Pitääkö olla huolissaan?

Tällainen TV-formaatin mukainen ketju on täältä foorumista puuttunut, joten aloitetaan nyt. Sisältö saa olla lavea pikkuhuolista aina pelkoon maailmanlaajuisesta pörssiromahduksesta.
Jokainen palstalla oleskelija voi laittaa tänne ainakin yhden huolen.

Aloitetaan pikkuhuolella: Pitääkö olla huolissaan, kun nykyään Masse-setä uskaltaa peukuttaa muiden juttuja vasta kun Verneri on peukuttanut?

12 tykkäystä

Mä olen vähän huolissani tästä syklin kääntymisestä ja mihin se voi johtaa. Olen purkanut velkavivun nyt ensimmäistä kertaa varmaan 3-4 vuoteen ja lisännyt myös ihan puhdasta käteispositiota, lisäksi vähän kultaa. Käteistä ja kultaa n. 10% salkusta.

Varastotasot nousussa, korot nousussa, taksikuskit jakelee pörssivinkkejä, tuulipukuasuntosijoittajat lyhennysvapaine taloyhtiölainoineen, jne…

Jos tulee joku hullu nykäisy Trump+Xi neuvottelujen tuloksena niin saatan keventää edelleen omistuksia ja lisätä vähän käteistä.

6 tykkäystä

Hyvä Artisti: Ei pidä olla huolissaan. Nyt kun nouseva hiilidioksidi tappaa kaikki oravaa pienemmän seuraavan 5v. kuluessa ja siitä sitten vähän isommatkin, niin on vain aivan järkevää ja oikeutettua ottaa sijoitukset käteiseksi ja laittaa ranttaliksi. Sen olet vuosien uurastuksella ansainnut.

4 tykkäystä

Pitääkö olla huolissaan, kun inderekseltä ei ole näin perjantaina ilmestynyt inderesPodia eikä Heikkilä&Vileniä? Ehkä vain pikkujouluista johtuvaa? Ovat tekemässä Restamaxin tukiostoja?

4 tykkäystä

Viimeisin HV Show oli juuri viikko sitten messuilla.

Erno jäi viel toimistolle puuhaamaan podin miksaamisen kanssa kun lähdin, eli eiköhän sieltä vielä illalla sekin ilmesty =)

3 tykkäystä

Hyvä Aston: Ei pidä olla huolissaan, jos HV-show ei ilmesty ihan joka viikko. Kuten veli Vernerin vastauksesta näkyy, pojat ovat ahkeria ja kovin kiireisiä. Mutta:

Pitääkö olla huolissaan siitä, että niin monien palstalla olijoiden (ml. Masse) mielessä ei edes pe iltana liiku mikään muu kuin HV-shown seuraava aihe ja ajankohta?

6 tykkäystä

Hyvä thread!
“Pitääkö olla huolissaan?”

Montakin huolenaihetta tulee mieleen, mutta akuuteimpana se, onko foorumilla jokin ikävä kyber-reikä. Vaikuttaa siltä, että useammankin vakiokirjoittajan nimissä on laitettu sivustolle outoja viestejä. Tuntuuko muistakin siltä?

1 tykkäys

Joo. Kirjottajien mielipiteet on liian outoja :smiley:

:slight_smile: Saahan sitä olla vaikka mitä mieltä, mutta purskautin tänään lonkerot nenän kautta ulos, kun luin ns. Mikaelin kommentin F-Securen varovaisesta ostosta :slight_smile: Jotain uskottavuutta sentään trolleihinkin :smiley:

Siis täh? Olihan se Mikaelin kommentti. :smiley:

Oliko? Käsittämätöntä! Olen katsonut ja nauttinut viimeisen vuoden aikana kaikki Mikaelin podit ja esiintymiset, ja olin siinä uskossa, että omaan ja lapsenkin salkkuun on ostettu F-S:ää jo pitkän aikaa.
No täytyypä sitten laittaa nämä viestit ja tiedonmuruset uuteen järjestykseen mielessä.
Höh. En kyllä luullut olevani aivan pihalla, mutta taidan sittenkin olla :frowning: Paranoidi tai jotain…

1 tykkäys

Olen huolissani siitä, että wanhalla Brutus-sedällä on krapula pikkujoulujen jälkeen. Eikö wanhalla Brutus-sedällä ole massia korjata krapulaa? Onko wanha Brutus-setä sijoittanut kaikki rahat muuhun kuin hyvinvointiin?

Anteeksi trollailuni :smiley:

Pitääkö olla huolissaan Martelan toimarin vastauksista ROASTissa:

  • Vastaus yhdeksään kysymykseen kymmenestä alkaa: ”Siis tää meidän uusi strategia…”

  • Kysyttäessä vaatimattomasta omistuksesta yhtiössä: ”Meillä on nää ostojen aikaikkunat jne” kaveri kuitenkin ollut kolme vuotta toimarina…

Vastaan itse: Ei tarvitse…ellei satu omistamaan kyseistä narikkaa

7 tykkäystä

Samaan kiinnitin huomiota. Ei ollut kauhean luottamista herättävä haastattelu, konkretia loisti poissaolollaan. Rantaniemen tosin kannattanee olla huolissaan Q4:n myynnistä, kun korosti haastattelussa, ettei sijoittajille saisi enää tuottaa lisää ikäviä yllätyksiä - tammikuinen tulosvaroitus olisi juuri tällainen.

Pisteet kuitenkin siitä, että ylipäätään uskalsi tulla Roastiin.

5 tykkäystä

Ei tosiaan ole tarkoitus retostella Martelan tilanteella mutta nimenomaan konkretia loisti poissaolollaan.
On totta että ei ole herkullinen tilanne tulla roustattavaksi tuon viimeaikaisen trackin kanssa.
Itse näen asian kyllä vähän niinkin, että jos kutsu ROASTiin käy niin hyvä olisi mennä jos sijoittajien luottamuksen meinaa takaisin hankkia.

Tosin, tuskinpa Inderes kieltäytymistä julki toisi.

Aina pitää olla huolissaan jos sijoituskohteella ei ole “moat”:ita…

Pitääkö olla huolissaan kun Prime Minister tällä tavoin Brexittiä pohtii…?

3 tykkäystä

Ym. huoli sai niin paljon peukutusta, että on ihan pakko jatkaa samalla linjalla eli: "Pitääkö olla huolissaan, kun Masse-sedälle on tullut ahdistava tarve peukuttaa jotain Vernerin juttua heti jos hän huomaa, että Verneri on peukuttanut ensin jotain Massen juttua? Vai onko tämä vain normaali win-win tilanne?

3 tykkäystä

Kai se on sitä suosittua vastavuoroisuutta. Itehän en peukuta mitään kuin mielenhäiriössä, joita muutama näyttää olleen :smiley:

2 tykkäystä

Kaipa se on Massella ja Vernerillä vaan puhdasta taktikointia, kun muuten ei pärjää. Peukut G:lle ryhdikkäästä otteesta peukutusten kierossa maailmassa:)

2 tykkäystä