Plug Power ($PLUG)

Joo, käsittääkseni omien toimintojen pyörittämiseen. Mikäs sen parempi kuin toimittaa myytävää vetyä vetyrekoilla, jotka toimivat Plugin tekemällä omalla vedyllä.

Onhan se hieno homma, että Plugilta löytyy kokonaisratkaisu tuohon ketjuun pl. se rekka.

7 tykkäystä

Terveisiä Antwerpenistä!

Käsitykseni mukaan tähän pitäisi valmistua Plug Powerin tehdas tms. Vähän näyttää olevan pitkässä kuusessa tämäkin.



Reissussa näemmä rähjääntyy, kuten kassista voi huomata.

42 tykkäystä

Onhan siellä jo valssijyrä paikalla. Pohjat ja infrat tehtaalle vahvalla oletuksella siis jo valmiit. Kyllä niissäkin väkertämistä on. Milloin tämän kyseisen pytingin tulisi olla pystyssä? Ps nyt on aktiivista meininkiä kun ollaan paikanpäällä tarkastamassa edistyminen. :grin::+1:

5 tykkäystä

Mitähän nämä ovat?

11 tykkäystä

11% kurssinousun perusteella ainakin plug. Joku tietää aina jotain.

9 tykkäystä

Itsellä oli pieni betsi noista pohjista ja myin pois long swingin. Mutta kyllä tässä taas koko “vihreä energia” sektori nousee, joten en laittaisi PLUG:in piikkiin liikaa. Tässä pitää nähdä konkreettisia toimia ennenkuin yhtiön todellinen liiketoiminnallinen kannattavuus alkaa tulla läpi.

18 tykkäystä

image

Huomenna Symposiumi. Nousu jatkuu -tai sitten tullaan lujasti takas. Riippuu huomisista puheista ja toteutuneista tai toteutumattomista toiminteista (mm. Georgian tilanne). Paljon on itellä kiinni, about 30% koko salkun arvosta. Niin että sopii toivoa, ettei omistajien odotuksia tulla pettämään! :+1: :+1:

25 tykkäystä

https://www.ir.plugpower.com/press-releases/news-details/2023/Plug-Preferred-Supplier-Of-550-MW-PEM-Electrolyzers-To-Fortescue-For-Proposed-Gibson-Island-Project/default.aspx

Päivän presis:

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1093691/000110465923108440/tm2328205d1_ex99-1.htm?fbclid=IwAR04ktvjvDTtz55tpZfackMYRD4aMksmAQlL7JKFDJogBzM1hIFztMBHlEo

20 tykkäystä

Hyvät on ennusteet. Saapi nähä pitääkö.

12 tykkäystä

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1093691/000110465923108440/tm2328205d1_ex99-1.htm?fbclid=IwAR0c0aW0SedBhm8IYZqVoiUYPsDsPgeqJiPFrJOpUVNceIEbg74CmOAXtkI

Siinä päivän slidet. Kivaltahan ne näyttävät:

e. Ja tosiaan 35% Gross Marginia lupailevat vuoteen 2030. Tuo nyt on sellainen toivotaantoivotaan ennustus, etten itse oikein jaksa syttyä. Toivottavasti livenä avaavat nyt tarkemmin tulevia vuosia - miltä näyttää 2024 kvartaaleittain ja miten tänä vuonna menneet Q3 ja Q4 outlook?

13 tykkäystä

Hyvin näyttää markkina tykkäävän. Eilen lähes 12% ja pre marketissa näyttäs olevan toiset jo vireillä. Aika optimistisesti kyllä reagoidaan Plugin esityksiiin, vaikka tapana on ollut aina alittaa kaikki, mitä ennustetaan/luvataan.

16 tykkäystä

Mikäs alitus tämä on? Muutama vuosi sitten oli tapana nostaa ennusteita joten tuo “aina” on aika vahva ja leimaava argumentti.

Liputa tämäkin, voin kaivaa lisää.

7 tykkäystä

No voi pannahinen. Ei niillä ole vieläkään Georgia tuotannossa! :sweat:

Eiköhän siis lasketella vähin erin takas lähtötasoille, ellei perjantai sitten yllättäen tuo mukanaan jotain uutta mullistavaa ja isompaa toivomusta herättävää (nauhan leikkaus seremonia, Hub-kilpailutus).

Harmi. :grimacing:

Markkinat pettyivät (+10% -->+3% → -x% päivän päätteeksi?)…??

10 tykkäystä

Vuoden 2023 loppuun mennessä pitäisi tulla päätöksen;

10 tykkäystä

Niin, tämän olen itse kokenut isoksi ongelmaksi Plugin kanssa. Ei pitäisi mennä lupailemaan mitään epärealistisia aikatauluja. Vain sellaisia joista voidaan oikeasti pitää kiinni. Toivottavasti olen ainoa vääräuskoinen, joka maalailee p***ja seinille toistuvista ylilupauksista ja sivu puhumisista, eli joka ei osaa panna puheita näitten visionäärien luonteeseen kuuluviksi ylihehkutuksiksi ja pelkää koko ajan että lunta tulee taas tupaan! :astonished:

Ei sillä väliä, jos ite reagoin näihin toteutumattomiin ja jatkuvasti siirtyviin targetteihin luottamuksen menettämisenä, kunhan vain instikat ja isot omistajat +analyytikot jaksavat yhä uudelleen uskoa isoon tulemiseen lopulta kuitenkin :thinking:

Olen erittäin mielelläni harhaluuloineni tässä asiassa väärässä! :zipper_mouth_face:

Lisäys: Joku taitaa tietää jotain “vähän” enemmän. Tuskin muuten olisi noiden projektien viivästys- ja 3Q lv:n alaslasku -uutisten jälkeen kovalla vaihdolla edelleen 4%:n nousussa? Perjantaina tulossa positiivisia Hubi-uutisia kenties?? :thinking:

Päivitys vielä:
Olen kyllä nyt vähän “ymmyrkäisenä”. Symposium-päivät eivät tuoneet oikeasti muuta tietoa kuin negatiivista minun mielestä. Osake silti nousee? Perjantai seuraava targetti. Pitää katsoa tuleeko sieltä Hubi-rintamalta jotain järisyttävää Plugin suuntaan. Jokuhan tuota kurssia on hilannut tänään ylös :astonished:

8 tykkäystä

Georgian “plantista” on tulossa kovaa vauhtia Olkiluoto. Mikä osa prosessia ei toimi, onko elektrolyysereissa se vika vai mikä tätä viivyttää?

Sen kun tietäisikin, vaan eivät kerro :triumph:. Targettia on siirretty toistuvasti elokuun alusta lähtien. Nyt se on eri lähteitten mukaan EOY (vuoden loppuun mennessä) :face_with_thermometer:

Jossain ohjelmassa olisi pitänyt olla huomenna nauhan leikkausseremonia Georgiassa, vaan lienee sekin peruttu (?).

Symposiumin inffon mukaan se on “lopullisessa käyttöönottovaiheessa”. Haasteet tuotanon käynnistämisessä voi olla mitä vain. Ei auta kuin odottaa josko joskus jotain inffoavat :grimacing:

Odottavan aika on pitkä! :sweat:

Kylmäkonteissa kuulemma vikaa tai testaillaan

Oho, mistä sait tuon tiedon? Olen koettanut perkata aihetta vaan en ole onnistunut löytämään mitään (linkki johonkin)? Työntekijälähde tms??

1 tykkäys

Fasebookista muistaakseni lueskellu,vaikka sieltä,ni on siellä myös aika paljon hyvääkin

1 tykkäys