Annin jälkeen on rahaa n. $1,5mrd. SIinä on kohtalaisen kova käteiskassa, kohdistuu sitten johonkin yritysostoon tai omaan investointiin… Varmaan molempiin riittänee rahat?
Andy sanoi muuten callissa, että nuo 2 vetytehdasta olisi rahoitettu. Nyt ainakin rahoituksen osuus näissä pienenisi?
Edit: ja sori spämmistä/useammasta viestistä. Ei vaan meinaa pysyä housuissa!
Koska kyseessä on Ranska niin kaikki on mahdollista kunhan ranskalaiset saavat jotain kotiinpäinvetoa:
Miltäs kuulostaa tämä:
Plug ostaa McPhyn rapealla valuaatiolla, kauppa osakevaihtona
Plug perustaa Ranskaan gigafactoryn
Ranskalaiset saavat siivun maailman johtavaa vetyfirmaa ja Euroopan pääkonttorin tietysti Pariisiin.
Voisin keksiä epärealistisempiakin skenaariota, tuossa tosiaan tippuu hyvin palaset kohdilleen geografian ja tuotteiden osalta, ei tarvitse saneerata Ranskassa.
En silti pidä tuota missään tapauksessa todennäköisenä.
Kun nyt tuon noin ilmaisit, niin tuossahan olisi järkeä. Samalla Plug saisi entistä enemmän jalansijaa tänne Eurooppaan ja kahmittua ostoilla kilpailijoita pois tulevilta, kasvavilta markkinoilta Tuo sun skenaario alkaa tuntumaan jopa pelottavan uskottavalta mitä enemmän asiaa miettii
Mun puolesta nyt sais ne uutiset puuttua että saa eilen myydyt 50% positiosta takaisin mahdollisimman halvalla Toki näissä veiveissä aina jännittää että tuleeko heti oman myynnin jälkeen joku pankin räjäyttävä uutinen, siksi en tätä usein teekään ja nytkin vain puolella positiolla. OST antaa hyvä mahdollisuuden kotiutella osia voitoista kun tämäkin oli jo +200% mutta rannalle jäämisen riski pitää hyväksyä
Edit: otettu saman verran takaisin @22,5$, ei jaksa kärkkyä alemmas dippailua, tähtäin on kuitenkin pidemmällä. Jos nyt oikein alas alle 20$ lähdetään valumaan niin katsotaan sitten uudestaan, teknisestihän tuohon on mahdollisuudet mennä.
Hindenburg, sitruuna, Seeking Alpha, mitä näitä karhuja nyt on…
Our research shows how the revenue growth propelling the stock is actually a costly subsidy to Amazon and Walmart at the expense of PLUG’s shareholders. We see the stock falling back to earth in 2021 as the revenue from these two main customers declines. We think investors could lose -75% as the stock makes its way back to our fair value estimate of $5.70 per share.
“investors need to understand that this isn’t a new technology that will revolutionize the transportation world. The only commercial application that has developed is fuel cells for warehouse forklifts. If this technology were superior or cost-effective, it would have much wider adoption by now.”
Ilmeisesti tilanne siis se, että kun vetyä ei osattu hyödyntää tehokkaasti aiemmin, niin eipä sitä tulla jatkossakaan…