Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Koskahan löytyy norwegianin pohjat, kovaa rytisee nyt

Ei tunnu markkina tykkäävän Norskista, ei.
Lisäsin 16,9 Nok, keskihinta nyt 19 Nok.

Jos vuoden vaihteessa olisi joku ehdottanut, että norskia myydään alle kahdella kympillä helmikuussa, olisin pitänyt ehdottajaa vähintäänkin yltiöpäisenä.
Näin se nyt vaan on.
17 kruunua. Uskomatonta.

2 tykkäystä

Kannattaa seurata isoja indeksejä ja niiden liikkeitä ostohetken suunnitteluun. Longin ottaminen kun DAX on 2.5% luisussa ja kovasti katsoo alamäkeen päin on… hmmm… pitkäjänteistä sijoittamista :slight_smile:

5 tykkäystä

Vola katosi aamun jälkeen markkinoilta. Täyttä kylkimyyryä omat käppyrät Saksasta, Suomesta ja jenkkifutuureista näyttävät. Olen kuullut sanonnan mikä sopii tähän mennessä tähän pörssipäivään:

Ei se karhukaan koko ajan riehu. Se syö välillä puolukoita.

Hyvä hetki miettiä pelikirja valmiiksi siihen hetkeen, kun tämä hetkellinen yksimielisyys yritysten markkina-arvosta karhujen ja härkien välillä särkyy.

2 tykkäystä

Norwegianiin muodostui Higher Low, mikä on hieman rohkaisevaa.
Vielä tarvittaisiin HH, jotta alkaa tuntua pohjilta.

3 tykkäystä

Time to turn bullish? Molemmat Dax ja SP 500 targetoineet tärkeillä tasoilla.

3 tykkäystä

Tällaisena itse näen Caverionin. Eli nyt on käsi itsellä alla.

4 tykkäystä

Näyttäisi siltä, että pomppu tulee. Toki jos sp500 sulkee ema200 päälle. Pompun suuruus on mielenkiintoinen(2-6%?). Sen jälkeen arvuuttelua mitä tapahtuu.

S&P 500 futuurit. Päivätasolla Fibonacci 0.786 (2904) antaa tukea. Huomioikaa, että futuurien tarkastelu on mielekkäämpää vasta jenkkimarkkinan avauduttua.

Jos 2904 ei pidä, siirrytään tarkastelemaan isompaa kuvaa viikkotasolla. MA50 on pitänyt hyvin 12kk, mutta on tällä viikolla vaarassa rikkoutua. Viikko on kesken, emmekä vielä tiedä, mille tasolle viikko päättyy. MA50 alapuolelta 2750 voi antaa heikkoa tukea.

2633 on vahva tukitaso. Siinä on sekä MA200 että finanssikriisin jälkeisen nousutrendin alaraja. Tuossa pudotusta ATH:sta olisi kertynyt 23%.

7 tykkäystä

Mites nuo liukkarien puhkaisut esim tuo ma50 määritellään pitemmässä kuvassa, esim tuo viikkokuva? Milloin voi sanoa että ollaan menty läpi?

1 tykkäys

Bear market ton kuvan perusteella (-23%). Nähdäänkö vielä Crash kuten finanssikriisin aikana?

Läpäisy alas edellyttää kynttilän rungon päättymistä MA:n alapuolelle. Vasta tänään illalla klo 23 voidaan sanoa kuinka kävi.

1 tykkäys

Tähän ei TA anna vastausta :stuck_out_tongue_winking_eye:

Pyöritin vähän noita käppyröitä ja omaan silmään huolestuttavalta näyttää se, että Weekly MACD on tukevasti vielä nollan yläpuolella, vaikka kurssi tullut -23% alas. Tiedän että ei saisi tehdä päätöksiä vain yhden indikaattorin perusteella, mutta Weekly MACD:n perusteella matkaa kellariin olisi vielä paljon edessä.

Ok, odotetaan mihin raati päätyy. Täytynee hillitä osteloita.

Nyt on tultu vasta 14% alas. Tasolla 2633 olisi -23%. MACD on hidas indikaattori ja luonnollisesti viikkotasolla hitaampi kuin päivätasolla.

Edit: Viikkotason MACD divergenssi on antamassa myyntisignaalia. Mutta kuten sanottu, MACD on hidas, eikä siksi aina kovin luotettava.

Joo sori, laskin itse väärin. Laitan ton MA200 tason ylös, josko sieltä tulisi pidempiaikaista tukea.

Koputellaan ovea ja kysytään @DayTraderXL ajatuksia tähän korjausliikkeeseen. :slight_smile: Millä mielin lähdössä jenkkipörssien avaukseen tänään?

2 tykkäystä

Kun kerran ihan kysymällä kysyt, niin ohessa on oma seuranta chartti:


Itse arvioin ennakkoon, että Fib 0.5 retracement olisi se taso, josta lähdetään takaisin ylöspäin.
Aika lähellä jo käytiin - viimeinen vaihde ennen Capitulation:ia saattaa vaatia vielä tämän. Yllätys olisi, jos ei tämän jälkeen nähtäisi pomppua tänään, ennen viikonloppuun menoa. Itse olen lisäillyt positioita pienillä määrillä tasaisesti ja jatkan samalla linjalla.

Golden pocket väijyy 2700 tasolla, mutta itse en usko, että sinne asti päädytään näillä uutisoinneilla. Vaatii kakkososan tähän tragediaan.

35 tykkäystä

Miltä näyttää Norskin osalta tekninen analyysi tällä hetkellä? Onko HH muodostunut tässä päivän aikana, kun kurssi seilannut avauksen jälkeen tuota 19-20,5 NOK väliä?

Vähän epäilyksiä toki on, että jenkkipörssin avaus syö nuo tähänastiset tuotot tältä päivältä.