Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Rahastojen noteeraukset laahaavat. Ke oli hexissä suht hyvä päivä ja huomennakin voi olla, sillä intraday reversal on jenkeissä tekeillä. Korjausliikkeen syvin kuoppa saatettiin nähdä, mutta sen vasta aikaa myöten tiedämme.

1 tykkäys

Myin kaikki osakkeeni pois vuodenvaihteessa ja olen nyt 100 % käteisessä. Ilo katsella kyllä tätä romahdusta mutta vielä ei ole kiire aloittaa ostoja. Antaa lasketella…

8 tykkäystä

Ei mennyt SPX 3000 pts alle. Tuliko FED hätiin?

Myin kaikki osakkeeni pois maanantaina. :slight_smile:

4 tykkäystä

Romahdus peruttu. Jenkkien asuntoaloituksissa odotuksia paremmat luvut. Itse olen lisännyt viimeksi tänään ja eilen.

1 tykkäys

Tuskin vaan trendi - tekninen analyysi. Pohjasta pohjaan trendiveto, selkeä ja vahva tuki.

Eiköhän noita pohjia testata vielä uudestaan kun tulee vähän lisää uutisvirtaa viruksesta. Mutta hei, ensimmäistä kertaa alkoi löytyä pohja tälle luisuketjulle.

1 tykkäys

Samaa mieltä. Ja itsellä ajatus et kun/jos nämä trenditasot pettävät, tulee miinusta jotakuinkin toinen mokoma lisää. Nyt odotan et olisi jonkin aikaa sivuttaisliikettä. Ja ihmettelen jos Eurooppa ei nouse huomenna.

1 tykkäys

Riippuu ihan mitä jenkeissä käy, päivää on vielä jäljellä. Jos jenkit päättää taas lähellä pohjia, ei ole varmaa.

Toki jos näin, itse lähden ajatuksissa siitä liikkeelle et nyt bounce kestäisi siellä suuressa määrin tämän päivän… mutta katsotaan.

Pörssiromahduksen tilannehuone, voe helevettiläinen :joy: Kun ylämäet, alamäet ja romahdukset ovat normaalia pörssikurssien liikehdintää, niin eikös tämän pitäisi olla mielummin business as usual tilannehuone?

9 tykkäystä

Sitähän täällä kai on tarkoitus spekuloida että äityykö romahdukseksi

1 tykkäys

Huomaa että täällä on paljon “ensikertalaisia” kun tämmönen ryhmä pitää perustaa😁 Sijoittaminen on pitkäjänteistä hommaa… Ei tästä kannata panikoida yhtään. Ja koskaan ei kannata pörssiin laittaa sellaista rahaa mitä voi huomenna tarvita.

5 tykkäystä

Kaikki on suhteellista. Ei tuosta luisusta juuri pomppuja erotu.

9 tykkäystä

Oikein tekemistä sen kanssa tällä ketjulla, vaan “Pörssien suunta” haluttiin pitää tyhjänä intraday keskusteluista joten ne tänne. Nimi voisi toki olla parempi.

Kynttilät ennustelee vielä huomiselle lievää nousua. Saas nähdä :thinking:

Minusta on hyvä että on ketju jonne voi kirjotella enemmän fiiliksiä kuin tiukkaa faktaa. Tämä on monelle aika yksinäistä puuhaa.

4 tykkäystä

Se että asiasta on mielenkiintoista kirjoittaa ja lukea ei tarkoita, että kukaan täällä panikoisi. Jos tällainen ketju jotenkin häiritsee, niin kannattaa varmaan pysyä poissa.

11 tykkäystä

Enemmän pelipaikkoja löytynyt nyt päivässä kuin normaalisti viikossa. Mielellään seuraa tilannetta.

9 tykkäystä

Romahdusten lomassa tapahtuu aina erittäin voimakkaita usean prosentin kurssinousuja ja hetken päästä lähdetään taas kellariin.

3 tykkäystä

Minua häiritsee tämä ainainen tapa puhua sijoittamisesta 100 vuoden maratonina. Kaikki osakkeiden myynti pitäisi kriminalisoida ja markkinatrendeihin ei saisi tarttua. Suomalainen mentaliteetti sijoittamiseen on vahvassa. Tärkeintä lienee noudattaa omaa sijoitusstrategiaansa, oli se holdaaminen tai treidaaminen. Ei siinä itsekin toivoin ketjun nimeksi “Pörssin liveseuranta”, mutta tämmöinen nyt tänne tuli :slightly_smiling_face:

16 tykkäystä