Minulla on lukihäiriö ja varsinkin koulussa inhosin sitä, kun en kerennyt kirjoittaa tietoja taululta vihkoon. Tämän takia vihko oli aina täynnä harakanvarpaita ja puolittaisia tekstejä.
Koulussa tunneilla luovuin kaiken muistiin kirjoittamisesta ja kirjoitin vain avainsanat ylös vihkoon, välitunneilla tarkensin vihkooni tekstit.
Tunneilla muutin lukemisen siihen, että kuuntelin tarkasti opettajaa ja kyselin tarkentavia kysymyksiä, koska kuunteleminen sopi minulle paremmin.
2018 löysin äänikirjojenmaailman, joka aukaisi ihan uuden maailman minulle. Olen kuunnellut jotain +200kpl sijoituskirjallisuutta, keskimäärin kuukaudessa tulee ahmittua 60 tuntia äänikirjoja. Tämä on ollut iso loikka minulle, koska kuunteleminen on helpompaa minulle verrattuna lukemiseen.
Lueskellessani foorumin ja indereksen tekstejä, käytän paljon apuna Microsoft Edgen lukutoimintoa ja silmällä seuraan tekstiä, tämä on helpottanut ja nopeuttanut minun lukemista huomattavasti.
Tekstien tarkistukseen käytän oikofix, Jolla pystyn tarkistamaan isoimpia virheitä.
Olen hieman häpeillyt kirjoittaa tänne foorumille, puutteellisen kieliasuni takia. Nykyisin olen alkanut kirjoittamaan paperille enemmän, koska kirjoittaminen ei anna armoa, jos ei ymmärrä asiaa.
Mahtava että saatiin tällainen ketju, laitan seurantaan.
Korjaus: Typo