Pörssien suunta (Osa 3)

Olen vähän pettynyt kuinka vähän täällä on puhetta Saksan finanssipolitiikan suunnanmuutoksesta ja sen vaikutuksesta paikallisiin yhtiöihin, että laajemminkin eurooppaan.

Kyseessä on moderni kulutukseen perustuva kansantalous, jossa on paljon vajaakäytöllä olevaa kapasiteettiä, joten elvytyksellä luulisi olevan yli 1:n kerrannaisvaikutus talouteen ja sen elvytyksen kokoluokka on jäätävä.

GmFKKdebAAAugre

Tässä arvio siitä mitkä sektorit hyötyisivät infrapaketista eniten. Tehty ennen vihreiden ehtoihin myöntymistä.

Elliant Capitalin tuotosta:

Tähän mennessä ainoat Saksalaiset small capit mitkä ovat tuottaneet hyvin ovat puolustussektorilla. Jatkossa entiset arvo-ansat, erintoten elvytyspaketista hyötyvät yhtiöt tulevat kasvamaan. Saksalainen IT-, kemikaali ja rakennussektori… tuolla joukossa on mahdollisia tenbäggereitä. Yhtiöitä joiden arvostukset pyörivät jossain P/E 10 ja EV/GP 3:n alla ja edessä on huomattavaa tuloskasvua.

Toki tämän viikon aikana äänestyksien pitää mennä vielä läpi ja korkeimman tuomioistuimen pitää antaa myöntävä vastaus siitä, ettei paketin vienti vanhan hallituksen kautta ole perustuslakia vastaan. Itse olen huolestunut tuomioistuimen päätöksestä eniten, jonka pitäisi tulla 24 h sisään tietoon.

Edellisen kahden päivän aikana myös small cappeihin on alkanut virtaamaan rahaa, joka puhuu siitä, että markkinan osannottajat uskovat paketin menevän läpi. Alhaisen likviditeetin yhtiöistä irrottautuminen olisi vaikeaa jos sijoituskeissi romahtaisi.

57 tykkäystä