jostain keksiä, mutta uskon siinä vaiheessa ehtojen olevan huomattavasti edullisemmat mikäli bisnes kehittyy lähellekään odotuksiani seuraavan 12kk aikana.

1 tykkäys

Peptonicin LinkedIn -sivuilla haetaan myyntijohtajan tyyppistä henkilöä buustaamaan Luneten nykyisten ja uusien tuotteiden myyntiä lähinnä Euroopassa. Kokemus Amazonin kautta tehtävästä myynnistä on mainittu pariin kertaan.

2 tykkäystä

Anti on käynnissä, löytyy esim. Nordnetissä omista yhtiötapahtumista. Epäilen että merkintäoikeuksien ulkopuolelta ei paljoa tipu, mutta kurssilaskusta voisi päätellä, että osa elättelee siitä toiveita. Eli myy nyt ja yrittää hommata osakkeet halvemmalla takaisin annin kautta.

Käsitinkö oikein, että jos tuohon ei vastaa 8.12. mennessä niin Nordnet myy ne ja rahat tulee salkkuun?

Onko tietoa miten Nordean puolella merkintä onnistuu?
Investorin puolelta ei toistaiseksi löydy kyllä mainintaakaan koko annista.

2 tykkäystä

Niin siellä näyttää lukevan, osaakohan Nordnet haistella oikeuksille hyvän hinnan? :slight_smile:
En jaksa uskoa että merkittävää oikeuksien ulkopuolelle liiemmin jää, hinta on sen verran edullinen (ja tietysti omistajat ovat sen jo maksaneet).

Investorin haulla löytyi, muttei nuolle mitää pysty tekemään.
Voipi olla omaa sokeutta, mutta ei osunut silmään, että mikä on ollut viimeinen päivä omistaa osakkeet, että on oikeutettu antiin?

Edittiä:

Eli täsmäytyspäiva 27.11 ja merkintä/kaupankäynti merkintä oikeuksilla alkaa vasta huomenna 1.12.

Tuossa päivämäärät ja esitteet:
http://www.peptonicmedical.se/peptonic-medical-ab-offentliggor-informationsmemorandum-med-anledning-av-forestaende-foretradesemission/

Tekstiä voi copypasteta googlen translateen.

Jos omassa pankissa ei näy antia vielä, se voi ilmestyä sinne viiveellä.

1 tykkäys

Mä en ainakaan investorista pysty merkkaamaan mitään. Nuo samat kaksi löytyy.
“Peptonic Medical PAID SUBSCR SHS”
“Peptonic Medical Subscription”

tuota jälkimmäistä näyttää joku ostaneen mutta ilmoitus tulee:että ei ole kaupankäynnin kohteena tällä hetkellä.

Myyty merkkarit 0,2 sek. Kiva arbitraasi 0,2 * 7 + 1,09 = 2,49 sek

Lisäksi:

PEPTONIC Medical AB: Peptonic Medical signs agreement for distribution of self-test for bacterial vaginosis with exclusivity in Sweden, Norway and Denmark

Stockholm , 1[st] December 2020 - Peptonic Medical AB (publ) (‘Peptonic’ or ‘the company’) announces today that they have signed an agreement with Common Sense, Ltd. (Common Sense) on the distribution of a self-diagnostic test for bacterial vaginosis. The distribution rights apply to 28 countries, of which exclusive rights apply to Sweden, Norway and Denmark. Among the non-exclusive countries are e.g. England, Germany, France, Spain, Italy and Australia. Peptonic will launch the self-test under the VagiVital® brand.

The self-tests have been developed by Common Sense and are sold today in the USA and in a number of countries in Europe e.g. England, Italy and the Netherlands. In clinical studies the self-test has shown a sensitivity of 91.8% and a specificity of 92.8%. The read-out of the self-test is given in a few seconds and no samples need to be sent for laboratory analyses.

  • This is an exciting technology that we now have the opportunity to offer our customers. Many women who are bothered by vaginal discharges with unpleasant smell are reluctant to go to the doctor for consultation. Then this self-test is a flexible alternative that gives a quick first answer, says Johan Inborr, CEO of Peptonic. Of course, we also want to be able to offer a safe and effective treatment of bacterial vaginosis in the future.

The launch of the self-tests is planned for the third quarter of 2021.

Peptonic laittaa tasaisen varmasti hyviä uutisia eetteriin, joista nämä tämänpäiväisetkin olivat molemmat jossain määrin odottamattomia. Lune Group uutisoi myös pestävistä kuukautissuojista tänään: PEPTONIC Medical AB: Peptonic Medicals dotterbolag lanserar återanvändbar och miljövänlig tygbinda

Lune Group Oy Ltd., (‘Lune’) som ägs av Peptonic Medical AB och som är mest känt för Lunette® Menskoppar lanserar återanvändbara tygbindor. Liksom menskopparna tillverkas de nya tygbindorna i Finland.

Omat merkkarit laitoin samasta syystä myyntiin.
En oikein ymmärrä niiden hinnan muodostumista tällä hetkellä, joten otin ilmaiset rahat ulos. Paino salkussa on ihan riittävä ilmankin ja osakepaino käytännön 100%, joten vähän käteistä tässä kohtaa :slight_smile:

1 tykkäys

Minulla ei ole osakkeita eikä siten merkintäoikeuksia, mutta kävin kokeilemassa Nordnetissa toissijaista merkintää ja antoi tehdä sen 1,09SEK hintaan. Onkohan tässä joku Nordnetin käpy?

Ei pysty vissiin Nordeassa merkkaamaan noita Investorin kautta eli sieltähän tulee ihan paperi himaan (yleensä liian myöhään), joka pitää palauttaa. Kannattaa suoraan soittaa aspaan ja hoitaa puhelimitse.

1 tykkäys

Tässäpä tämä, on muuten varmaan passeli kate puuvillapalassa, jossa pari nepparia ja hinta alk. 32,90€. Tuote on jo hitusen noussut järjestyksessä kun laittaa ensin myydyimmät. Itsellä Luneen ja lunette.com tosi kova luotto, vahva ja suosittu brändi, hyvä hankinta oli:

2 tykkäystä

Luneten kestositeiden mainoskasvona häärii eräs Suomen suurimmista someinfluencereista, Maiju Voutilainen. maiju voutilainen (she/her) on Instagram: "kaupallinen yhteistyö @lunettecup 🩸 mä oon nyt kaks vuotta käyttänyt kuukautissuojana kestositeitä. mä päädyin niihin kun halusin vähentää kertakäyttöistä jätettä ja kuukuppi ei enää toiminut mun kanssa yhteistyössä. kestositeet on mun mielestä ihan alihypetetty tuote! tiesitkö, että menstruoiva tyyppi käyttää elämänsä aikana keskimäärin 12 000 kertakäyttöistä kuukautissuojaa? lunette julkaisi (kauan odotetut!) omat kestositeensä, joilla on avainlippu-merkki ja niitä saa kolmessa eri koossa (mini niukkaan, medium normaaliin ja max runsaaseen vuotoon). ne on suomessa valmistettu luomupuuvillasta & bambuviskoosista ja kankaat ovat ökö-tex -sertifioituja!! jee! aina kun oon puhunut mun kestositeistä, on multa kysytty että ”miten ne pestään / pidetään hyvinä” - nyt mä vastaan teille: 1. säilytä käytetty side ilmavasti, ettei se ala muhia. 2. voit huuhdella sen ennen pesua _kylmällä_ vedellä välttääksesi suurimmat tahriutumiset ja pinttymiset (voit käyttää myös esim. sappisaippuaa). 3. pese 60 asteessa ilman huuhteluainetta. 4. muotoile kosteana ja anna kuivua. ei siis sen vaikeampaa! ite säilytän ne taiteltuina kaapissa, josta ne on sit kätevä ottaa vaikka mukaan. taitella ne kannattaa myös silloin kun vaihtaa siteen jossain muualla kuin kotona ja sujauttaa johonkin pussukkaan, niin ne saa kuljetettua siististi kotiin pestäväksi. (taittelusta löytyy tarkemmin stoorista / kohokohdista.) jos nää siteet kiinnostaa ja niille on tarvetta, on mulla teille -10% alekoodi MAIJUVOUTI, jota voitte käyttää luneten nettikaupassa! koodi on voimassa vuoden loppuun asti.🩸 #kestositeet #kuukautiset #menkat #kestoside #lunette". 179k seuraajia ja yli 10 000 tykkäystä tuolla julkaisulla. Uskon, että tämä on varsin kustannustehokasta markkinointia.

3 tykkäystä

Voiko Nordeassa osallistua verkkopankin kautta mitenkään antiin?
Omistan niin vähän osakkeita, ettei asiakaspalvelun kuluja ole mitään järkeä maksaa.

1 tykkäys

Minulle ilmestyi Nordea Investorissa ostille ainaskin tänään tuollainen uusi rivi jossa lukee Peptonic Medical Subscription.

Kiitos ketjun avaamisesta ja hyvistä pohdinnoista. Mietin tässä josko lisäisin tätä lapsen (piiitkään) salkkuun. Anti ja merkintäoikeudet sekoittavat kuitenkin hieman pakkaa ja omaa päätä; onko jotain erityistä syytä ostaa vasta merkintäajan päättymisen jälkeen vai onko nyt ihan yhtä hyvä hetki?

En kysele siis sijoitussuosituksia, en vaan täysin hahmota miten anti vaikuttaa osakkeen hintaan lyhyellä aikavälillä.

Sama juttu tänään on ilmestynyt tuo rivi investoriin. Sama määrä kuin osakkeita.
Eilen @Fisu mainitsi myyneensä merkkarit hintaan 0,2 SEK. Mahtaisiko sama onnistua vielä tänään?