Pörssin päiväliikkeet ja korjaukset (Karhunpesä & Härkätaisteluareena)

Eihän se ollut edes kondominoiduttu. :grin:

5 tykkäystä

Olen ennustaja, tuli pikkudippi…. Katsomma kehkeytyykö tästä jotain vai onko ronmaalia toimintaa.
Minulla Vixiä kyydissä, ihan kiva vihreä tolppa. Tosin jälkiviisaana olisi pitänyt ostaa koko rahalla nasse shorttia torstaina. Mutta aina voi epäonnistua…

2 tykkäystä

Jos tahdot jotain absurdiuutta tähän punamereen, niin BLK (Blackrock) teki tänään (jälleen) uudet ATH lukemat. Markkinadipeistä viis.

1 tykkäys

Wti-öljy korkeimmillaan sitten 2018 vuoden lopun myös tänään :+1:

5 tykkäystä

Kuuluu varmaan enemmän tänne?

10 tykkäystä

@viljo , DAX-futuuri on kyllä plussalla.

5 tykkäystä

mitähän dax futuuria minä katsoin, vai oliko se eilisen päätös ? sorry ! tuskin sitten saa alennuksella osakkeita ostaa.

2 tykkäystä

Eilinen Harvia-ale näyttää päättyneen vauhdilla ja heti ollaan yli 3% plussalla. Kyllä tämä oli ennakkospoilereista huolimatta vielä vähän yli odotusten ollut rapsa kun lyötiin lisää löylyä että jyrä jatkaa…

Harvia = :rocket:

9 tykkäystä

Totaalisen epätieteellinen Finboxin kautta luotu “hypeosakkeiden” lista näyttää nyt että nämä reilut 40 osakketta ovat edelleen n 20% yliarvostettua (fair valuehen katsottuna). Viimeksi oli 30% eli tässä ollaan lasketeltu alaspäin aika hyvin. Viimeksi oli ainoastaan Peloton alle käyvän arvon, nyt sinne on tullut toinekin seuraksi eli Zoom :smiley:

Fair valuehan on tietysti aina näkemys eikä fakta koska arvioidaan tulevia kassavirtoja ja kehitystä mutta kun tutkin eri firmojen olettamuksia noissa laskelmissa niin kyllä on kovat kasvuodotukset edelleen laskettu sisään. Oma johtopäätös tästä on se että parhaat alennusmyynnit eivät ole vielä lähellekään. Mutta toki on hyvin mahdollista että sellaisia ei tulekaan vaan hintoja taas “nostetaan”.

3 tykkäystä

Näyttää olevan investing.com ainakin vielä hieman sekaisin, vaikka onkin saatu jo taas pystyyn eilisen saitin kaatumisen jälkeen. Dax näyttää komeasti 1,6% punaista vaikka oikeasti ollaan yli 100 pinnaa eilistä korkeammalla.

4 tykkäystä

Onko karhut nyt viimein heränneet talviunilta…vai onko taustalla jonkin sortin uutista :o

2 tykkäystä

Sell in may taitaa olla ilmiön nimi. Helsinki pakittanut about 2 viikon takaiselle tasolle. Tuskin tämä vielä mikään isompi rommaus on. Volatiliteetti on kieltämättä nousussa, katotaanpa mitä maanantai tuo tullessaan.

7 tykkäystä

Niin se vaan sell in may sieltä aina tulee takuuvarmasti. Tällä kertaa rahulia ja lottoajia niin paljon markkinoilla, että taitaa mennä edelleenkin kryptoihin…

3 tykkäystä

Nämä laskupäivät ovat kuin tuuli kuumana kesäpäivänä. Tuo mukavan raikkaan olon helteeseen.

7 tykkäystä

Olen karhuillut viimeset 6-9kk… Tämä karhu ei nuku koskaan.

5 tykkäystä

Aikalailla erilaisen kuvan saa noin suurinpiirtein kaikista muista aikaisemmista viesteistäsi…

14 tykkäystä

SP500 futut: -1% (tukitaso petti)
Nasdaq: -2% (vajottiin daily MA100 alle)
US10Y: +3% ja bull flagi taisi toteutua
VIX: +10%
Lisäksi kovat inflaatioluvut tänään pöytään.

Kyllä harmittaa, että huomenna helatorstaina on kotipörssi kiinni. Tilanne voi perjantaina kahden jenkkisession jälkeen olla muuttunut aika paljonkin.

11 tykkäystä

Jännä yksityiskohta jenkkien inflaatioluvuista, syyllinen onkin käytettyjen autojen +10%

Minun kirjoissa markkina ylireagoi.

14 tykkäystä

Toisaalta, kuinka paljon tämä efekti voi ruokkia itseään? Raaka-aineiden hinnat ovat kohonneet ja yritykset valmistautuvat siihen (mm. Array Tanks as Commodity Prices Catch Up; Guidance Nixed). Hinnat viimekädessä heivataan kuluttajille…

2 tykkäystä

Bensapumpuilla näkynyt jo 2kk :money_mouth_face:

5 tykkäystä